Är nu äntligen ägare till en av mina absoluta drömbilar! Efter att ha dregglat över M3 E36:or sedan 17 års ålder så är jag nu äntligen ägare till ett oerhört fint exemplar! Målet med bilen är att den ska bli i mint... Visa mer
Jag har läst igenom hela din tråd nu och kan bara säga att jag är djupt imponerad av ditt jobb med bilen!
Väldigt rolig och inspirerande projekttråd, kul att folk lägger ner sin själ i att bevara en sån här klassiker!
Riktigt fint jobb, folk som dig borde det finnas fler av! Skall följas
Det var väldigt roligt att höra! Tackar så jättemycket!
/David
Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson
Gratulerar, det var en fruktansvärt fin M3 du har!
Tack så mycket! Det finns märken såklart, fast till nästa år ska den vara fläckfri!
Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson
Gratulerar, det var en fruktansvärt fin M3 du har!
Tack så mycket! Det finns märken såklart, fast till nästa år ska den vara fläckfri!
Jo tack, jag tog en sväng runt din bil i går och kan än en gång konstatera att du har väldigt höga krav på vad "märken" är för något.
Haha, det man säga att jag har!
Länge sen jag kikade i projekttråden men kul att du har fått en pokal Ruskigt fin M3:a har du, ta hand om den
Grattis till placering #2 i Peoples Choice
Tack så mycket! Det var väldigt kul att få pris för bilen Till nästa år siktar jag på att bli nr 1
Grattis till pokalen! Synd att man har så förbaskat långt till träffarna :-(
Tack så mycket! Ja det är synd, grymt trevliga träffar Schmiedmann drar ihop!
Att ha en helt original M3 E36 har helt klart sin "tjusning". Men nu kliar det i "förfiningsfingrarna"!
Lekte lite i Photoshop... vilket jag ångrar lite!
Vad tycks? Photoshopad bild - Sänkt, BBS LM samt GT-läpp!
Jag är så äckligt sugen på att ha det här stuket!!!
/David
Jag säger ja-nej-nej, dvs sänkning ja, BBS nej och GTläpp nej!
Kör på de stuket du har nu istället, bra mycket fetare! Såg den på Schmiedmannträffen och den var ju APFET(!!) som den är, men en liten diskret sänkning har ju aldrig skadat
Jag säger ja-nej-nej, dvs sänkning ja, BBS nej och GTläpp nej!
Kör på de stuket du har nu istället, bra mycket fetare! Såg den på Schmiedmannträffen och den var ju APFET(!!) som den är, men en liten diskret sänkning har ju aldrig skadat
Haha, men det är så sjukt snyggt! ^^ Alla originaldelar skulle självklart behållas, så den går att återställa Får fundera ett tag på det här!
Ja den är riktigt läcker redan nu! Fast en diskret sänkning skulle sitta fint
Förstår dig! Gällande GTläppen är jag en allmän hatare av den då jag tycker den är avskyvärd Sen tycker jag att de fälgarna är för vanliga ^^ Då hade jag tyckt det varit snyggare med någon annan modell av BMW originalfälgar
I sänkningsväg vill jag slå ett slag för en 45/30 sänkning, antar att M3 är som bilar med M-sport fjädringen, dvs 15-20mm lägre än original och då känns det som om 25/10mm hade suttit som en käftsmäll! Men även att du väljer lite dyrare grejer, det är värt det
Köp för allt i världen inte gt läppen. Jag tycker bilen ser grymt bra ut som den gör! Förstör inte en original bil! BBS Lm Fälgarna är snygga men tycker fortfarande stuket på bilen är kolckrent som det är. Tänk bara på pengarna du lackt ner på att lacka dem.
Angående sänkning av m3 e36 behövs de (den ser ju helt ok ut, redan från början) Deremot vanlig e36 är alldeles för hög fram, vad ska man ha för sänkningssats till en sådan räcker det med 45/30
Köp för allt i världen inte gt läppen. Jag tycker bilen ser grymt bra ut som den gör! Förstör inte en original bil! BBS Lm Fälgarna är snygga men tycker fortfarande stuket på bilen är kolckrent som det är. Tänk bara på pengarna du lackt ner på att lacka dem.
Angående sänkning av m3 e36 behövs de (den ser ju helt ok ut, redan från början) Deremot vanlig e36 är alldeles för hög fram, vad ska man ha för sänkningssats till en sådan räcker det med 45/30
Mvh NK
Blir det en GT-läpp blir det en original från M3 GT, dvs. justerbar osv Originalfälgar skulle självklart behållas, dom säljer jag aldrig!
Bra fråga angående sänkningen! Vill ha ner den en aning mot backen, så den ser lite mer "stabil" ut