6092
Sök

Kan en som kör mot rött bli fälld av vittnen??

7 606 Inlägg
26 december 2011
Trådstartare
igår såg jag två idiotrödkörningar, ena körde ut i mötande fil å körde ut över E4an,, mkt idiotiskt,, jag tutade å hyttade med näven,, sedan på aftonen i en annan korsning så körde en annan mot rött,, å hade jag stått vid rödlyset just då hade det smällt,,

så Min undran är Om jag har hans/hennes regnr kan jag då vara vittne å denne bli fälld??
bara en nyfiken fråga

2 422 Inlägg
26 december 2011
granadadr skrev:
igår såg jag två idiotrödkörningar, ena körde ut i mötande fil å körde ut över E4an,, mkt idiotiskt,, jag tutade å hyttade med näven,, sedan på aftonen i en annan korsning så körde en annan mot rött,, å hade jag stått vid rödlyset just då hade det smällt,,

så Min undran är Om jag har hans/hennes regnr kan jag då vara vittne å denne bli fälld??
bara en nyfiken fråga

Ord mot ord så det går inge bra. Annat om du filmade eller nått

SQ
1 343 Inlägg
26 december 2011
Har svårt att tro att de går, är väll samma vis som med fartkameror om sikten är dålig.
Kan man hitta ett reggnummer så kommer dom säkert kontakta fordonets ägare. Dock har dom inga bevis på vem som körde den. Finns de bildbevis där ansikte finns med för identifiering så är chansen större att de går vägen.

Ljudnörd!

KHRacing
26 december 2011
Det är inte omöjligt alls, men osannolikt.

1 816 Inlägg
26 december 2011
En anmälan gör ju kanske att polisen börjar nysta i det, så även om ingen kan fällas så kanske vederbörande skärper sig i fortsättningen. Man kan ju alltid hoppas i alla fall...

7 606 Inlägg
26 december 2011
Trådstartare
Nybergrobin skrev:
granadadr skrev:

bara en nyfiken fråga

Ord mot ord så det går inge bra. Annat om du filmade eller nått

precis min nuvarande tanke, wink

Vw trimmare
2 995 Inlägg
26 december 2011
KHRacing skrev:

Jo det är omöjligt annars skulle jag sitta med headset och bara vråla alla regnummer jag ser och säga att dom kör mot rött och kör för fort och inte blinkar, jag har 2 vittnen till i bilen Spöket laban och Alfons åberg.

7 606 Inlägg
26 december 2011
Trådstartare
MeloveGolf skrev:
KHRacing skrev:

Jo det är omöjligt annars skulle jag sitta med headset och bara vråla alla regnummer jag ser och säga att dom kör mot rött och kör för fort och inte blinkar, jag har 2 vittnen till i bilen Spöket laban och Alfons åberg.

mmm,, kanske det,,
kan tillägga att jag inte tänkt leka låtsaspolis,, utan var bara nyfiken,, smile

Sök