Dieselsmurfen skrev:
Tryck_o_pys skrev:
Dieselsmurfen skrev:
Nu är jag för en gångs skull ute i god tid. Jag ska ha en bruksbil och tänkte köpa denna i april och den ska fungera som slit-å-släng bil under ett förhoppningsvis bra tag framöver. 300C kör jag när jag vill åka flott annars ska en svenssonsläde stå för transporter fram och tillbaka till jobb och hämta ungar osv... Den ska ha fungerande AC samt mindre viktigt är en med ACC. Min fula Huyndai klarar detta galant och AC kyler fint men jag saknar automatlådan... Samt lite trött på att ständigt behöva pilla med värmen för att få rätt innetemp.
Eftersom Hyndan går som den vore ny är en Accent -01 eller nyare av intresse. Hur är dessa med automat? En Volvo 940 är inte aktuellt. Behöver jag ens förklara varför? Billig i drift, bra att köra, ingen traktor. Tack.
Franska bilar går bort pga deras osäkerhet driftmässigt. Volvo pga traktorkänsla och hög soppaförbrukning. Saab? Nej du...
Hyndan drar strax under 0.7. Enligt spec drar den 0.83 så visst går det att köra snålt.
Men när eller snarare VILKEN bil drar hyfsat snålt med automat? 5-d är krav. gärna 98- och uppåt. Udda bilar inget problem. Man får väl mer för pengarna då.
Volvo S40?
Nissan Almera?
Toyota Avensis?
Liten VW?
Osv...
köp en av saab 11orna som står i Wallhamn. dom kommer nog säljas ut billig snart

...vi vet inte va vi skall göra av dom.. ne men, jag har nog kollat efter en diesel? t.ex en V40 Tdi? S40 är ju sedan..
en V70 Tdi. dock har dom gått långt i de priset.. om du vill ha en väldigt snål bil, hade jag nog satsat på en Audi A4 1,9TDI gärna Q för att ta sig fram överallt

min åsikt
Man tackar men Audi och elfel stavas likadant. Ingen sådan. Volvo V/S40 diesel är ingen TDi utan en slö TD. Nix. V70 kostar för mycket i skatt. Skillnaden på bensin och diesel är ju i skrivande stund 4 öre. Jag kanske kör 1200 mil per år i skitbilen så nej. Bensin. Glömde det...
aha okey. jag skall försöka satsa på en A4 tdi framöver iallafall

den skall dra så lite som möjligt också? dax att lieasa en bil kanske?
..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!