En golf 3 är ju på många sätt en mycket bra bil, och som många säger ac och elhissar är ju inget måste.
Men en s40 2,0T fas 2 kör du helt utan problem på 0,7 om du inte är väldigt tung på foten och det är enligt min mening en fan så mycket modernare/trevligare bil att både köra och åka. Du kanske får ge något mer än 15 lakan för en sådan men som sagt tycker det är en bra mycket trevligare bil. Golf 3 tycker jag känns väldigt burkig och inredningen är ju inte den roligaste.
Sen att många volvomänniskor inte gillar s40 är inget att bry sig om då det bara är skitsnack att det skulle vara dåliga bilar.
Fas 2 är en förbättring av fas 1 och jag plågade min fas 1 2,0T med autotech steg 4 rätt hårt i fyra år och det enda som gick sönder på den tiden va bränslepumpen... Om man jämför det med min nuvarande v70 som är den sämsta bil som sett dagens ljus och går sönder hela tiden. Och då är jag andra ägaren och den tidigare va min morfar som tog hand om bilen pedantiskt och lik väl är det rena skiten...