3294
Sök

Hjälp. Koppla ihop dubbla slutsteg med kondensator och baslåda

614 Inlägg
26 december 2011
Trådstartare
Har köpt mig nytt ljud.

Består av
Baslåda med dubbla 12"
2 st slutsteg
1 st kondensator

Min fråga är nu eftersom jag aldrig tidigare koppla in dubbla slutsteg med varandra och inte heller kopplat en kondensator något gång,

Hur ska allt sitta ihop med varandra??
En utförlig beskriving och ihopsättnings följd vore väldigt tacksamt!

Lite stoft från Tingeling och vi svävar iväg, Välkommen åter till våran skruvade värld

614 Inlägg
27 december 2011
Trådstartare
Absolut ingen som har koll? tror jag knappast? big_smile

Lite stoft från Tingeling och vi svävar iväg, Välkommen åter till våran skruvade värld

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
27 december 2011
Kondingen kopplas parallellt med matningen till stegen. Precis som om du skulle koppla in ett tredje steg.

Med vänlig hälsning, Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

614 Inlägg
27 december 2011
Trådstartare
Modellnamn på grejerna är jag lite osäker på då jag köpte allt begagnat av en polare.
Såhär mycket vet jag.

Basar = Rockford fosgate x2 "12 basar i låda
Slutsteg= Rockford (köptes samtidigt som lådan så antar att det ska vara ett bra steg för matchning av lådan.
Kondensator = rockford

Koppla dock ihop allt idag och fick det att fungera bra. Kan ju skriva hur jag koppla allt så får vi se om någon har några invändningar mot detta.

Tar med allt. Körde dock bara på ett slutsteg, Ej dubbla.

Strömkabel från batteri till pluspolen i kondensatorn, (fanns dubbla + och - poler på kondensatorn) Pluspol från kondensator in till 12+ i slutsteget. Jordade kondensatorn från dess minuspol till jordpunkt i bagaget. Jordade slutsteget från punkt i bagaget till minuspol i slutsteget.

Spela hur bra som helst ! big_smile
Kan detta stämma?

827 Inlägg
28 december 2011
googla bara.. lär ju ligga en hel del kopplings scheman för ljud

3 187 Inlägg
28 december 2011
rybbe skrev:
Modellnamn på grejerna är jag lite osäker på då jag köpte allt begagnat av en polare.
Såhär mycket vet jag.

Basar = Rockford fosgate x2 "12 basar i låda
Slutsteg= Rockford (köptes samtidigt som lådan så antar att det ska vara ett bra steg för matchning av lådan.
Kondensator = rockford

Koppla dock ihop allt idag och fick det att fungera bra. Kan ju skriva hur jag koppla allt så får vi se om någon har några invändningar mot detta.

Tar med allt. Körde dock bara på ett slutsteg, Ej dubbla.

Strömkabel från batteri till pluspolen i kondensatorn, (fanns dubbla + och - poler på kondensatorn) Pluspol från kondensator in till 12+ i slutsteget. Jordade kondensatorn från dess minuspol till jordpunkt i bagaget. Jordade slutsteget från punkt i bagaget till minuspol i slutsteget.

Spela hur bra som helst ! big_smile
Kan detta stämma?

saknar säkring på pluskabeln..
sen skulle jag jorda i kondensatorn.

Sök