3064
Sök

Airbag i en bilstol

Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
2 322 Inlägg
11 januari 2012
Trådstartare
hoppas jag skrev i rätt tråd nu,.

men hur som helst..

jag har ett par recaro stolar från en golf gti, dock är airbagen borta ur dom.

men jag kanske har fixat airbag nu till recaro stolarna..  jag satt o knåpade o grejja med en av stolarna men vet i fasen hur jag ska komma åt o sätta dit dom.. 
Själva airbagen är skruvade  med 2 skrivar så det är ju inte bara o  försöka skjuta in dom och sen är det klart..

är det någon som har lust och förklara hur man ska få dit dom ??

mvh M

2 322 Inlägg
2 322 Inlägg
One Man Clan
4 287 Inlägg
11 januari 2012
Är de inte monterat airbag orginal på stolarna hade jag inte försök å stoppa i nått själv. risken är stor att du skadar dig själv å dina passagerare om du krockar.

2 322 Inlägg
11 januari 2012
Trådstartare
Xuri skrev:
Är de inte monterat airbag orginal på stolarna hade jag inte försök å stoppa i nått själv. risken är stor att du skadar dig själv å dina passagerare om du krockar.

som jag sa.. dom är ur plockade ut recaro stolarna  så jag ska plocka i andra eftersom jag inte fick dom till då när jag köpte dom.

One Man Clan
4 287 Inlägg
11 januari 2012
mingan77 skrev:
Xuri skrev:

som jag sa.. dom är ur plockade ut recaro stolarna  så jag ska plocka i andra eftersom jag inte fick dom till då när jag köpte dom.

okej den biten missade jag.

Dra ett mejl till recaro  å fråga om montageanvisning.
bättre de än å få felaktiga tips på internet som kanske skadar dig.

de borde dock vara enkelt å montera om de bara är med 2 skruvar.

2 322 Inlägg
11 januari 2012
Trådstartare
Xuri skrev:
mingan77 skrev:
Xuri skrev:

jojo men min fråga är igentligen hur man dra upp själva tyget utan att förstöra det, på ett enkelt sätt.

tänkte om någon hade gjort det tidigare..

One Man Clan
4 287 Inlägg
11 januari 2012
mingan77 skrev:
Xuri skrev:
mingan77 skrev:

jojo men min fråga är igentligen hur man dra upp själva tyget utan att förstöra det, på ett enkelt sätt.

jag vet inte hur just recaro har gjort på din stol men på tex på volvos stolar så sitter tyget/skinnet Klammrat med aluminium klammor, du tänker dig märlor som man sätter i en tång å nyper till så blir dom helt runda,

på volvo stolar sitter de ståltråd ingjutet i skummgummit kan man säga och du klammrat fast tyget med alu märlorna runt ståltrådarna.

De sitter väl kanske 30-100 märlor i stolarna totalt..

så ska man bort me klädseln på en sån stol är de avbitare å nypa av märlorna, av med klädseln, på me ny klädsen å dra it med nya klammer... dryg procedur när man ska stå å spänna upp tyget å klammra fast de.

2 322 Inlägg
11 januari 2012
Trådstartare
Xuri skrev:
mingan77 skrev:
Xuri skrev:

jag vet inte hur just recaro har gjort på din stol men på tex på volvos stolar så sitter tyget/skinnet Klammrat med aluminium klammor, du tänker dig märlor som man sätter i en tång å nyper till så blir dom helt runda,

på volvo stolar sitter de ståltråd ingjutet i skummgummit kan man säga och du klammrat fast tyget med alu märlorna runt ståltrådarna.

De sitter väl kanske 30-100 märlor i stolarna totalt..

så ska man bort me klädseln på en sån stol är de avbitare å nypa av märlorna, av med klädseln, på me ny klädsen å dra it med nya klammer... dryg procedur när man ska stå å spänna upp tyget å klammra fast de.

nja inte riktigt samma är det inte  smile satt precis o kollade på stolen, återkommer  med det senare tongue

One Man Clan
4 287 Inlägg
11 januari 2012
hehe personlig hade jag nog fan skitit i å ha dom jävlarna inkopplade i stolarna... så mycke bök för den skiten :p

2 322 Inlägg
11 januari 2012
Trådstartare
Xuri skrev:
hehe personlig hade jag nog fan skitit i å ha dom jävlarna inkopplade i stolarna... så mycke bök för den skiten :p

ah jo det är sant.. men vill gärna ha dom i  oavsett smile

går ju gå runt och   sätta dit 3 ohm motstånd så du slipper koppla i  airbags och slippa  lysande airbag lampa smile

självklart ska jag göra det svårare för mig själv men är envis tongue  håller ju på o total göra om hela inredningen i mk4an så  man vill ju ha allt riktigt i den.

One Man Clan
4 287 Inlägg
11 januari 2012
Jo de är klart, riktigt är bättre!

Jo motstånd går de å göra underverk med tongue

2 322 Inlägg
11 januari 2012
Trådstartare
Xuri skrev:
Jo de är klart, riktigt är bättre!

Jo motstånd går de å göra underverk med tongue

precis tongue in o kika lite om du vill smile både  bilen och projekt tråden

2 322 Inlägg
11 januari 2012
Trådstartare
Jag löste det  de var inte svårare än vad jag trodde..  det lossnade av sig självt när jag väl böjde där jag inte skulle böja smile  poppade upp och så vart det klart

Sök