2861
Sök

Köpråd: 350 till 400 000kr sportbil.

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
19 februari 2012
#121
Ska du ha Mustang BÖR du ha nya med Coyote 5.0 motorn. Ligger inte äldre GT-500 i prisklassen du är ute efter? Dom går som as wink

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

20 Inlägg
19 februari 2012
Trådstartare
#122
Vill gärna veta lite mer OM bilarna, inte annonser tack smile

120 Inlägg
19 februari 2012
#123
Kul att du börjar ringa in vilken bil det ska bli, men jag tolkar det nästan som att du inte provkört de nämnda?


A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
19 februari 2012
#124
StorStark421 skrev:
Vill gärna veta lite mer OM bilarna, inte annonser tack smile

Allmänt om jänk.
Inredning är totalt skräp.
Motorerna är bra och dom är välbyggda mot rost.

Det är väldigt allmänt. Har du hög standard eller standard över huvudtaget på inredning så bör du inte kolla på jänk.
Detta är vad jag hört, OBS inte kört bilen, Challenger ska vara en rätt stor, tung och seg bil. Inte alls kvick i styrningen.
Har kört en 07 Mustang och den upplever jag som vilken annan bil som helst. Inget speciellt med den.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

Japanese Engineering
690 Inlägg
19 februari 2012
#125
StorStark421 skrev:
Hej alla igen, tacksam för alla svar jag fick!
Bestämde mig nu för en muskel bil..
Dom jag kollar på är :
Fors mustang
Challenger
Camaro ss

2010 model eller nyare.
Så vilken rekommenderar ni?

MVH

Älskar Challengern den är sjukt snygg och du känner dig som en kung på landsvägen men jag skulle inte rekommendera den eftersom jag är Track-freak. Bilen känns för tung och klumpig. En bra glidarbil som fungerar rakt fram men när du börjar svänga så känns den skit.

Camaron är riktigt nice och jag skulle valt den över Challengern eftersom väghållningen är väldigt lätt att modifiera. Men ändå så känns den också klumpig och stor.

Mustang GT 2011 är en den bästa av de här tre. Bra motor, okej väghållning orginal, känns inte "för stor", formen känns inte konstig, du har bra sikt jämfört med de två andra och den har mycket potential.

En Mustang + kompressor + komplett väghållnings kitt från en amerikansk tuning shop (de flesta har kit till Mustang) + breda däck = Riktigt fin modern muskelbil.

Mustangen gillar jag även om jag är lite anti-muskel.

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti

20 Inlägg
19 februari 2012
Trådstartare
#126
Jag har endast kör challengern och tyckte det va orgasm, inte för bilen utan mer för blickarn.. skämt åt sido men jag gillade bilen och efter att ha googlat lite så verkar det som att det står mellan dessa tre bilarna om man vill ha muskler! smile

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
19 februari 2012
#127
Åk och testa alla tre innan du bestämmer dig. Jobbigt senare om du köpt en Challenger och får provköra en Camaro och tänker "Jävla skit, borde ju köpt en Camaro istället!".

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

20 Inlägg
19 februari 2012
Trådstartare
#128
Thunderbird88 skrev:
Åk och testa alla tre innan du bestämmer dig. Jobbigt senare om du köpt en Challenger och får provköra en Camaro och tänker "Jävla skit, borde ju köpt en Camaro istället!".

Jo alla ska provköras innan jag köper någon.
Men det är ju inte fel att ha lite kött på bena innan man åker iväg smile

Allmänt envis
12 512 Inlägg
19 februari 2012
#129
Jag hade varit sugen på Challenger och Camaro av dessa tre, den nya retro-Mustangen ser man lite överallt numera och har gjort i ett par år tycker jag. Så länge Mustang inte är markant bättre än sina konkurrenter hade det varit lite roligt att ha en ännu mer ovanlig bil tänkte jag?

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

535 Inlägg
19 februari 2012
#130
frostyman skrev:
Kul att du börjar ringa in vilken bil det ska bli, men jag tolkar det nästan som att du inte provkört de nämnda?

Jag tycker det är jättesvårt att ens få provköra bilar innan jag köper dom. Det är väl nästan när papprerna är skrivna man kan få ta en vända och se så den fungerar.. Så har det varit för mig iaf..


Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
19 februari 2012
#131
Mustang, är de enda av de tre med någorlunda väghållning samt muskel-bils känsla.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

2 410 Inlägg
20 februari 2012
#132
jag hade hellre valt en Shelby pga effekten och att det just är shelby smile   http://www.blocket.se/ystad/Ford_Mustan … =4&w=3


A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
20 februari 2012
#133
Nybergrobin skrev:
jag hade hellre valt en Shelby pga effekten och att det just är shelby smile   http://www.blocket.se/ystad/Ford_Mustan … =4&w=3

Det där tycker jag är mest bil för pengarna. Inte stor skillnad alls på en 2011 och en 2008 Mustang GT500 (bara lite kosmetiska ändringar) och 2008an är självklart billigare.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
20 februari 2012
#134
Camaron är ju klart snyggast och går jävligt bra på bana om du trycker dit Pfadt coilovers och krängningshämmare.



http://carphotos.cardomain.com/ride_images/4/283/4641/38207320002_large.jpg


827 Inlägg
20 februari 2012
#135
Jag måste bara bjuda en bild på min vette som kostar runt omkring dom pengarna! :-) och även till salu
https://www1.garaget.org/archive/13/12935/260237/260237-2511742.jpg
Senast redigerat av 328cabbish (20 februari 2012)

Ingen dör oskuld för livet f*ckar oss alla!

TI AMO INTER PER SEMPRE
224 Inlägg
20 februari 2012
#136
Senast redigerat av Gilgamesh (20 februari 2012)

Why don't we cut you up into little pieces and feed you to your pooches? Hmm? And then we'll see how loyal a hungry dog really is

564 Inlägg
20 februari 2012
#137
Gilgamesh skrev:
köp denna big_smile drar ifrån det mesta

http://www.blocket.se/alvsborg/Opel_Spe … 11&w=3

Din egen annons?

Jeremy Clarkson "A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster."
Projekt: Saab 900 förfining, vård & ljudbygge https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=4731481

TI AMO INTER PER SEMPRE
224 Inlägg
20 februari 2012
#138
Lillalilja skrev:
Gilgamesh skrev:
köp denna big_smile drar ifrån det mesta

http://www.blocket.se/alvsborg/Opel_Spe … 11&w=3

Din egen annons?

nope, min är svart big_smile

Why don't we cut you up into little pieces and feed you to your pooches? Hmm? And then we'll see how loyal a hungry dog really is

Ubåtsingenjör
7 362 Inlägg
20 februari 2012
#139
Gilgamesh skrev:
köp denna big_smile drar ifrån det mesta

http://www.blocket.se/alvsborg/Opel_Spe … 11&w=3

tyvär är ju kvalitéts känslan i den bilen = 0...


564 Inlägg
20 februari 2012
#140
Gilgamesh skrev:
Lillalilja skrev:
Gilgamesh skrev:
köp denna big_smile drar ifrån det mesta

http://www.blocket.se/alvsborg/Opel_Spe … 11&w=3

Din egen annons?

nope, min är svart big_smile

Såg bara lite snabbt att det var samma bil tongue

Jeremy Clarkson "A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster."
Projekt: Saab 900 förfining, vård & ljudbygge https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=4731481


Sök