3449
Sök

Vilken tändföljd b234f ?

194 Inlägg
21 januari 2012
Trådstartare
Gängorna i hålet till en spännare är lite taskiga så den går inte dra åt riktigt hårt

629 Inlägg
21 januari 2012
casto skrev:
Gängorna i hålet till en spännare är lite taskiga så den går inte dra åt riktigt hårt

Hmm jobbigt , om du "känner" på remmen, ska typ gå att vrida ett halvt varv eller vad man ska säga om den är rätt spännd.
Dvs ska sitta rätt hårt.

Edit: kan du kränga av den nästan när den sitter på plats då är den på tok för löst spänd.
Kolla märkena på kamdreven samt vevens drev om dom står rätt mot punkterna.
Stoppa in en mejsel i 1ans tändstift hål och känn om den är uppe när motorn är "nollad".
Senast redigerat av Dagge88 (21 januari 2012)

Mröh

194 Inlägg
21 januari 2012
Trådstartare
ja veven ligger vid märket, även kamhjulen.   ettans kolv (längst ut mot kylarn) är också uppe.    nu har jag fått dit spännarn ordentligt så jag tror att den sitter nu.   men den startar fortfarande inte hmm     var j'ättenära att den starta imorse,   eller den va nästan igång faktiskt bara att den inte ville gå igång 100 procent o sen dog den..

937 Inlägg
21 januari 2012
casto skrev:
ja veven ligger vid märket, även kamhjulen.   ettans kolv (längst ut mot kylarn) är också uppe.    nu har jag fått dit spännarn ordentligt så jag tror att den sitter nu.   men den startar fortfarande inte hmm     var j'ättenära att den starta imorse,   eller den va nästan igång faktiskt bara att den inte ville gå igång 100 procent o sen dog den..

kanske spjälllägersgivaren som krabba eller något annat skit smile jag vet i fan vad det kan vara

937 Inlägg
21 januari 2012
jag har ett bra alternativ smile GÅ IN Å DRICK ÖL ELLER GROGG Å SPELCULERA INTE MERA I DEN SKITEN NU  wink

194 Inlägg
22 januari 2012
Trådstartare
gjorde det men det hjälpte inte wink    vettifan alltså vad det kan vara..   de känns som att den nästan hoppar igång varje morgon när jag går ut i garaget.    de hostar den iaf lite o poffar nästan igång.    men sen efter lite matning så är det helt dött..

629 Inlägg
22 januari 2012
casto skrev:
gjorde det men det hjälpte inte wink    vettifan alltså vad det kan vara..   de känns som att den nästan hoppar igång varje morgon när jag går ut i garaget.    de hostar den iaf lite o poffar nästan igång.    men sen efter lite matning så är det helt dött..

Den blir nog sur om du matar den antagligen därför den inte vill ge några livstecken efter ett tag.
Lämna in den på verkstad om du int ehar nån polare som är duktig på bilar, känns som det är nått litet fel.

Mröh

194 Inlägg
22 januari 2012
Trådstartare
men känns ju surt o betala massa pengar för jag har ju förmodligen bara missat något eftersom att den funkade första gången jag plocka ihop den.   då öppnade jag bara upp ventilkåpan och lyfta ena axel + rotor för jag hade missat att lägga en packbox rätt, och när jag monterat allt igen så startar den inte..     

btw,  vad händer om man drar en kamaxel för hårt? åker den längre ner eller sitter den bara hårdare ?

2 415 Inlägg
22 januari 2012
casto skrev:
men känns ju surt o betala massa pengar för jag har ju förmodligen bara missat något eftersom att den funkade första gången jag plocka ihop den.   då öppnade jag bara upp ventilkåpan och lyfta ena axel + rotor för jag hade missat att lägga en packbox rätt, och när jag monterat allt igen så startar den inte..     

btw,  vad händer om man drar en kamaxel för hårt? åker den längre ner eller sitter den bara hårdare ?

om jag minns rätt, så skall kamaxlarna vara dragna med 25nm? rätta mig ifall jag har fel

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

194 Inlägg
22 januari 2012
Trådstartare
men har ju inget sånt verktyg.    kan man inte dra på känn? big_smile

2 415 Inlägg
22 januari 2012
casto skrev:
men har ju inget sånt verktyg.    kan man inte dra på känn? big_smile

inte?? hur drog du fast toppen då?? den skall du också dra med NM

194 Inlägg
22 januari 2012
Trådstartare
har aldrig haft loss hela toppen!
bara första delen.

2 415 Inlägg
22 januari 2012
Okey. jag trodde du hade bytt hela toppen tongue hehe.
jag misstänker det är något med soppan eller gnistan. eftersom den hostar till lite ibland.

194 Inlägg
22 januari 2012
Trådstartare
jao.  det luktar soppa när man försöker starta.   

skulle också behöva veta spridarkabel-följderna då jag inte tänkte på det när jag tog av dom.   har dock testat dom på alla sätt som går utan resultat så jag antar att inte det är problem nr1 .

937 Inlägg
23 januari 2012
casto skrev:
jao.  det luktar soppa när man försöker starta.   

skulle också behöva veta spridarkabel-följderna då jag inte tänkte på det när jag tog av dom.   har dock testat dom på alla sätt som går utan resultat så jag antar att inte det är problem nr1 .

du jag kan sätta mitt liv på att det är fördelaren rotorn eller något med tändkablarna eller stiften! smile

194 Inlägg
23 januari 2012
Trådstartare
ska kolla lite.  ser man om den är trasig eller måste man byta för o se? smile

937 Inlägg
23 januari 2012
casto skrev:
ska kolla lite.  ser man om den är trasig eller måste man byta för o se? smile

nja du borde ju se om fördela locket är spruket eller annat, jag tror det är nogot skit med rotorn eller tändkablarna

den smarige
102 Inlägg
23 januari 2012
Tryck_o_pys skrev:
1ans cylinder är alltid längst fram. från förarstolen. 4an längst bak. alltså vid rotorn

ursäkta om ja hoppar in så här.. Men ja har ett problem med min bil volvo 740 88 . när ja öppnar olje locket när bilen e på så låter skit konstigt.. och servo oljan e slut ???.. har aldrig hört deljudet ur olje locket förut ???

HJÄLP!!

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
23 januari 2012
typ 1342 va?

Kolla min busbil BILEN HÄR Lämna en kommentar eller nått

2 415 Inlägg
23 januari 2012
mange745 skrev:
Tryck_o_pys skrev:
1ans cylinder är alltid längst fram. från förarstolen. 4an längst bak. alltså vid rotorn

ursäkta om ja hoppar in så här.. Men ja har ett problem med min bil volvo 740 88 . när ja öppnar olje locket när bilen e på så låter skit konstigt.. och servo oljan e slut ???.. har aldrig hört deljudet ur olje locket förut ???

HJÄLP!!

okey lite OT kan vi säkert gå. hehe
Låter konsigt? hur låter det? kan du fixa de på¨film? samt vilken 740 är de? vilken motor? står på kamremskåpan. den heter något på B t.ex B230F

och om servo oljan är slut. full på?? den oljan kan du köpa på en tapp.

Sök