2742
Sök

Angående Kirby universalmaskinen.

945 Inlägg
3 september 2006
Trådstartare
Detta inlägg är lite allt möjligt tankar o frågeställningar.
Nån som har jobbat me att sälja dom?
Nån som har en Kirby-
Vad tycker ni om deras försäljningsmetoder?
Jag jobbade för dom en mycket kort period men pallade inte, antingen är jag för svag psykist eller bara kass. Det man fick lära sig var skämmande. Vill jobba som säljare i framtiden men att pressa en privatperson till ett snabbt ogntänkt beslut som kostar 30k är ju fan löjligt. Skulle gärna se att ni berättar lite om egna erfarenheter o så.

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
4 september 2006
jag jobbar där och jag stormtrivs.
vet inte vart du jobbade men man behöver inte vara påtryckande på något sätt maskinen säljer sig själv det är verkligen en toppenmaskin.
Senast redigerat av dusty (4 september 2006)

Arbetslös luffare :'(
271 Inlägg
4 september 2006
va gör maskinerna?

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
4 september 2006
PeterNorrk skrev:
va gör maskinerna?

frågan är vad gör den inte? smile nä men det är ett städsystem den rengör mattor, sängar, golv. rekondar bilen, slipar dammfritt, masserar, skurar, polerar, rensar avlopp, pumpar vatten, bonar golv, tar bort löst hår från människor och djur, sprutmålar, blåser upp luftmadrasser/badbollar osv

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
4 september 2006
har en polare som jobbade där... å det jag reagerade på är att först ska man blåsa familj å vänner, sedan ska man blåsa familjens/vännens vänner osv osv... polaren varade bara 2st hembesök sen slutade han för att han inte ville blåsa sina vänner...

945 Inlägg
5 september 2006
Trådstartare
Can you say brainwash? Säljer sig själv jo man tackar. En maskin som låter som ett lok och kostar som en bil...

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
5 september 2006
Xoff skrev:
har en polare som jobbade där... å det jag reagerade på är att först ska man blåsa familj å vänner, sedan ska man blåsa familjens/vännens vänner osv osv... polaren varade bara 2st hembesök sen slutade han för att han inte ville blåsa sina vänner...

fattar inte hur du kan säga att man blåser någon det är ju verkligen en kanonmaskin och den spar pengar i längden sen tar det olika lång tid beroende på hur mycket man använder den. så att blåsa folk tycker jag absolut inte man gör.

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
5 september 2006
Sir_x skrev:
Can you say brainwash? Säljer sig själv jo man tackar. En maskin som låter som ett lok och kostar som en bil...

mm så är de men ett jävla bra resultat blir det iallafall

10 287 Inlägg
5 september 2006
Word....

Grannarna ringde nästan störningsjouren när vi hade den Kirby som frugan hade fått av sina föräldrar för att dom inte orkade bära på .....fanskapet....

/Göran

Sir_x skrev:

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
5 september 2006
jag kallar det blåsa folk när man presis som Sir_x skriver "pressa en privatperson till ett snabbt ogenomtänkt beslut som kostar 30k" å jag har läst min polares försäljningsinstruktioner å man blir ju rädd... å när man erbjuder en "magisk ritbok" till barnen bara dom skriver på en jätte lista på folk man ska blåsa senare... gah...

tänker inte starta nått tjaffs men personligen släpper jag inte in nån kirbyförsäljare innanför min dörr... smile

å precis som man kan läsa här över, hur gör man ifall man har 2 våningar? måste man köpa 2 då eller för man orkar ju knappt få upp den för trappan... smile
Senast redigerat av Xoff (5 september 2006)

945 Inlägg
5 september 2006
Trådstartare
Sant sant. Grejen är ju den att man ska "öva" hemma på släkntingar den första helgen. Så ska controllern "snacka" me släktingen o fråga hur jag skött mig o sen börjar de... Helt plötsligt så börjar dravvlet om att man ska få köpa den till ett jättefint pris a 25000kr bara! Efter den första helgen kanske 2 av dom 5 nya sålt en Kirby och sen mår man så dåligt av pressen att man säger upp sig o då har dom tjänat pengar på en, så dom ser de knappast som en förlust. Arbetsförmedlingen älskar att ha dessa som partner för dom behöver massa folk som är tvugna att ta jobbet för annars blir de inga pengar för personen. Ursäktar att jag skriver så mycket men för faan. Håll er undan PUNKT!

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
6 september 2006
jag kan inte släppa detta me njag håller ganska bra kontakt med mina kudner för dom köper dammsugarpåsar osv via mig och alla mina kunder är nöjda med maskinen.

10 287 Inlägg
6 september 2006
En enkel fråga: Vad kostar dammsugarpåsarna?

/Göran

dusty skrev:
jag kan inte släppa detta me njag håller ganska bra kontakt med mina kudner för dom köper dammsugarpåsar osv via mig och alla mina kunder är nöjda med maskinen.

(Groucho Marx).

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
6 september 2006
Sir_x skrev:
Sant sant. Grejen är ju den att man ska "öva" hemma på släkntingar den första helgen. Så ska controllern "snacka" me släktingen o fråga hur jag skött mig o sen börjar de... Helt plötsligt så börjar dravvlet om att man ska få köpa den till ett jättefint pris a 25000kr bara! Efter den första helgen kanske 2 av dom 5 nya sålt en Kirby och sen mår man så dåligt av pressen att man säger upp sig o då har dom tjänat pengar på en, så dom ser de knappast som en förlust. Arbetsförmedlingen älskar att ha dessa som partner för dom behöver massa folk som är tvugna att ta jobbet för annars blir de inga pengar för personen. Ursäktar att jag skriver så mycket men för faan. Håll er undan PUNKT!

Lika med AF  &  telemarketing... Af blir av med arbetslösheten o stackarn som "fick jobb" får stressa röven av sig för en skitlön..
Nää, det skulle behövas andra regler för telemarketing, eller åtminstone vad det gäller folk som "inte vill jobba med det" .. Sitta inne i ett jävla bås o försöka sälja nåt skit som man inte ens vet knappt vad det är och inte får möjlighet att prova..

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
6 september 2006
Sharky skrev:
En enkel fråga: Vad kostar dammsugarpåsarna?

/Göran

dusty skrev:

2st kostar 250kr dom rymmer som 5-6 vanliga dammsugarpåsar. det är hepafilter så det är bra grejer. så ta kostnaden på 10-12 vanliga dammsugarpåsar när du jämnför. vi kan även fylla våra påsar tills dom är fulla. när en vanlig dammsugarpåse är full suger maskinen knappt alls detta händer inte på kirby.

R_Weber
6 september 2006
Håller med om att det är en bra maskin som gör rent bättre än en vanlig dammsugare. Men dom företag säljer maskinerna i Sverige verkar inte vara direkt överseriösa.

För snart ett år sedan skulle jag börja som Kirby-säljare hos ett företag i Norsborg, men jag sade upp mig innan jag ens börjat jobba...  Jag hade då fått utbildning under tre dagar av en mycket påträngande försäljare, efter detta skulle vi lära oss att demonstrera apparaten för folk vi kände under en helg.Det var ju trots allt en hel del att hålla reda på...Men, men allt var frid och fröjde så länge..   
MEN, under den sista utbildningsdagen frågade chefen för kontoret hur mycket vi trodde vi kunde sälja under denna helg... Innan man knappt visste hur den fungerade!!! Därefter började han att lova belöningar till dem som lyckades sälja..  kommer inte ihåg exakt vad var men det var något i denna stil:

1st sälj: 1000:- kontant
2st sälj: 3000:- kontant
3st sälj: Gratis Kirby med grundutrustning
4st sälj: Gratis fullutrustad Krirby
5st sälj: Gratis fullutrustad Kirby + En spa-helg på Hasseluddens yasuragi

Detta alltså när ingen knappt hade lärt sig demonstrera maskinen...
Då fick jag nog och ställde min plats till förfogande...!

Jag fick avsmak på försäljaryrket ett bra tag och jobbar nu med annat. Men nu har jag fått tillbaka lusten och vill nu bli en seriös försäljare i ett företag som inte styrs av hästhandlare!
Senast redigerat av R_Weber (6 september 2006)

231 Inlägg
6 september 2006
Sen kan man ju starkt ifrågassätta priset, 18500:-, då en ny basmaskin går att hitta för ca 700 dollar i USA. Här vill man 3,5 gång mer... Borde ligga på 8-9000 kr omräknat med tull, frakt o moms.. (tyvärr är ju dom Amerikanska 110V, så det går ju inte att ta en därifrån direkt)

http://en.wikipedia.org/wiki/Kirby_Company
Senast redigerat av 9-5 AERO M-06 (6 september 2006)

R_Weber
7 september 2006
9-5 AERO M-06 skrev:
Sen kan man ju starkt ifrågassätta priset, 18500:-, då en ny basmaskin går att hitta för ca 700 dollar i USA. Här vill man 3,5 gång mer... Borde ligga på 8-9000 kr omräknat med tull, frakt o moms.. (tyvärr är ju dom Amerikanska 110V, så det går ju inte att ta en därifrån direkt)

http://en.wikipedia.org/wiki/Kirby_Company

18500 :- lät billigt....dem jag skulle ha sålt kostade 25000:- i grundutförande och 38500:- fullutrustade, men om man köpte sin maskin direkt vid demon kostade den 33000:- fullt utrustad.

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
7 september 2006
jag säljer kirby för 27.400 för baspaket och 34.600 för komplett paket.  håller med er att den är väldigt dyr och att den borde vara billigare men tycker helt klart det är en bra maskin och jag känner inte att jag lurar någon jag trycker heller aldrig på någon kund en maskin jag visar vad den kan göra sen får dom välja själva om dom vill köpa eller inte.

10 287 Inlägg
7 september 2006
http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSH … LE%20S5280

Man får alltså 10 st bra Mieledammsugare för 1 st baspakets-Kirby.

/Göran

(Groucho Marx).

Sök