Fälgar + Plastidipspray = Byt färg på fälgarna lätt!

marbling
18 januari 2012 · 781 Inlägg

Ebay-UK.Sök på Carbon vinyl.Finns både bubbel-free och not bb.

Typ härsmile:

http://www.ebay.co.uk/itm/Carbon-fibre- … 61cc6ba332

Observera den genomskinliga,den lägger du på din egen lack o får då Kolfibermönster med din egen lackfärg i botten.

Ursäkta offtopic;)..

Senast redigerat av marbling (18 januari 2012)

Volvo 780 "Lussuoso" (1987)
Volvo 1800ES "1800ES" (1973)
Volvo XC90 V8 "Executive Edition" (2005)
BMF
18 januari 2012 · 265 Inlägg

marbling skrev:
Ebay-UK.Sök på Carbon vinyl.Finns både bubbel-free och not bb.

Typ härsmile:

http://www.ebay.co.uk/itm/Carbon-fibre- … 61cc6ba332

Observera den genomskinliga,den lägger du på din egen lack o får då Kolfibermönster med din egen lackfärg i botten.

Ursäkta offtopic;)..

fan man kan ju använda detta till allt möjligt ju smile
har varit ute efter en liten spoiler till min chrysler men lackning kostar ju mycket som alla vet
så nu fick jag en idé om att använda denna "film" istället smile

det finns många videon på youtube för dem som är intresserade smile

http://www.youtube.com/watch?v=TKSmasdSoY8

Pidmeister
18 januari 2012 · 163 Inlägg

Känns lite dumt att starta en ny tråd för att fråga detta så frågar här smile

Har fått beslutsångest nu när jag ska beställa, ska jag ta vit eller svart färg? Det är en svart bil
(se Audin <-- ). Tänkte först välja svart men det kanske blir lite för mycket? GAAAHH

granadadr
18 januari 2012 · 7 289 Inlägg

jag hade valt vit wink

ElTacoNacho
18 januari 2012 · 486 Inlägg

Pidmeister skrev:
Känns lite dumt att starta en ny tråd för att fråga detta så frågar här smile

Har fått beslutsångest nu när jag ska beställa, ska jag ta vit eller svart färg? Det är en svart bil
(se Audin <-- ). Tänkte först välja svart men det kanske blir lite för mycket? GAAAHH

Kör på vitt:) Vart beställer du från? smile

Pidmeister
18 januari 2012 · 163 Inlägg

KJensen skrev:

Pidmeister skrev:
Känns lite dumt att starta en ny tråd för att fråga detta så frågar här smile

Har fått beslutsångest nu när jag ska beställa, ska jag ta vit eller svart färg? Det är en svart bil
(se Audin <-- ). Tänkte först välja svart men det kanske blir lite för mycket? GAAAHH

Kör på vitt:) Vart beställer du från? smile

Blir nog vitt smile

Tänkte beställa här http://www.britalianracing.se/index.php/plastidip.html
Såg precis att dom inte hade vit på conrad.se hmm

Ljepone * Studerande *
18 januari 2012 · 563 Inlägg

Intressant vara! big_smile


Tror ni man kan köra "Plastidip Spray" på kofångaren (bakre delen)?  Tänkte köra antigen rött (ord.färg) alt svart (bryta med fordonets röda org. färg).. Vad tror ni ?


Hur många burkar skulle räcka för en kofångare?


PS. Ass sköna fälgar Marbling! cool

ElTacoNacho
18 januari 2012 · 486 Inlägg

Ljepone skrev:
Intressant vara! big_smile


Tror ni man kan köra "Plastidip Spray" på kofångaren (bakre delen)?  Tänkte köra antigen rött (ord.färg) alt svart (bryta med fordonets röda org. färg).. Vad tror ni ?


Hur många burkar skulle räcka för en kofångare?


PS. Ass sköna fälgar Marbling! cool

Klart du kan:) Skulle nog säga att en burk räcker. Tydligen räcker t.ex 2 burkar till fyra fälgar med 3 lager.

Ljepone * Studerande *
19 januari 2012 · 563 Inlägg

KJensen skrev:

Ljepone skrev:
Intressant vara! big_smile


Tror ni man kan köra "Plastidip Spray" på kofångaren (bakre delen)?  Tänkte köra antigen rött (ord.färg) alt svart (bryta med fordonets röda org. färg).. Vad tror ni ?


Hur många burkar skulle räcka för en kofångare?


PS. Ass sköna fälgar Marbling! cool

Klart du kan:) Skulle nog säga att en burk räcker. Tydligen räcker t.ex 2 burkar till fyra fälgar med 3 lager.

Ok! Värt & testa, blir det blä är det bara o rip-it-off big_smile

MeepMeep Finraggare
19 januari 2012 · 2 381 Inlägg

Tänkte ta hem 2 burkar och köra vinterfälgarna med

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
Gurkis86
19 januari 2012 · 157 Inlägg

jag klarade mig med 2 burkar. smile

Lycka till

MeepMeep Finraggare
19 januari 2012 · 2 381 Inlägg

Några bilder på sprayningen?

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
FL3JM Inga konstigheter
19 januari 2012 · 2 064 Inlägg

Har ingen erfarenhet av de andra ställena men Britalian racing var väldigt snabba på att skicka iväg burkarna, men det här väl å göra med om dom har burkar inne på lager eller inte förmodar jag.

Kul att så många vill prova det här nu :]

Skulle vilja veta hur det är med smuts och vit plastidip. Ytan är ju matt så jag kan tänka mig att det blir lite svårt att hålla dom rena i det här pissvädret. smile

Ljepone * Studerande *
19 januari 2012 · 563 Inlägg

Tror ni man kan köra/spraya några lager med klarlack över plasti-dipi ?

Tänkte köra plasti-dipi (färg; röd) + avsluta med klarlack på fordonets bakre ko/stötfångare + de nedre sidolisterna (ir vad de nu kallas). Främst för att skydda karossen mot salt/snö o all j*vla skit som finns/ kommer upp fån vinterväglaget.


Ps. Hur länge håller plasti-dipi:n? Flagnar den efter ett tag ir håller den ? big_smile

LeafBox Lat Perfektionist
19 januari 2012 · 6 359 Inlägg

Tor det mest bara blir problem om du klarlackar över. Dels tror jag inte färgen tycker om det, sen lär det ju vara ett  helvete att få bort det sedan. Samt att risken finns ju för att det blir knas och hamnar utanför.

Dessutom finns det "glans medel" att köpa för plasti, såg det på tuben.

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Ljepone * Studerande *
20 januari 2012 · 563 Inlägg

LeafBox skrev:
Tor det mest bara blir problem om du klarlackar över. Dels tror jag inte färgen tycker om det, sen lär det ju vara ett  helvete att få bort det sedan. Samt att risken finns ju för att det blir knas och hamnar utanför.

Dessutom finns det "glans medel" att köpa för plasti, såg det på tuben.

Mjoo, du har nog rätt där! big_smile

För jag har ett par ögonlock som jag funderat på att dra över plasti-dipi i en röd färg ton & se hur det blir, innan jag bestämmer mig för att sprayfärga + lacka dem. 

Kan vara värt & testa sig från på ö-locken innan man ger sig på bak+ nedre sidpartiet.

Får återkomma när jag väl test kört lite på ö-locken. Tar även ett par photon så man ser före/ efter resultaten smile

ElTacoNacho
20 januari 2012 · 486 Inlägg

Ljepone skrev:

LeafBox skrev:
Tor det mest bara blir problem om du klarlackar över. Dels tror jag inte färgen tycker om det, sen lär det ju vara ett  helvete att få bort det sedan. Samt att risken finns ju för att det blir knas och hamnar utanför.

Dessutom finns det "glans medel" att köpa för plasti, såg det på tuben.

Mjoo, du har nog rätt där! big_smile

För jag har ett par ögonlock som jag funderat på att dra över plasti-dipi i en röd färg ton & se hur det blir, innan jag bestämmer mig för att sprayfärga + lacka dem. 

Kan vara värt & testa sig från på ö-locken innan man ger sig på bak+ nedre sidpartiet.

Får återkomma när jag väl test kört lite på ö-locken. Tar även ett par photon så man ser före/ efter resultaten smile

Klart de är bättre att testa först på ögonlcken, mindre delar = mindre som går åt smile Sen kan du ju få va den där sjysta killen som gärna offrar ett lager och testar med klarlack och ser vad som händer roll lol

marbling
20 januari 2012 · 781 Inlägg

Plast-Dip saluför speciell Klarlack till deras "spraygummi"Kolla in här:

http://www.plastidip.com/home_solutions … _Enhancers

FL3JM Inga konstigheter
20 januari 2012 · 2 064 Inlägg

Coolt med klarlacken och den där metallizern! smile Finns det å köpa i sverige nånstans?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang