6039
Sök

Skillnad på kvalité av sänkningsfjädrar?

183 Inlägg
27 december 2011
Trådstartare
Är inne på att sänka min S70 -99. Funderade över om det är någon större skillnad på kvalité mellan http://shop.klracing.se/sv/artiklar/san … 40_40.html och http://www.vparts.se/sv/artiklar/volvo/ … 0_c70.html
Eftersom det skiljer så mycket i pris blev jag lite fundersam tongue

Antar att det borde gå att sänka 40 mm utan att byta original dämparna med?
Senast redigerat av Zmirro (27 december 2011)

8 298 Inlägg
28 december 2011
Dem dyra fjädrarna håller bättre i långa loppet och är hårdare kontrollerade innan dem lämnar fabriken. Sen kan dem även vara bättre utprovade för att ge bättre egenskaper. Men vanliga billiga fjädrar duger för dem allra flesta. Det är fysiskt möjligt att använda vanlig längd på dämpare när man sänker mer än 40mm, men det är inte den bästa lösningen.

183 Inlägg
28 december 2011
Trådstartare
Man kanske skulle satsa på dom lite dyrare 30 mm'arna då. Lite snällare mot dämparna också smile

A.Sörman
1 299 Inlägg
28 december 2011
Ta en 40/40 sänkning om du vill sänka den så att det syns. Fjädrarna H-R är ju ett beprövat märke som fungerar riktigt bra.Men även kl-racing brukar ha ganska så okej grejer efter priset sen ligger det ju i falköping med så du kan ju åka upp till dom å fråga om det är något smile

huh?
10 427 Inlägg
28 december 2011
Du kan ju kanske höra med KL-Racing om vad de har för fabrikat på fjädrarna och
sedan söka lite på det. Finns ohyggligt många fjäderfabrikat.

183 Inlägg
28 december 2011
Trådstartare
Drunk skrev:
Ta en 40/40 sänkning om du vill sänka den så att det syns. Fjädrarna H-R är ju ett beprövat märke som fungerar riktigt bra.Men även kl-racing brukar ha ganska så okej grejer efter priset sen ligger det ju i falköping med så du kan ju åka upp till dom å fråga om det är något smile

Jo, det med att dom ligger i falköping är ju bra smile Hade ingen aning förräns jag var ute och sladdade med en kompis bmw då vi hade lite snö veckan innan jul. Snurrade runt precis utanför och såg det då, haha smile

Sök