3805
Sök

Konstigt tickande ljud - Saab 900ng

658 Inlägg
5 februari 2012
Trådstartare
En liten konstig sak som jag faktiskt börjat reagera på när jag kör min 900ng, alltså jag vet att ljudet har funnits där sen jag köpte den men trodde det var nåt tillfälligt kanske. Men har tänkt mer o mer på detta ljud det är inte högt ljud men så pass att det känns irriterande då jag vet om det, vet inte hur jag skall förklara men det är svagt tick ljud men 2 st tick ungefär som ett relä slår till o från med kanske par sek mellan o sen tyst i 30 sek sen tick-tick  igen så där är det hela tiden.... Nån som vet vad det kan vara? Har lokaliserat det till nånstans fram på förarsidan antingen under huven eller instrumentbrädan typ.

Fattig student
1 282 Inlägg
6 februari 2012
På min 9-3:a är där ett tickande ljud från sensorn till klimatanläggningen vid växelspaken typ..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..

658 Inlägg
9 februari 2012
Trådstartare
Tiger1978 skrev:
På min 9-3:a är där ett tickande ljud från sensorn till klimatanläggningen vid växelspaken typ..

Hmm jaha stör du dig inte på det eller skall det vara så normalt? Mitt ljud låter som ett relä som slår till av o på hela tiden spelar ingen roll när o hur acc går. Är det så för dig oxå?

658 Inlägg
22 februari 2012
Trådstartare
Lite uppdate här:    Nu vet jag vad det var för fel  wink  Låt mig skratta lite.....  Men det var så att knappen på spaken för bakrutetorkarn var i onläge. Och då jag inte har nån torkararm därbak den är borttagen så kunnde jag heller inte se att den var på så det var den som stod o slog i relät för motorn  wink   Tönk så det kan bli men då var det enkelt i alla fall

Sök