Jaa då har man precis avslutat kvällens första 'plasti-dippande'. Körde samtliga lister (Bmw) som man finner runtom dörrar, front etc. Listerna var i mattstvart utförande samt krom linjerade. Körde 2x2 på varje del o det ser bra ut hittils. Får återkomma när de torkat o återmonterat (senast onsdag).
Blir resultatet bra så ger jag mig på ko/stötfångarn :-D
Ps. Rek dock alla att köra detta på en plats me bra ventilation. Jag körde på vår innglasade utebalkong.
Jaa då har man precis avslutat kvällens första 'plasti-dippande'. Körde samtliga lister (Bmw) som man finner runtom dörrar, front etc. Listerna var i mattstvart utförande samt krom linjerade. Körde 2x2 på varje del o det ser bra ut hittils. Får återkomma när de torkat o återmonterat (senast onsdag).
Blir resultatet bra så ger jag mig på ko/stötfångarn :-D
Ps. Rek dock alla att köra detta på en plats me bra ventilation. Jag körde på vår innglasade utebalkong.
Spreyburk eller va körde du för spruta? Funkar de att köra i vanlig lack spruta??
Körde direkt på/ifrån sprayburken färggummit levereras i. Skakade den dock väl så ytan blev jämn o fin. Hade ba tvättat listerna väl,torkat dew samt la ja upp dem i rad o körde allt samtidigt. Gick bra. Höll ca 25-30cm avstånd..
Vet dock ej hur de blir när/om man förslippar, grundar alt kör primer. Kanske testar ja me ett förarbete innan. :-)
Nja...försslipar du och primar så tappar det lite hela iden med det hela.Då kan du lika gärna lacka över med vanlig sprayfärg över primern.Vitsen med detta är att du kan lacka över ok-yta för o sen dra bort när du tröttnar:)
Men visst är det kanon till slitna fälgar osså:)Jag tycker det fyller helt ok,särskilt om du lackar flera lager.
Det som är smutt med den här tekniken är att du köper plastidip på vanlig "målarfärgsburk", såna burkar får man frakta på flygplan, så du kan beställa från USA.
Det som är smutt med den här tekniken är att du köper plastidip på vanlig "målarfärgsburk", såna burkar får man frakta på flygplan, så du kan beställa från USA.
kostar ju inte så vansinnigt mycket från britalianracing direkt heller??
kostar ju inte så vansinnigt mycket från britalianracing direkt heller??
Nästan "billigare" och köra från britalianracing.se vid storköp (ex; 4 - 6 burkar) då det är fraktfritt inom Sverige vid order över 500 kr.
Nu vet jag inte hur många liter det krävs för att göra en hel bil, men 2 papp för 3,7 liter kanske är helt ok. Kostar dock 500 kr i USA för samma burk, gäller bara hitta nån som skeppar hit.
Måste hitta nått ställe som säljer en sån där färgspruta också. Det är ju en speciellt sort som inte blandar färgen med luft utan trycksätter färg-behållaren istället och pressar ut färgen genom sprutan istället.
Nu vet jag inte hur många liter det krävs för att göra en hel bil, men 2 papp för 3,7 liter kanske är helt ok. Kostar dock 500 kr i USA för samma burk, gäller bara hitta nån som skeppar hit.
Måste hitta nått ställe som säljer en sån där färgspruta också. Det är ju en speciellt sort som inte blandar färgen med luft utan trycksätter färg-behållaren istället och pressar ut färgen genom sprutan istället.
vad kul på en utsällning att bara dra av färgen för han..haha eller häftigare om man ska visa upp sin nylackade bil på mässa att ställa in den mattsvarto sedan på plats dra av plastidippen...
vad kul på en utsällning att bara dra av färgen för han..haha eller häftigare om man ska visa upp sin nylackade bil på mässa att ställa in den mattsvarto sedan på plats dra av plastidippen...