25 januari 2012
Trådstartare
Jag var och provkörde en beg Skoda igår, bilen verkar fungera som den ska.
Lite tjut vid bromsning 2 ggr i början av provkörningen, men det är väl inget onormalt för en 12 år gammal bil som står ute? Sedan lät det inget mer om dem. (ABS funkade)
Värre är att blinkersen inte fungerar som de ska, under provturen fungerade de först som de ska sedan efter 15 min upptäckte jag att det inte tickade något om dem och att ingen visuell indikation av dem fanns på instrumentbrädan.
I övrigt verkar den vara ok, nästan ingen rost. Mycket saker som är bytta för inte så länge sedan.
Jag påpekade att blinkersen inte fungerade och säljaren drog då ner priset med 400, och sa att det nog är enkelt att fixa. Men om jag lämnar in den för det lär ju notan hamna högre än så. Iochmed att vi inte vet hur mycket det kommer att kosta i slutändan att få det fixat så borde jag få ner priset till 18000 iallfall tycker jag.
Tycker ni att det låter rimligt?
Har ni några andra tips/saker som jag bör kolla upp först?
Pris: 18 900:- Modellår: 1999, info Växellåda: Manuell Karta: Visa var
Miltal: 19 000 - 19 499 Tillverkningsår: -
Skoda Octavia LX 1.6l med AC
Mätarställning: 19000 mil
Färg: petrolgrön
Karosseri: Kombi
Info: ny besiktad idag utan anmärkning till juli 2012, välvårdad bil, svensk såld, komplet service bok, ny kamrem, vattenpump 2009, koppling och lamell i sept.2010, alla kvitto finns, ABS, AC, airbag förare, CD, fjärrlås, drag, LM fälgar sommar däck, odubbade vinter däck som nya, stolvärme fram, yttetemp.mätare,