Vart köper man dieselböj?

Danneeandersson
27 januari 2012 · 332 Inlägg

Jag har letat och letat men hittar ingen, alla krökar är bara japsdämpare, och det kan man inte sätta på en tysk.

Någon som vet? Typ 4tum.

BMW 525 Touring "Herrgårdsturbon" (1995)
Audi A4 2.0 TDI Quattro "Proline" (2011)
Kamberg
27 januari 2012 · 227 Inlägg

Köp 4 tums 90 graders böj o kapa på mitten, sen putsa upp. Sälj den ena till en polare smile

BMW 540i/6 "Manuell" (1995)
BMW 635 CSi "ABC Exclusive Widebody" (1985)
Danneeandersson
27 januari 2012 · 332 Inlägg

Kamberg skrev:
Köp 4 tums 90 graders böj o kapa på mitten, sen putsa upp. Sälj den ena till en polare smile

Har tänkt på det, men funderar på hur man ska göra för att grena ner till 3" snyggt..

BMW 525 Touring "Herrgårdsturbon" (1995)
Audi A4 2.0 TDI Quattro "Proline" (2011)
turboforssen Telge Drifting Team
27 januari 2012 · 5 398 Inlägg

http://shop.klracing.se/sv/artiklar/avg … boj-2.html
denna kanske ???? eller ska du bara ha en böj utan dämpare????

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo v70 (1997)
Volvo 960 (1991)
Danneeandersson
27 januari 2012 · 332 Inlägg

turboforssen skrev:
http://shop.klracing.se/sv/artiklar/avgassystem-_-tillbehor/-slutdampare/3-anslutning/rostfri-3-dampare-35-boj-2.html
denna kanske ???? eller ska du bara ha en böj utan dämpare????

Ja, precis. Utan dämpare, vet inte om det skulle passa med den där på en passat direkt ..

Audi A4 2.0 TDI Quattro "Proline" (2011)
BMW 525 Touring "Herrgårdsturbon" (1995)
Mercedesturbodiesel Sothora <3
27 januari 2012 · 1 201 Inlägg

lastbils pipa wink ja du får slå i geometri boken så kan du räkna ut en plåtbit som du sedan kan valsa till en kona;)

Bildemonterare samt egen verkstad. !
Mercedes 320 cdi "Powersmoke garage" (2001)
Danneeandersson
27 januari 2012 · 332 Inlägg

Mercedesturbodiesel skrev:
lastbils pipa wink ja du får slå i geometri boken så kan du räkna ut en plåtbit som du sedan kan valsa till en kona;)

Jo tjena, jag är allt förutom ett mattesnille vill jag lova, sen har jag inte tillgång till någon vals tyvärr. smile

BMW 525 Touring "Herrgårdsturbon" (1995)
Audi A4 2.0 TDI Quattro "Proline" (2011)
Kamberg
27 januari 2012 · 227 Inlägg

Danneeandersson skrev:

Kamberg skrev:
Köp 4 tums 90 graders böj o kapa på mitten, sen putsa upp. Sälj den ena till en polare smile

Har tänkt på det, men funderar på hur man ska göra för att grena ner till 3" snyggt..

Kapa original "slutpip" mot ljuddämparen, sätt böjen emot ljuddämparen o svetsa runt om, klart ;P

BMW 635 CSi "ABC Exclusive Widebody" (1985)
BMW 540i/6 "Manuell" (1995)
Danneeandersson
27 januari 2012 · 332 Inlägg

Kamberg skrev:

Danneeandersson skrev:

Kamberg skrev:
Köp 4 tums 90 graders böj o kapa på mitten, sen putsa upp. Sälj den ena till en polare smile

Har tänkt på det, men funderar på hur man ska göra för att grena ner till 3" snyggt..

Kapa original "slutpip" mot ljuddämparen, sätt böjen emot ljuddämparen o svetsa runt om, klart ;P

Där sa du nåt, men tanken var att plocka bort dämparen dock !

BMW 525 Touring "Herrgårdsturbon" (1995)
Audi A4 2.0 TDI Quattro "Proline" (2011)
Dawgz
27 januari 2012 · 6 Inlägg

plocka ur ljudämpar ullen i ur en sån diesel japs då?

mingan77 Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
27 januari 2012 · 2 322 Inlägg

jag byggde egen dieselböj dämpare..  hade en  äldre simons 2,5"  köpte 2 böjar på  biltema  kapade till dom så jag fick rätt vinkel utåt och sen  gjorde en ny platta till  dämparen och   skar ut den gamla.. sen är det bara o svets o ch grejja så har du en egen tongue

i min smak  är dubbla dieselböjar snyggare.

Senast redigerat av mingan77 (27 januari 2012)

Mercedesturbodiesel Sothora <3
27 januari 2012 · 1 201 Inlägg

går o knacka till mot ett stadigt mothåll typ skruvstäd med,

Bildemonterare samt egen verkstad. !
Mercedes 320 cdi "Powersmoke garage" (2001)
Danneeandersson
27 januari 2012 · 332 Inlägg

Okej, får jag era åsikter här nu, hur skulle det se ut med dieseljaps på en passat?

Audi A4 2.0 TDI Quattro "Proline" (2011)
BMW 525 Touring "Herrgårdsturbon" (1995)
mingan77 Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
27 januari 2012 · 2 322 Inlägg

Danneeandersson skrev:
Okej, får jag era åsikter här nu, hur skulle det se ut med dieseljaps på en passat?

är man petig så ska man inte blanda tysk och japanskt tongue bygg en egen o få till de rätta stuket du vill ha smile

Mercedesturbodiesel Sothora <3
27 januari 2012 · 1 201 Inlägg

säkerligen bra om man "monterar de snyggt" dvs.. helst ska bara böjen synas,, och helst ett ursåg ur kofångaren om inte det redan finns.

Bildemonterare samt egen verkstad. !
Mercedes 320 cdi "Powersmoke garage" (2001)
Danneeandersson
27 januari 2012 · 332 Inlägg

mingan77 skrev:

Danneeandersson skrev:
Okej, får jag era åsikter här nu, hur skulle det se ut med dieseljaps på en passat?

är man petig så ska man inte blanda tysk och japanskt tongue bygg en egen o få till de rätta stuket du vill ha smile

Nej jag vet, det jag menar .. Det jobbiga är att sista dämparen slutar ju innan och bakom kofångaren, inget hål uttaget för slutröret..

BMW 525 Touring "Herrgårdsturbon" (1995)
Audi A4 2.0 TDI Quattro "Proline" (2011)
mingan77 Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
27 januari 2012 · 2 322 Inlägg

Danneeandersson skrev:

mingan77 skrev:

Danneeandersson skrev:
Okej, får jag era åsikter här nu, hur skulle det se ut med dieseljaps på en passat?

är man petig så ska man inte blanda tysk och japanskt tongue bygg en egen o få till de rätta stuket du vill ha smile

Nej jag vet, det jag menar .. Det jobbiga är att sista dämparen slutar ju innan och bakom kofångaren, inget hål uttaget för slutröret..

kapa   en bit på avgasröret så du får in burken lite mer ? det gjorde jag med mk3an dock

mingan77 Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
27 januari 2012 · 2 322 Inlägg

Mercedesturbodiesel skrev:
säkerligen bra om man "monterar de snyggt" dvs.. helst ska bara böjen synas,, och helst ett ursåg ur kofångaren om inte det redan finns.

det kan du oxå göra..  eller så köper du en bättre begagnad på skroten   och ha den som ett test/projekt.. blir de itne bra så är de bara och slänga el sälja vidare

Danneeandersson
27 januari 2012 · 332 Inlägg

mingan77 skrev:

Danneeandersson skrev:

mingan77 skrev:

är man petig så ska man inte blanda tysk och japanskt tongue bygg en egen o få till de rätta stuket du vill ha smile

Nej jag vet, det jag menar .. Det jobbiga är att sista dämparen slutar ju innan och bakom kofångaren, inget hål uttaget för slutröret..

kapa   en bit på avgasröret så du får in burken lite mer ? det gjorde jag med mk3an dock

jaa, asså det är inte det problemet smile man får ju kapa och sen sätta dit 2 30 gradersböjar så man får ner hela paketet, och sen montera den under kofångaren isf..

Audi A4 2.0 TDI Quattro "Proline" (2011)
BMW 525 Touring "Herrgårdsturbon" (1995)
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
27 januari 2012 · 1 948 Inlägg

Ni som inte vill ha japsdämpare på andra bilar än japanska se hit! LÖSNINGEN är här!

Detta är min nya affärsidé, problemet med att man ha något som för övrig bara kallas japsdämpare i sverige... löses enkelt med denna fäscha idé.

http://cdn.autoanything.com/images/products/med/exhaust_systems/injen_muffler.jpg

Euro-dämparen! samma klassiska material, samma klassiska stil!, samma klassiska tillverkare. ENDAST ett nytt namn anpassad för att säljas i Sverige där man inte kan sätta något med "japs" i namnet på en icke japansk bil.

OBS kan även fås med så kallad dieselböj.

















wink

Senast redigerat av AcesHigh666 (27 januari 2012)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang