1678
Sök

"Mint Condition-projektet" - BMW M3 E36 3.0 - 1994. Update 2012-08-29.

Är nu äntligen ägare till en av mina absoluta drömbilar! Efter att ha dregglat över M3 E36:or sedan 17 års ålder så är jag nu äntligen ägare till ett oerhört fint exemplar! Målet med bilen är att den ska bli i mint... Visa mer

149 275 Visningar
Projektet avslutat 13 juni 2019
2 788 Inlägg
6 maj 2012
#281
Jag har läst igenom hela din tråd nu och kan bara säga att jag är djupt imponerad av ditt jobb med bilen! yikes big_smile

Väldigt rolig och inspirerande projekttråd, kul att folk lägger ner sin själ i att bevara en sån här klassiker! big_smile

Riktigt fint jobb, folk som dig borde det finnas fler av! Skall följas smile


754 Inlägg
6 maj 2012
Trådstartare
#282
_Fredrik skrev:
Jag har läst igenom hela din tråd nu och kan bara säga att jag är djupt imponerad av ditt jobb med bilen! yikes big_smile

Väldigt rolig och inspirerande projekttråd, kul att folk lägger ner sin själ i att bevara en sån här klassiker! big_smile

Riktigt fint jobb, folk som dig borde det finnas fler av! Skall följas smile

Det var väldigt roligt att höra! Tackar så jättemycket! smile

/David

Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson

Allmänt envis
12 512 Inlägg
6 maj 2012
#283
Gratulerar, det var en fruktansvärt fin M3 du har! smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

754 Inlägg
6 maj 2012
Trådstartare
#284
Rquired skrev:
Gratulerar, det var en fruktansvärt fin M3 du har! smile

Tack så mycket! Det finns märken såklart, fast till nästa år ska den vara fläckfri! smile

Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson

Allmänt envis
12 512 Inlägg
6 maj 2012
#285
D_Nilsson skrev:
Rquired skrev:
Gratulerar, det var en fruktansvärt fin M3 du har! smile

Tack så mycket! Det finns märken såklart, fast till nästa år ska den vara fläckfri! smile

Jo tack, jag tog en sväng runt din bil i går och kan än en gång konstatera att du har väldigt höga krav på vad "märken" är för något. wink

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

754 Inlägg
6 maj 2012
Trådstartare
#286
Rquired skrev:
D_Nilsson skrev:
Rquired skrev:
Gratulerar, det var en fruktansvärt fin M3 du har! smile

Tack så mycket! Det finns märken såklart, fast till nästa år ska den vara fläckfri! smile

Jo tack, jag tog en sväng runt din bil i går och kan än en gång konstatera att du har väldigt höga krav på vad "märken" är för något. wink

Haha, det man säga att jag har! big_smile

Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson

German Engineering
9 083 Inlägg
10 maj 2012
#287
Länge sen jag kikade i projekttråden men kul att du har fått en pokal big_smile Ruskigt fin M3:a har du, ta hand om den smile

Grattis till placering #2 i Peoples Choice smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

754 Inlägg
10 maj 2012
Trådstartare
#288
CarpeDiem skrev:
Länge sen jag kikade i projekttråden men kul att du har fått en pokal big_smile Ruskigt fin M3:a har du, ta hand om den smile

Grattis till placering #2 i Peoples Choice smile

Tack så mycket! Det var väldigt kul att få pris för bilen smile Till nästa år siktar jag på att bli nr 1 wink

Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson

-sommar ska de va....
4 533 Inlägg
10 maj 2012
#289
Grattis till pokalen! Synd att man har så förbaskat långt till träffarna :-(

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .

754 Inlägg
10 maj 2012
Trådstartare
#290
eastmotorsport skrev:
Grattis till pokalen! Synd att man har så förbaskat långt till träffarna :-(

Tack så mycket! Ja det är synd, grymt trevliga träffar Schmiedmann drar ihop! smile

Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson

German Engineering
9 083 Inlägg
10 maj 2012
#291
D_Nilsson skrev:
CarpeDiem skrev:
Länge sen jag kikade i projekttråden men kul att du har fått en pokal big_smile Ruskigt fin M3:a har du, ta hand om den smile

Grattis till placering #2 i Peoples Choice smile

Tack så mycket! Det var väldigt kul att få pris för bilen smile Till nästa år siktar jag på att bli nr 1 wink

Det är bra att du har mål wink

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

152 Inlägg
12 maj 2012
#292
D_Nilsson skrev:
eastmotorsport skrev:
Grattis till pokalen! Synd att man har så förbaskat långt till träffarna :-(

Tack så mycket! Ja det är synd, grymt trevliga träffar Schmiedmann drar ihop! smile

Alltid lika roligt att vara på träffen med bmwcs,  dock blev ju körningen som den blev, men kul var det

Mvh NK


754 Inlägg
13 maj 2012
Trådstartare
#293
Att ha en helt original M3 E36 har helt klart sin "tjusning". Men nu kliar det i "förfiningsfingrarna"! wink

Lekte lite i Photoshop... vilket jag ångrar lite!


Vad tycks?
https://www1.garaget.org/gallery/images/103/102182/102182-66f6dc0c4f8e4b56095000eb23caf114.jpg
Photoshopad bild - Sänkt, BBS LM samt GT-läpp!


Jag är så äckligt sugen på att ha det här stuket!!! cool

/David

Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson

3 627 Inlägg
13 maj 2012
#294
Jag säger ja-nej-nej, dvs sänkning ja, BBS nej och GTläpp nej!

Kör på de stuket du har nu istället, bra mycket fetare! Såg den på Schmiedmannträffen och den var ju APFET(!!) som den är, men en liten diskret sänkning har ju aldrig skadat smile

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

754 Inlägg
13 maj 2012
Trådstartare
#296
ToXtreme skrev:
Jag säger ja-nej-nej, dvs sänkning ja, BBS nej och GTläpp nej!

Kör på de stuket du har nu istället, bra mycket fetare! Såg den på Schmiedmannträffen och den var ju APFET(!!) som den är, men en liten diskret sänkning har ju aldrig skadat smile

Haha, men det är så sjukt snyggt! ^^
Alla originaldelar skulle självklart behållas, så den går att återställa smile Får fundera ett tag på det här!

Ja den är riktigt läcker redan nu! Fast en diskret sänkning skulle sitta fint smile

Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson

754 Inlägg
13 maj 2012
Trådstartare
#297
Putteliten skrev:
Ja det går ju att återställa, så varför inte! wink

Precis så jag tänkte! smile

Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson

3 627 Inlägg
13 maj 2012
#298
Förstår dig! Gällande GTläppen är jag en allmän hatare av den då jag tycker den är avskyvärd tongue Sen tycker jag att de fälgarna är för vanliga ^^ Då hade jag tyckt det varit snyggare med någon annan modell av BMW originalfälgar smile

I sänkningsväg vill jag slå ett slag för en 45/30 sänkning, antar att M3 är som bilar med M-sport fjädringen, dvs 15-20mm lägre än original och då känns det som om 25/10mm hade suttit som en käftsmäll! Men även att du väljer lite dyrare grejer, det är värt det smile

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

152 Inlägg
14 maj 2012
#299
Köp för allt i världen inte gt läppen.
Jag tycker bilen ser grymt bra ut som den gör!
Förstör inte en original bil!
BBS Lm Fälgarna är snygga men tycker fortfarande stuket på bilen är kolckrent som det är. Tänk bara på pengarna du lackt ner på att lacka dem.

Angående sänkning av m3 e36 behövs de (den ser ju helt ok ut, redan från början)
Deremot vanlig e36 är alldeles för hög fram, vad ska man ha för sänkningssats till en sådan räcker det med 45/30

Mvh NK


754 Inlägg
14 maj 2012
Trådstartare
#300
Bmw_NK skrev:
Köp för allt i världen inte gt läppen.
Jag tycker bilen ser grymt bra ut som den gör!
Förstör inte en original bil!
BBS Lm Fälgarna är snygga men tycker fortfarande stuket på bilen är kolckrent som det är. Tänk bara på pengarna du lackt ner på att lacka dem.

Angående sänkning av m3 e36 behövs de (den ser ju helt ok ut, redan från början)
Deremot vanlig e36 är alldeles för hög fram, vad ska man ha för sänkningssats till en sådan räcker det med 45/30

Mvh NK

Blir det en GT-läpp blir det en original från M3 GT, dvs. justerbar osv smile
Originalfälgar skulle självklart behållas, dom säljer jag aldrig!

Bra fråga angående sänkningen! Vill ha ner den en aning mot backen, så den ser lite mer "stabil" ut tongue

Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson


Sök