Snor lite från något jag googla fram.
700- och 900-serien mellan årsmodellerna 88b och -95.
Vid vänster (sett från bilens färdriktning) fjäderbenstorn sitter en box (vissa senare modeller har två boxar A & B).
*Lyft på locket. I locket sitter ett stift med en kabel. Sätt stiftet i det uttag du vill göra diagnos.
Uttagens adresser:
Box A (har man bara en box så blir denna box A). Denna box har en kabel med stift instucken i locket.
Hål 1 = Växelstyrning.
Hål 2 = Motorstyrning (LH2.4 bränsleinsprutning).
Hål 3 = ABS.
Hål 5 = ?
Hål 6 = Elektronisk tändsystem (EZ116K).
Hål 7 = Kombinationsinstrument.
Box B (om finnes)
Hål 1 = Värme/Klimatanläggning.
Hål 2 = Tempomat.
Hål 3 = ?
Hål 5 = SRS.
Hål 6 = Stolinställning.
Hål 7 = ?
*Vrid på tändningen till läge 2 (Varningslampor i instrumentet tänds).
*Tryck ner knappen en gång (en sekund) på diagnosboxen (lampan lyser när knappen är nertryckt).
*Nu börjar lampan blinka en kod. Typ: * * --- * * * --- * * vilket motsv. 2-3-2.
Läs ur felkoderna igen genom att trycka en gång (en sekund) på diagnosboxens knapp. När samma kod(er) återkommer, finns ej flera att utläsa.
Koden 1-1-1 = Inga fel loggade i systemet.
Hoppas det hjälper dig skickar även med koderna som kan bli :
Bränslesystem LH 2.4 Testkabeln ansluten till uttag 2.
1-1-1 Inga fel
1-1-2 Styrenhet
1-1-3 Styrenhet eller kortsluten lambdasond
1-2-1 Signal från luftmassamätare
1-2-3 Signal från kylvätsketempgivare
1-3-1 Varvtalssignal
1-3-2 Batterispänning
1-3-3 Tomgångsläge på spjällkontakt
2-1-2 Lamdasondsignal
2-1-3 Fullastläge på spjällkontakt
2-2-1 Lambdareglering, mager dellast
2-2-3 Signal från tomgångsventil
2-3-1 Lambdareglering, mager eller fet, dellast
2-3-2 Lambdareglering, mager eller fet, tomgång
3-1-1 Hastighetsmätarsignal saknas
3-1-2 Knacksensorsignal saknas
3-2-2 Renbränning av mätartråd
3-4-4 Avgastemeraturgivare
Tändsystem EZ116K Testkabeln ansluten till uttag 6.
1-1-1 Inga fel
1-4-2 Styrenhet
1-4-3 Knackgivarsignal
1-4-4 Lastsignal
1-5-4 EGR-system
2-1-4 Impulsgivarsignal
2-2-4 Motortempsignal
2-3-4 Spjällkontaktsignal, tomgångsläge
2-4-1 EGR-system (flöde)
4-1-3 EGR-system (temperatur)
Är oftast bara 2 och 6 man brukar testa.
Hoppas det hjälper!
