3983
Sök

Läsa ut felkoder, Audi 100

63 Inlägg
15 januari 2012
Trådstartare
Som rubriken lyder: Hur går man till väga för att läsa ut felkoder på en Audi 100 (den med mekaniska/elektriska insprutningen, KE Jetronic?)

866 Inlägg
16 januari 2012
Ja hur var det med det ?  På höger sida i säkringsboxen sitter där två plintar en svart och en gul ? (en ljus färg)
På den svarta ska där var + och - . i den ljusa plinten så är där bara en kabel kopplad.
Jag sitter med min  lassgamla hemma gjorda cod läsaren och delat den så jag vet hur jag gjorde, Ett motstånd och diod.serie kopplade  där är 450 ohm på motståndet och polariseringen mot motståndet på dioden.
Kretsen går från + genom motståndet sedan diod och sedan till diagnosutaget på den ljusa plinten byglad och sedan till till  minus i en svarta plinten. Sen har jag för mig att där är inget minne på dom så du ska ha bilen igång. Fan det var länge sen man höll på med KE jetronic :-)  Tyvärr så har jag inte skrivit upp felcoderna men de fins säkert på nätet.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
16 januari 2012
Motor och årsmodell?

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Sök