13-polig släpkontakt

iswal
24 januari 2012 · 681 Inlägg

Har en 13-polig släpkontakt i bilen, finns det nå adapter att köpa eller måste jag koppla en ny 7 polig?

Brådhis * Voff voff *
24 januari 2012 · 10 277 Inlägg

Adapter finns t.ex. på Biltema.

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
mulle77
2 april 2018 · 79 Inlägg

Adaptrarna: Finns det flera, eller köper man en som fungerar åt båda håll så att säga? Jag antar att det är honor i alla adaptrar och att det är 13 poler/7 poler på varsin sida. Sladden man får med sig vid hyrningen har väl alltid hanar?

Jag har 7 polig på bilen och har bokat ett släp på OneWayRental, som skriver att deras vagnar har båda typer, jag ser det först på morgonen när jag hämtar släpet.
Så tänkte beställa en/flera adaptrar så man inte står där nollad. Ska flytta 60 mil från fjällen ensam ner med två barn så vill att det ska flyta. Någon som vet vad man bör ha med sig?

Senast redigerat av mulle77 (2 april 2018)

Audi A3 1.6 Attratcion "Aubergine" (2002)
torsen
2 april 2018 · 7 233 Inlägg

mulle77 skrev:
Adaptrarna: Finns det flera, eller köper man en som fungerar åt båda håll så att säga? Jag antar att det är honor i alla adaptrar och att det är 13 poler/7 poler på varsin sida. Sladden man får med sig vid hyrningen har väl alltid hanar?

Jag har 7 polig på bilen och har bokat ett släp på OneWayRental, som skriver att deras vagnar har båda typer, jag ser det först på morgonen när jag hämtar släpet.
Så tänkte beställa en/flera adaptrar så man inte står där nollad. Ska flytta 60 mil från fjällen ensam ner med två barn så vill att det ska flyta. Någon som vet vad man bör ha med sig?

Märkligt att det inte följde adapter med bilen.
Men du kanske har köpt den begagnad.
Redan 2006 hade min Liberty adapter 13/7-poler med i utrustning.

granadadr
2 april 2018 · 7 286 Inlägg

mulle77 skrev:
Adaptrarna: Finns det flera, eller köper man en som fungerar åt båda håll så att säga? Jag antar att det är honor i alla adaptrar och att det är 13 poler/7 poler på varsin sida. Sladden man får med sig vid hyrningen har väl alltid hanar?

Jag har 7 polig på bilen och har bokat ett släp på OneWayRental, som skriver att deras vagnar har båda typer, jag ser det först på morgonen när jag hämtar släpet.
Så tänkte beställa en/flera adaptrar så man inte står där nollad. Ska flytta 60 mil från fjällen ensam ner med två barn så vill att det ska flyta. Någon som vet vad man bör ha med sig?

en som hyr ut släp SKA ha olika sladdar enligt mig,, finns ju sladd med 13-7, för alla har ju ej samma kontakt på släp,kontra bil,

Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang