Diod / LED-lampor?

kontra
25 januari 2012 · 76 Inlägg

Tjenare

En snabb fråga..

Har sett att flera här på garaget med likadan bil som mig satt i diod/led lampa i positionsljuset och skyltbelysningen. Klickade hem 2 par med rätt sockel till skyltbelysning och pos-ljus men inte ville det lysa.. :S

Provade att polvända men utan resultat.. :S

Var samma när jag satte i H1-LED till dimljusen, men de ville inte heller lysa =/

Tack på förhand!

MVH

Janneutanb
25 januari 2012 · 7 271 Inlägg

Varnar din bil för trasiga lampor?
Vissa system är som så att när dom tror att lampan är trasig så skickar dom inte ut någon ström i den kretsen.

Använd en multimeter. Har du 12v så ska det fungera.

Allra vanligast är ju att man lär polvända dom men det hade du provat sa du.

kontra
25 januari 2012 · 76 Inlägg

Ja bilen varnar för trasiga lampor, men vet inte om den varnar för pos-ljus och skyltbelysning.

Tog en multimeter och mätte fram till dimljusen och där var det 7,5v hmm?

nixon89 klabbarpan
25 januari 2012 · 3 041 Inlägg

Jag körde canbus led i mina pos samt reg på min 9-5, passade bara åt ett håll, köptes på bds, fungerade utan problem. Däremot kostade dem 179 för två lampor... Lite dyrt..

Volvo V70 "Blöjexpressen" (2006)
Volvo 940 T5 "Tss racing" (1991)
WilYawn Golle
25 januari 2012 · 448 Inlägg

Skyll er själva när ni köper inom Sverige, ni blir grundlurade...

http://www.ebay.com/itm/2-pcs-No-Error- … 43aac42621

2 st canbus 5W5 för ca 25kr inkl. frakt.
För det priset orkar man inte bry sig om garantier. Bara att köpa nya om de skulle gå sönder.

Rörlampa canbus:

http://www.ebay.com/itm/2x-LED-Festoon- … 35b843be23

Senast redigerat av WilYawn (25 januari 2012)

James May: In other news.... I've fitted a fan!
Ekis!
5 februari 2012 · 1 210 Inlägg

Snor denna tråd lite då...
Har köpt canbus spollampa till skyltbelysningen och de funka bra förutom att skiten lyser ju även fast jag stängt av bilen och låst den???   

Är detta ett vanligt fel... Vad göra i så fall..

Har en saab 9-3 ss

Grand_voyager The Ultimate Climax Route
5 februari 2012 · 419 Inlägg

Hej Golle
Vad är det för ljus bild på dom (isblå/vita) ?

WilYawn skrev:
Skyll er själva när ni köper inom Sverige, ni blir grundlurade...

http://www.ebay.com/itm/2-pcs-No-Error- … 43aac42621

2 st canbus 5W5 för ca 25kr inkl. frakt.
För det priset orkar man inte bry sig om garantier. Bara att köpa nya om de skulle gå sönder.

Rörlampa canbus:

http://www.ebay.com/itm/2x-LED-Festoon- … 35b843be23

Lexus SC 430 "RealV8 Power HighSpeed in hours" (2002)
Kniffarn
5 februari 2012 ·

har för mig det är ~5500k på dem smile

WilYawn Golle
6 februari 2012 · 448 Inlägg

Kniffarn skrev:
har för mig det är ~5500k på dem smile

Något i den stilen ja. Har själv 8000k i halvljuset och xenonvita dioder i parkeringsljuset och även om dioderna är något vitare så är det inte så stor skillnad att det ser lustigt ut smile (enligt mig iaf)

James May: In other news.... I've fitted a fan!
Tagg3N Konsult
6 februari 2012 · 1 247 Inlägg

kontra skrev:
Tjenare

En snabb fråga..

Har sett att flera här på garaget med likadan bil som mig satt i diod/led lampa i positionsljuset och skyltbelysningen. Klickade hem 2 par med rätt sockel till skyltbelysning och pos-ljus men inte ville det lysa.. :S

Provade att polvända men utan resultat.. :S

Var samma när jag satte i H1-LED till dimljusen, men de ville inte heller lysa =/

Tack på förhand!

MVH

Låter märkligt att positionsljuset och skyltbelysningen inte fungerar. Är du säker på att de fungerar? Prova koppla upp dioderna mot en annan strömkälla med lösa kablar (t.ex batteriet i bilen).

Dimljusen måste du polvända (byta plats på kablarna) för att det ska fungera, det har jag gjort på ett antal Saabar.

Nyren
4 mars 2012 · 79 Inlägg

kontra skrev:
Tjenare

En snabb fråga..

Har sett att flera här på garaget med likadan bil som mig satt i diod/led lampa i positionsljuset och skyltbelysningen. Klickade hem 2 par med rätt sockel till skyltbelysning och pos-ljus men inte ville det lysa.. :S

Provade att polvända men utan resultat.. :S

Var samma när jag satte i H1-LED till dimljusen, men de ville inte heller lysa =/

Tack på förhand!

MVH

Hade samma problem på min bil! Det man måste göra är att polvända lampsockeln, jag gjorde som så att jag klippte av kablarna som går in i lampsockeln och klämde kabelskor i ändarna (så det är lätt att koppla tillbaka det igen). Då funkade det!

Audi A5 Sportback "2.0 TFSI" (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang