Volvo 850 T5, helrenoveras och rustas inför sommaren. fortsättning från förra året.

Andersson_T5 Snickare
8 maj 2012 · 407 Inlägg

Djo skrev:
Ser riktigt fräch ut. smile

tackar:-)

Andersson_T5 Snickare
8 maj 2012 · 407 Inlägg

jocke_gronberg skrev:
ser snyggt ut med fälgarna. Hoppas du böt båda slangarna till oljekylaren. Jag böt bara ena på min 850 några veckor senare var det dags för den andra sad

tackar:-)  gjorde inte det  betalar inte 800 i onödan för en slang o den var ju lätt o byta  tar bara 25 min   sen ska det ändå byggas om senare när jag byter turbo då åker ny oljekylare på o nya anslutningar:-)

Pettersson
19 januari 2013 · 50 Inlägg

Står projektet still? wink

You had better believe it. This is the real thing.
Andersson_T5 Snickare
19 januari 2013 · 407 Inlägg

Ska börja bygga om den 2:e februari nu igen:-)

olof_89
19 februari 2013 · 1 Inlägg

Hur går det? Vad skall göras?

Andersson_T5 Snickare
20 februari 2013 · 407 Inlägg

olof_89 skrev:
Hur går det? Vad skall göras?

Har precis börjat lite smått. Plockat ner motorn för o se så allt står rätt till. Den gick hårt förra sommaren.  sedan blir det byte av grenrör. Ombygge av downpipe, tryckrör o inloppsröret. För att turbon byter plats.  sedan ska ja hitta ett elfel som uppkom i somras så den är svårstartad. O även ljudbygge ska fixas. Samt byte av växellåda o koppling. Växellådan höll inte riktigt i somras hehe.

Pettersson
20 februari 2013 · 50 Inlägg

Andersson_T5 skrev:

olof_89 skrev:
Hur går det? Vad skall göras?

Har precis börjat lite smått. Plockat ner motorn för o se så allt står rätt till. Den gick hårt förra sommaren.  sedan blir det byte av grenrör. Ombygge av downpipe, tryckrör o inloppsröret. För att turbon byter plats.  sedan ska ja hitta ett elfel som uppkom i somras så den är svårstartad. O även ljudbygge ska fixas. Samt byte av växellåda o koppling. Växellådan höll inte riktigt i somras hehe.

Jaså? Inte mer? Då får du nog sätta fart på helgerna nu wink

You had better believe it. This is the real thing.
JimBo__
20 februari 2013 · 1 804 Inlägg

Missat detta projekt totalt. Har suttit halva dagen nu och läst igenom allt. smile

Vad ska du ha för låda? smile

Meguiars_sverige
Volvo V60 Polestar "Nr 708" (2018)
Andersson_T5 Snickare
20 februari 2013 · 407 Inlägg

Pettersson skrev:

Andersson_T5 skrev:

olof_89 skrev:
Hur går det? Vad skall göras?

Har precis börjat lite smått. Plockat ner motorn för o se så allt står rätt till. Den gick hårt förra sommaren.  sedan blir det byte av grenrör. Ombygge av downpipe, tryckrör o inloppsröret. För att turbon byter plats.  sedan ska ja hitta ett elfel som uppkom i somras så den är svårstartad. O även ljudbygge ska fixas. Samt byte av växellåda o koppling. Växellådan höll inte riktigt i somras hehe.

Jaså? Inte mer? Då får du nog sätta fart på helgerna nu wink

Ja det är inte så mkt mer än så;-) motorn plocka ja ur o isär på 3 kvällar så det ska bara ihop igen o elfelet har ja hittat. Så måste bara inhandlas grejer o smacka ihop allt;-)

Andersson_T5 Snickare
20 februari 2013 · 407 Inlägg

JimBo__ skrev:
Missat detta projekt totalt. Har suttit halva dagen nu och läst igenom allt. smile

Vad ska du ha för låda? smile

Detta var förra vinterns projekt:-) men fortsätter litegrann med justeringar som knte blev bra under den korta tiden ja byggde ihop bilen på:-)  det blir en originallåda. Den ska hålla men denna låda ja hade på var redan lite halv kass när ja testade den första gången.

JimBo__
20 februari 2013 · 1 804 Inlägg

Andersson_T5 skrev:

JimBo__ skrev:
Missat detta projekt totalt. Har suttit halva dagen nu och läst igenom allt. smile

Vad ska du ha för låda? smile

Detta var förra vinterns projekt:-) men fortsätter litegrann med justeringar som knte blev bra under den korta tiden ja byggde ihop bilen på:-)  det blir en originallåda. Den ska hålla men denna låda ja hade på var redan lite halv kass när ja testade den första gången.

Okej, men du har fått bilen riktigt fräsch. Önskar jag hade ork att göra samma sak med min, kanske kommer senare! smile kör du odiffat då? smile

Meguiars_sverige
Volvo V60 Polestar "Nr 708" (2018)
Andersson_T5 Snickare
20 februari 2013 · 407 Inlägg

JimBo__ skrev:

Andersson_T5 skrev:

JimBo__ skrev:
Missat detta projekt totalt. Har suttit halva dagen nu och läst igenom allt. smile

Vad ska du ha för låda? smile

Detta var förra vinterns projekt:-) men fortsätter litegrann med justeringar som knte blev bra under den korta tiden ja byggde ihop bilen på:-)  det blir en originallåda. Den ska hålla men denna låda ja hade på var redan lite halv kass när ja testade den första gången.

Okej, men du har fått bilen riktigt fräsch. Önskar jag hade ork att göra samma sak med min, kanske kommer senare! smile kör du odiffat då? smile

Tackar så mkt:-) det är bara o ösa. Tyvärr tröttnar man när den e klar. O slm ja har gjort börjat på något nytt;-)  så fixar lite smått med denna så ja kan köra med den ordentligt i sommar:-)

JimBo__
21 februari 2013 · 1 804 Inlägg

Andersson_T5 skrev:

JimBo__ skrev:

Andersson_T5 skrev:

Detta var förra vinterns projekt:-) men fortsätter litegrann med justeringar som knte blev bra under den korta tiden ja byggde ihop bilen på:-)  det blir en originallåda. Den ska hålla men denna låda ja hade på var redan lite halv kass när ja testade den första gången.

Okej, men du har fått bilen riktigt fräsch. Önskar jag hade ork att göra samma sak med min, kanske kommer senare! smile kör du odiffat då? smile

Tackar så mkt:-) det är bara o ösa. Tyvärr tröttnar man när den e klar. O slm ja har gjort börjat på något nytt;-)  så fixar lite smått med denna så ja kan köra med den ordentligt i sommar:-)

Blir man klar med en bil? :rolleyes. Haha näämen jag förstår dig, man vill ju alltid ha nya och bättre grejer smile längtar till sommaren så man får rasta min femma lite också. Kolla gärna in min projekttråd, du kanske kan komma med nått tips wink

Meguiars_sverige
Volvo V60 Polestar "Nr 708" (2018)
Andersson_T5 Snickare
21 februari 2013 · 407 Inlägg

JimBo__ skrev:

Andersson_T5 skrev:

JimBo__ skrev:

Okej, men du har fått bilen riktigt fräsch. Önskar jag hade ork att göra samma sak med min, kanske kommer senare! smile kör du odiffat då? smile

Tackar så mkt:-) det är bara o ösa. Tyvärr tröttnar man när den e klar. O slm ja har gjort börjat på något nytt;-)  så fixar lite smått med denna så ja kan köra med den ordentligt i sommar:-)

Blir man klar med en bil? :rolleyes. Haha näämen jag förstår dig, man vill ju alltid ha nya och bättre grejer smile längtar till sommaren så man får rasta min femma lite också. Kolla gärna in min projekttråd, du kanske kan komma med nått tips wink

Nae inte klar då men har lagt alldeles för mkt pengar på bilen;-)  jo men det ska ja göra:-):-)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang