6229
Sök

Räknehjälp. Diesel kostnad.

Random
480 Inlägg
4 januari 2012
Trådstartare
Vann budgivningen på ett hus idag. Nere i Skåne. Flyttar i månadsskiftet.

Kommer hyra en 17m3 Mercedes Sprinter 313CDi i 3 dagar. Det jag undrar är vad drar en sån per mil ca? Med last samt utan. Kommer bli 120mil enkel resa. Så 120mil med fullt skåp. Och 120mil utan någon last.

Tack.
Senast redigerat av Fimp3n (4 januari 2012)

2fast4you
371 Inlägg
4 januari 2012
runt litern drar dom på jobbet i allafall. blandad körning

haru kört fast eller

Random
480 Inlägg
4 januari 2012
Trådstartare
Ok kommer ju vara e4:an 90% av vägen i princip. Så lär väl dra lite mindre då?

2fast4you
371 Inlägg
4 januari 2012
ja kanske, men dom varvar ganska friskt. räkna på 0.9 så blir allt under det bara positivt då.

haru kört fast eller

Random
480 Inlägg
4 januari 2012
Trådstartare
Ok det ska jag göra. Tack smile

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
4 januari 2012
Haka på efter en lastbil så sjunker förbrukningen ännu mer - upp till 35% kan man spara om man ligger 20-30m bakom men det är ju lite leka med döden...

Random
480 Inlägg
4 januari 2012
Trådstartare
Jo jag vet det. Men frågan är om man orkar ligga bakom en lastbil i 220mil. smile

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
4 januari 2012
Grabber skrev:
Haka på efter en lastbil så sjunker förbrukningen ännu mer - upp till 35% kan man spara om man ligger 20-30m bakom men det är ju lite leka med döden...

Gjorde det när jag körde ett flyttlass med 9-5:an men alla chaffissarna blev bara sura och gick ut i vägrenen och sprutade grus tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
4 januari 2012
TBOC_Razor skrev:
Grabber skrev:

Gjorde det när jag körde ett flyttlass med 9-5:an men alla chaffissarna blev bara sura och gick ut i vägrenen och sprutade grus tongue

På motorvägen brukar det gå rätt bra, ligg gärna lite till höger så fattar dom flesta att man vill åka snålskjuts.

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
4 januari 2012
Grabber skrev:
TBOC_Razor skrev:
Grabber skrev:

På motorvägen brukar det gå rätt bra, ligg gärna lite till höger så fattar dom flesta att man vill åka snålskjuts.

Det var på motorvägen och jag låg så att dom hade full koll på min bil i spegeln, dvs jag "gömde" inte mig bak lastbilen. Det skulle ju kunna göra folk nervösa...

Antar att alla chaffisarna åt mitt håll var griniga den dan tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

1 335 Inlägg
4 januari 2012
Den sträckan är såååå tråkig tongue kört den ca 14 ggr fram å tillbaka smile Men ja tankar efter sthlm sen har ja strax efter halvtank då ja e framme i malmö

B5 #001

Random
480 Inlägg
4 januari 2012
Trådstartare
Räknar på 1liter milen. Sen dieseln räknar jag på 15kr så man har lite marginal. Runt 3700kr borde det gå på smile
Eller har jag räknat fel nu.. tongue Är ca 240mil enligt google maps fram och tillbaka. Så räknar på 250mil för säkerhetens skull.

Dieselpris*mil
15*250=3750kr.

Ingen himmel är så blå som min
2 989 Inlägg
4 januari 2012
Kan du inte hyra en sån "one way" så du slipper köra tillbaka igen? Eller det finns bara på vanliga bilar kanske?

/Mattias

Random
480 Inlägg
4 januari 2012
Trådstartare
Dom skulle ha 13 000kr för en One way 17m3 lastbil. Men gör inget att köra tillbaka. Måste ändå ta ner mina egna bilar (2st). Så blir bil + biltrailer ner igen.

Random
480 Inlägg
5 januari 2012
Trådstartare
Fick ett tips om att man kunde hyra en container och fylla den med sina saker istället för att hyra en lastbil. Kanske blir billigare.

Dock hittar jag ingen firma som erbjuder den tjänsten. Dvs kör en container till mig här uppe (Utanför umeå). Jag fyller den med mina möbler. Sen hämtar dom den och kör ner den till Skåne. Med lastbil lr tåg.

Tips nån?

Sök