Mål och vission: En pickup med riktigt aggressivt utseende och högt vridmoment! Vill att på håll skall bilen nästan se en färgig ut (mörk), men vid nära håll skall man kunna tyda detaljerna. Därefter jag valt att gå med färgtemat... Visa mer
Om man kör på gröna kåpor tänkte jag isf lägga ett lager doppkitt över dem. Så gröna metallic för att få ett "gift/venom" känsla över det och sedan ormskin på det. Giftig viper ^^ Rätt vanligt att folk gör detta i staterna.
de kan jag tänka mig Sverige känns som om en nolla till på priset ?
Inte direkt, hittade i efterhand dessa på dalhems.se där det kostar lika mycket som import, fast med frakt inkluderat sparade jag lite pengar.... Kul att man hittar dem i efterhand...
Har varit och inhandlat lite rör för sidepipe-bygget idag, sedan hem till farsans garage. Material för en av sidorna, blev för mycket för en bild.
Börjat med att skissa på kjolen vart ungefär det skall placeras. Den 10mm breda ramen representerar en inåt lutande kant på 10mm. Lär sedan i verkligheten bli 6-8mm.
Har markerat och skissat på rören vart dom skall kapas, för att sedan svetsas ihop till ett "y-rör". Mer om det imorgon förhoppningsvis.
säger bara fy fan vilken bra prem detta är. plus att de är kul att se allt du hittar och gör. ögonlocken vart toppen ju. kan bli kul att se den i sommar rullande.
säger bara fy fan vilken bra prem detta är. plus att de är kul att se allt du hittar och gör. ögonlocken vart toppen ju. kan bli kul att se den i sommar rullande.
Tack för feedbacken! :] Tror bilen rullar i April/Maj.
jävligt fin SRT du har har nämligen en lika dan fast en matt svart och tänkte om du visste några roliga hemsidor med lite delar, hittar nämligen inga...
jävligt fin SRT du har har nämligen en lika dan fast en matt svart och tänkte om du visste några roliga hemsidor med lite delar, hittar nämligen inga...
Har mängder! Jag inhandlar allt mitt ifrån USA. Har fått riktigt bra kontakter. Om du köpt den nyligen vet jag nog vilken du köpt. Dock är INGET billigt till dessa jävla härken. Du kan skicka ett PM så får du lite kontakter.
Imorgon blir det av hem för julfirande och montera av resten av motorn som skall göras i ordning, förhoppningsvis göra klart y-röret för avgassystemet. Blir nog även att börja forma kjolen efter utblåsen.