Liten registreringsskylt?

AIC
9 februari 2012 · 185 Inlägg

Jag har en eftermarknadsstötfångare som har på den plats för en USA-skylt. Som det är nu går det att modifiera en skylthållare att sitta i urgröpningen och sedan montera själva skylten på hållaren. Men jag hade hellre haft en liten som kan sitta bakom stötfångarens kant och inte sticka ut... Jag har sökt om dispens för USA-skylt två gånger men fått avslag båda gångerna med motivationen att dispens endast beviljas bilar vars skyltplats som original är liten. Det verkar dock vara lite olika bud med detta och den mänskliga faktorn verkar spela störst roll här. Det verkar som att om personen i fråga känner för att ge dispens så ger denne det. Detta är den enda logiska slutsatsen jag kan dra eftersom vissa får dispens trots att de bytt till eftermarknadsdelar men andra inte. Jag har lusläst transportsstyrelsens förordningar om registreringsskyltar och inte i någon paragraf kan jag läsa varken ordagrannt eller mellan raderna att dispens endast beviljas bilar med OEM-delar. Sedan kan man ju tycka att dispens ju väl är är dispens - per definition. Dvs. undantag från regeler? Vad är era åsikter angående detta?  hmm

Senast redigerat av AIC (9 februari 2012)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang