Hjälp av Volvo expert! Bilen startar ej

240bns
6 februari 2012 · 1 008 Inlägg

Jag tror inte det är boxen det är fel på eftersom spridarna öppnade när du körde felsökningsläget, iom detta kan man utesluta spridarrelät och spridarutgången på boxen.

Bränsle kan du ha upp till spridarna fast bränslepumpen är död eller ett trasigt bränslepumpsrelä.
Har du kollat upp de saker jag skrev ?

Mascot1
9 februari 2012 ·

240bns skrev:
Jag tror inte det är boxen det är fel på eftersom spridarna öppnade när du körde felsökningsläget, iom detta kan man utesluta spridarrelät och spridarutgången på boxen.

Bränsle kan du ha upp till spridarna fast bränslepumpen är död eller ett trasigt bränslepumpsrelä.
Har du kollat upp de saker jag skrev ?

Idag har vi provat att byta box med lite annorlunda siffror. Och det gav ingen skillnad. Satte i org boxen igen. Vi provade att köra bränslepumpen "manuellt" och den surrar fint som den ska. Vi fick igång bilen med startgas och lyckades hålla den vid liv en stund. Men sen dog den igen. Märkte att det var en pöl med bensin på golvet under bränslefiltret. Tänkte åka och köpa ett nytt bränslefilter imorgon och se om det gör någon skillnad. Något utav detta som kan göra dig klokare? smile
Får hjälp av en kompis som är elektriker för el är verkligen inte min grej. Därför jag har lite svårt för att förklara.

Mascot1
11 februari 2012 ·

Bytte bränslefilter igår. Fick även igång bilen med startgas och mycket vilja. Men det går bara att ha PYTTELITE gas annars böar den och dör om jag inte släpper av på gasen. Men den går successivt att få upp i varv med lite mer o lite mer gas i taget. Fick inte banjo bulten på bränslefiltret helt tätt så det droppade där. Kan det gör att den inte får upp rätt tryck? Det borde ju ha med att den får för lite bränsle iaf. hjälp hjälp hjälp!

240bns
11 februari 2012 · 1 008 Inlägg

Visst påverkar bränsleläckaget,  har du kollat vilket bränsletryck du har?
När du lyckades starta bilen, har du kollat om du fått några felkoder??

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang