Håller med om att det är en bra maskin som gör rent bättre än en vanlig dammsugare. Men dom företag säljer maskinerna i Sverige verkar inte vara direkt överseriösa.
För snart ett år sedan skulle jag börja som Kirby-säljare hos ett företag i Norsborg, men jag sade upp mig innan jag ens börjat jobba... Jag hade då fått utbildning under tre dagar av en mycket påträngande försäljare, efter detta skulle vi lära oss att demonstrera apparaten för folk vi kände under en helg.Det var ju trots allt en hel del att hålla reda på...Men, men allt var frid och fröjde så länge..
MEN, under den sista utbildningsdagen frågade chefen för kontoret hur mycket vi trodde vi kunde sälja under denna helg... Innan man knappt visste hur den fungerade!!! Därefter började han att lova belöningar till dem som lyckades sälja.. kommer inte ihåg exakt vad var men det var något i denna stil:
1st sälj: 1000:- kontant
2st sälj: 3000:- kontant
3st sälj: Gratis Kirby med grundutrustning
4st sälj: Gratis fullutrustad Krirby
5st sälj: Gratis fullutrustad Kirby + En spa-helg på Hasseluddens yasuragi
Detta alltså när ingen knappt hade lärt sig demonstrera maskinen...
Då fick jag nog och ställde min plats till förfogande...!
Jag fick avsmak på försäljaryrket ett bra tag och jobbar nu med annat. Men nu har jag fått tillbaka lusten och vill nu bli en seriös försäljare i ett företag som inte styrs av hästhandlare!
Senast redigerat av R_Weber (6 september 2006)