6098
Sök

Vad skulle man kunna få för min Saab 9-5?

stahre
29 december 2011
Trådstartare
Tja. Har funderat över en kombi istället för min sedan jag har. Vad tror ni man skulle kunna få för saaben i desssa saabkaotiska tider... Med tanke på att dom större företagen köper upp alla delar osv smile

Det är alltså en Saab 9-5 Vector 2,3T från 2003
Vector paketet för er som vet...
Har i dagarna slagit över till 7000mil, jag e andra ägaren och den första en man i 60 års åldern.
Servicebok på dom 5 tillfällerna som varit...
Har för en månad sedan chippat den, steg 1. Kan återfå original prestandan gratis om det skulle va bättre innan köp.
Väldigt bra skick, en jätte litet märke på bakre fångaren som knappt syns. En eller två små ytliga repor som syns i vissa ljus bara, inga dörruppslag osv. En liten spricka, ca 1 cm i frontläppen.
Annars i otroligt bra skick.

Sprillans sommardäck som gått max 100 mil, hankok på vector fälg. Vinterdäck med saab original kapslar i bra skick, nästan alla dubbar kvar och typ 7mm mönster på alla. En o en halv vinter gamla.

Svårt att jämföra då det inte finns så många att hitta i samma skick o miltal.

vad tror ni?

obs se bilder i mitt album om ni vill
Senast redigerat av stahre (29 december 2011)

1 863 Inlägg
29 december 2011
Om du ens lyckas sälja den så kanske runt 30-50000.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.

2 656 Inlägg
29 december 2011
stahre skrev:
Tja. Har funderat över en kombi istället för min sedan jag har. Vad tror ni man skulle kunna få för saaben i desssa saabkaotiska tider... Med tanke på att dom större företagen köper upp alla delar osv smile

Det är alltså en Saab 9-5 Vector 2,3T från 2003
Vector paketet för er som vet...
Har i dagarna slagit över till 7000mil, jag e andra ägaren och den första en man i 60 års åldern.
Servicebok på dom 5 tillfällerna som varit...
Har för en månad sedan chippat den, steg 1. Kan återfå original prestandan gratis om det skulle va bättre innan köp.
Väldigt bra skick, en jätte litet märke på bakre fångaren som knappt syns. En eller två små ytliga repor som syns i vissa ljus bara, inga dörruppslag osv. En liten spricka, ca 1 cm i frontläppen.
Annars i otroligt bra skick.

Sprillans sommardäck som gått max 100 mil, hankok på vector fälg. Vinterdäck med saab original kapslar i bra skick, nästan alla dubbar kvar och typ 7mm mönster på alla. En o en halv vinter gamla.

Svårt att jämföra då det inte finns så många att hitta i samma skick o miltal.

vad tror ni?

obs se bilder i mitt album om ni vill

ca 30-40 max om de går att sälja som sagt

2 422 Inlägg
29 december 2011
Tycker du borde testa med en 50-60 tusen i alla fall. Det borde finnas folk som är villig att köpa saab och ser bilvärdet i din bil smile Det är ändå enormt mycket bil om man köper din!

stahre
29 december 2011
Trådstartare
hmm. 30-40k är ju kraftigt underpris om man frågar mig, men så kanske det är tyvärr hmm
Skulle få 62 i inbyte på en firma i stan, kanske är bästa alternativet. Andra på blocket som gått 10 eller mer begär folket runt 50-60 för. Men folk är väll rädda att köpa saab tyvärr.

2 656 Inlägg
29 december 2011
stahre skrev:
hmm. 30-40k är ju kraftigt underpris om man frågar mig, men så kanske det är tyvärr hmm
Skulle få 62 i inbyte på en firma i stan, kanske är bästa alternativet. Andra på blocket som gått 10 eller mer begär folket runt 50-60 för. Men folk är väll rädda att köpa saab tyvärr.

vad dom begär och vad dom får e ju helt olika tyvärr alla bilar som ligger på blocket mer än en helg har för högt pris enligt mig

Rumpmas
3 860 Inlägg
29 december 2011
stahre skrev:

Vadå, dom har ju tyvärr rätt sad

Blev du erbjuden 62k i inbyte för en bil du vill ha så ta det direkt! Men du kan nog kallt räkna med att de verkligen vill bli av med bilen du byter med för att ge dig så mycket. De kan ju aldrig sälja den sedan för 80k och gå med vinst på den.

Angående Blocket: Firmor verkar bjuda bättre än privatpersoner på en del Saabar i inbyte. Och de Saabar du ser på Blocket är de som är för dyra. De med rätt pris går direkt.

Jag tippar på 45-55k för bilen om du vill bli av med den inom en vecka på Blocket. Sedanmodellen är verkligen inte attraktiv på marknaden tyvärr.

Edit: Ändrar mig, trodde det var en Aero först. Jag säger också 30-50k, troligen i den lägre delen av spannet. Det finns gott om Aero-kombis för runt 50k, och folk köper hellre de bilarna. Dessutom bör man med tanke på oilsludge akta sig för låmilare äldre än -04.
Senast redigerat av Andromeda (29 december 2011)

Trucker
2 710 Inlägg
29 december 2011
Som tidigare skrivet..

För det första så är tyvärr många rädda o köpa Saab idag o blir det köp så köper man en Aero o inget annat!
Dom som KAN Saab, letar en bra bil "aero, nyare än 05 då faceliftet kom och självklart med lågt miltal..bl.a.", för dom vet att dom kan få en fräsch o välomhändertagen för bra pengar.

Du har, i mina ögon, en snikbil. Verkar jättefin, men som sagt, saabtokarna vill ha de där lilla extra, som en V70-jägare bortser ifrån.

Har du fått inbyte på en firma där dom ger 62, kolla va de är för bil du byter med. kan va lika jävligt o bli av med den å. En importerad Fiat Marea eller BMW 330d med 22ägare o 10k mil.. ja de säger sig självt.

Fart missbrukare

stahre
29 december 2011
Trådstartare
Uppgraderad vevhusvent. så det är lugnt wink men tråkigt att så mkt bil inte är värd mer. Sedan modellen är kanske mindre praktisk, men så mkt snyggare big_smile

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
29 december 2011
En av mina vänner är sugen på just en 9-5, ska höra med honom om han är sugen smile

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

8 928 Inlägg
29 december 2011
Låser och hänvisar till den här tråden
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=169686

Mvh
Hamilton

Fotograf på Tierp iDag

Sök