2591
Sök

Mercedes W124, torkaren dog. Hela mekanismen bytt och relä. Fungerar fortfarande inte.

731 Inlägg
23 januari 2012
Trådstartare
Hej, var snö på rutan och jag satte på torkaren vilket gjorde att den inte orkade hela vägen och därmed fastnade halvvägs. Efter det är den helt död, klickar som FAN i relät (det stora, är markerat som blinkersrelä på skroten).

Motorn är utbytt ink hela mekanismen.
Bytt relän.

Allt orsakades efter att torkaren fastnat pga snö på rutan.

Fungerar fortfarande inte.-
Spolningen fungerar inte heller.

Relä klickar endast på läge 1/3 på spaken.
Alla säkringar är hela.
Jag har mätt upp att det kommer ström fram till motorn. Verkar visa att det kommer ström på fler kontakter desto högre styrka man har på också.

Vart börjar jag?

Mvh Hardrox

135 Inlägg
23 januari 2012
hardrox skrev:
[...](det stora, är markerat som blinkersrelä på skroten).

Motorn är utbytt ink hela mekanismen.
Bytt relän.

Köptes motorn också på skroten?

För eftersom det kommer ström till motorn så borde den ju fungera. testkörde du motorn innan du montera? smile

varför är alla så dryga?

Bra men mild
72 Inlägg
23 januari 2012
dra plus och minus från batteriet direkt och på motorn så kan du eventuellt utesluta att det är fel på den

731 Inlägg
23 januari 2012
Trådstartare
Det löste sig, 1300kr fattigare och pengar helt i sjön.
Även fast jag tittat alla säkringar innan så visade det sig vara något glapp på någon.

Jag snurrade lite på alla och det hoppade igång.
Skumt att det visade att ström kom fram till motorn, måste vart någon av kontakterna som inte fick det den ville ha.

Motorn var säkert slut i alla fall så lika bra att den vart bytt.

Tack för svaren!

Bra men mild
72 Inlägg
24 januari 2012
Har varit med om samma fel en gång, man känner sig lite dum om man som jag lämnat bilen till 2 verkstäder som inte fått till det men den tredje "det var ju säkringen" även fast den var hel smile

731 Inlägg
24 januari 2012
Trådstartare
Haha, ja den är bra tongue

Sök