6332
Sök

Saabklubb

4 637 Inlägg
16 januari 2012
Trådstartare
Finns det någon Saabklubb för alla Saabar? Känns extra "viktigt" nu när Saab gått i konk.
Kan bara hitta för äldre modeller och för turbomodeller...

klabbarpan
3 041 Inlägg
16 januari 2012
Sökt på google? Finns ju lite att välja emellan, desvärre är nog de flesta inriktade på antingen turbo eller speciella modeller.

5 111 Inlägg
16 januari 2012
Svenska Saabklubben finns ju? www.saabklubben.se

Visst, de riktar väl mest in sig på modellerna från päronhalvan fram till 900, ev. kanske 9000, men å andra sidan, man behöver inte ens äga en Saab för att få vara med, och intresset även för de sista Saabarna kommer nog väckas säkert även inom den när inte Saab finns längre.

4 637 Inlägg
16 januari 2012
Trådstartare
Volvo544special65 skrev:
Svenska Saabklubben finns ju? www.saabklubben.se

Visst, de riktar väl mest in sig på modellerna från päronhalvan fram till 900, ev. kanske 9000, men å andra sidan, man behöver inte ens äga en Saab för att få vara med, och intresset även för de sista Saabarna kommer nog väckas säkert även inom den när inte Saab finns längre.

Är ju roligast att vara med i en klubb där även den modellen man själv äger räknas in och nästa bil blir troligtvis en 9-3.
Men jag har tänkt samma tanke som du.

342 Inlägg
17 januari 2012
Jag inbillar mig att både Saabklubben och Saab Turbo Club of Sweden är ganska öppna och välkomnar alla modeller av Saabar.
Visst, STCS inriktar sig på överladdning, men fina exemplar av sugmotormodeller har aldrig portats på träffar eller särbehandlats på forumet mig veterligen.

Så min uppfattning är att den klubb du söker redan finns, i minst två former.
Senast redigerat av 9Femma (17 januari 2012)

Porsche for life.
Livet är för kort för att köra tråkiga bilar!

4 637 Inlägg
17 januari 2012
Trådstartare
Saabklubben verkar mest i min smak även fast den blir mest opassande min bil.
Får kolla upp dessa klubbar lite mer!

Sök