Var man kan få sin motor fabriks trimmad

FjonkeeN93 Volkswagen <3
23 december 2011 · 1 132 Inlägg

Lika bra att köpa en GTI 16v motor som tidigare nämts eller spara massa pengar till en r32 motor smile

Allmänt körd i huvudet
Lexus IS250 "Executive" (2007)
Volkswagen Golf mk2 CL "JuNGe - evighetsprojekt" (1987)
KHRacing
23 december 2011 ·

Regga den med en 1,8 T motor på 150hk istället - sedan kan du utgå därifrån o trimma. bla 180hk, eller 225hk steg finns ju. + att du får en medern motor i en gammal bil

fish Allfixare
24 december 2011 · 1 475 Inlägg

Ja det beror ju på hur man ser det som sagt... Är det en Hirsch så är det ju Hirsch som trimmat den, inte saab. Då kan jag rulla in min A4,a på jobbet och trimma den å säga att den är fabrikstrimmad för att jag jobbar på en fabrik?

Johnoxlundin
24 december 2011 · 88 Inlägg

snackat lite här och var just förtill fället så. spänningne stiger allt mer här just nu.

Volvo S70 "Kuben" (1999)
Volvo 240 "Purple lady" (1982)
fish Allfixare
24 december 2011 · 1 475 Inlägg

Jo det tror jag med att du har... Öppna huven du och tryck i en turbo som du säger. Vilka firmor har du pratat med?

FjonkeeN93 Volkswagen <3
24 december 2011 · 1 132 Inlägg

känns lite meningslöst att turbo konventera en 1.6 om man frågar mig. tryck i en 1.8t, 2.0t eller om du hittar en sugmotor med 200-300hk smile

Allmänt körd i huvudet
Volkswagen Golf mk2 CL "JuNGe - evighetsprojekt" (1987)
Lexus IS250 "Executive" (2007)
Johnoxlundin
24 december 2011 · 88 Inlägg

FjonkeeN93 skrev:
känns lite meningslöst att turbo konventera en 1.6 om man frågar mig. tryck i en 1.8t, 2.0t eller om du hittar en sugmotor med 200-300hk smile

hahah nä du inte om man fick lite hjälp och leta efter ställen och snacka lite smile

Volvo S70 "Kuben" (1999)
Volvo 240 "Purple lady" (1982)
Enjimmieextra
24 december 2011 · 146 Inlägg

Alvarligt? Tror någon sett fast and furious och sen blivit proffs...

Han ska trycka in turbo och lustgas och sen kanske trimma den. Okey?

Han hade inte råd att köpa baklampor för 5veckor sen? Vunnit på lotto?

Sätta på golf 3 kofångare? Är de äns i närheten av att passa?

Men tack som hjälpte mig fördriva denna halv timmen big_smile

fish Allfixare
24 december 2011 · 1 475 Inlägg

Jag undrar fortfarande vilka firmor han du har snackat med ang trimma din bil.

Lowpass
24 december 2011 · 1 224 Inlägg

Jag ska köpa NFSU Turbo Stage 3 till min Mazda 323 1,3

i-vtec Do you?
Rallyhalle
24 december 2011 · 4 299 Inlägg

fish skrev:
Jag undrar fortfarande vilka firmor han du har snackat med ang trimma din bil.

Förmodligen dom 17 år gamla grabbarna som går fordonslinjen på den lokala gymnasieskolan. Deras epa-traktorer går ju ofta som fan?

Nybergrobin
24 december 2011 · 2 382 Inlägg

Enjimmieextra skrev:
Alvarligt? Tror någon sett fast and furious och sen blivit proffs...

Han ska trycka in turbo och lustgas och sen kanske trimma den. Okey?

Han hade inte råd att köpa baklampor för 5veckor sen? Vunnit på lotto?

Sätta på golf 3 kofångare? Är de äns i närheten av att passa?

Men tack som hjälpte mig fördriva denna halv timmen big_smile

Hahah jag såg detta igår också smile  mycket snack och liten verkstad..

Busgrabb Rejsa ?
24 december 2011 · 2 959 Inlägg

Ett besök hos farbror doktorn nästa?

Autotech
BMW 335D (2008)
MarcusGronberg Lowlife
24 december 2011 · 809 Inlägg

Enjimmieextra skrev:
Alvarligt? Tror någon sett fast and furious och sen blivit proffs...

HAHA Made my day ;D

Marcus Grönberg.
Impala '63 black Dog
Chevrolet Impala "Black Squad" (1963)
BMW E39 528IA Touring "Slammed Wagon" (2000)
RD_87 Skrotsamlare
24 december 2011 · 4 031 Inlägg

Inte för att jag tror att något som någon säger hjälper men jag kan ju också göra ett försök.
Första steget mot en snabbare bil bör rimligtvis vara att välja toppmodellen!
Som flera andra har sagt så har man mer drag i en orginal GTI än en Cl som man kostat på 10K. Detta gäller ju förövrigt i princip alla bilar, jag menar man trimmar ju inte sexan i en gammal Dart när det finns v-8 att bara kasta i.
Dessutom så är frågan luddigt formulerad, och kunskapsnivån verkar vara aningens för låg...
Börja här http://www.sfro.com/index.php/boken

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
A_Karlsson
25 december 2011 · 537 Inlägg

Lowpass skrev:
Jag ska köpa NFSU Turbo Stage 3 till min Mazda 323 1,3

du ska det altså tongue

Saab 900i 2.1 16v "Accuair og900" (1992)
mr_green
25 december 2011 · 847 Inlägg

Kissen86 skrev:

FjonkeeN93 skrev:
känns lite meningslöst att turbo konventera en 1.6 om man frågar mig. tryck i en 1.8t, 2.0t eller om du hittar en sugmotor med 200-300hk smile

hahah nä du inte om man fick lite hjälp och leta efter ställen och snacka lite smile

Här har du ett tips. Ring till Turbocenter. Nåt postivt svar lär du inte få. Men förhoppningsvis kanske du äntligen förstår att det är lönlöst o trimma din gamla tant bil.

Sen har jag ännu ett tips. Läs på lite om bilar o motorer i övrigt. Du verkar ju inte ha en susning om nåt inom detta ämne.

Volvo S40 1.6 drivE "SnålErnst" (2009)
Fredde_Vette JaG
25 december 2011 · 785 Inlägg

Hett tips.. Sälj golfen, ta pengarna du har till effektökningen, köp en turbobil och börja pystimma...
En golf CL kommer aldrig bli något bra av, iaf inte med orginalmotorn!

Om du tvunget ska bygga på denna, så släng i en VR6 motor i den.. Då blir det fart i sakerna.
Och nästa steg är att överladda VR6:an... = tokroligt!

Its not the fart that kills, its the smell...
Chevrolet Corvette C2 "Sting Ray" (1964)
Volkswagen 1303 Cab "Das Auto" (1975)
PHrnfeldt Sheik Yerbouti
25 december 2011 · 1 899 Inlägg

Antar att killen är ett troll, men svarar för framtida mer seriösa människor som är villiga att ta till sej information.

Glöm bort din idé om att kunna köra gatlaglig bil med turbokonverterad motor. Finns endast ett enda sätt att uppnå detta och det är genom att bygga ombyggt fordon alt amatörbyggt fordon.

Reglerna för detta, samt max tillåten effekt för chassit (gäller främst ombyggt fordon) finner du hos sfro.com.
Lite grovt draget så krävs det att du:

1. Modifierar hela drivlinan. Alltså byter ut drivaxlar, differential, växellåda och motor (du kan alltså skrota nuvarande motor).

2. Anpassar bromssystem och väghållning för effektmålet. Bygger du ombyggt fordon finns dessutom regler för max tillåten effekt och tumregeln är 15kW/100kg.

3. Använder e85 som bränsle vilket i praktiken är ett krav för att kunna köra laglig turbokonverterad motor. Detta är ett kryphål i dagsläget, och fungerar bara för att det ännu inte finns regler mot det. Att köra e85 ställer dessutom krav på bränslesystemet ur hållbarhetssynpunkt. E85 smörjer inte lika bra som bensin gör, finns ingen renodlad etonalbil på marknaden i dagsläget vad jag vet, och i stortsett alla tillverkare rekommenderar att efter en viss intervall slå i bensin i tanken för att grejerna ska få den smörjning som krävs.

Är man inte beredd på ovannämnda punkter så kan man lägga ner alltsammans direkt. Skall tilläggas att det krävs noggrann efterforskning under byggets gång, och att det kostar satan alltsammans. Bara motorbygget är en kostnad som är avskräckande nog för de flesta. En sak är säker, att bygga om ett fordon är tidsödande som fan, och det kräver viss erfarenhet och viss kunskap för att vara möjligt att genomföra. Du behöver dessutom en hel del utrustning för att lyckas.

Enklare är att byta ut motorn till en laglig, som ovan nämnt t ex VR6 eller GTi motorerna.

Enklast är att sälja bilen du har nu och byta bil till något med önskad effekt.

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com
SportPilot Ubåtsingenjör
25 december 2011 · 7 232 Inlägg

HAHA fy fan vilken tråd big_smile

ts kan ju trycka dit både türbo och lustgas i sin kärra wink glöm inte att trimma bilen sen !! Som någon annan sa tidigare så är nog NFSU Stage 3 en bra början wink

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang