. . . fortsättning:Sittdynan till baksätet visar sig ha en några skavanker som måste åtgärdas

…
![http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/1018578.jpg]()
En av förstärkningarna i botten har lossat helt
![http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/1018579.jpg]()
Slipning + …
![http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/1018580.jpg]()
… svetsning = Fixat

![http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/1018581.jpg]()
Ett av fjäderbanden har fått en rejäl påfrestning (vilket fortplantant sig till stommen – som knäckts av) vilket resulterat i en skada så att hela bandet ’saggar’. (Hmm – här har sannolikt suttit någon luns på minst 150kg i sätet

)
![http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/1018582.jpg]()
Pilen visar att det blivit en kraftig ’knäck’ … vi vill inte värma fjäderstålet eftersom en sådan åtgärd kan förstöra fjädringsegenskaperna – utan vi försöker ha ’dragkamp’ och dra allt tillrätta

![http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/1018583.jpg]()
När vi är hyfsat nöjda med rätningen av fjäderbandet, så säter vi i krokar som förbinder den skadade sektionen med de som klarat sig. Förhoppningsvis ska detta något så när återställa fjädringsegenskaperna på denna del av baksätet

![http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/1018584.jpg]()
Som tidigare sagt så hade skadan fortplantat sig ner till ramen som brustit rakt av vid fjäderinfästningen

![http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/1018585.jpg]()
Bara att rikta och slipa, för att till …
![http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/1018586.jpg]()
… sist svetsa och slipa
![http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/1018587.jpg]()
Denna skada orsakade jag själv när jag försökte kränga av tyget

![http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/1018588.jpg]()
Vi har försökt värma ihop metallen med TIG-svetsen
![http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/1018589.jpg]()
Till sist: Ett bedrövligt försök från vår sida att MIG-svetsa ihop den brustna fjädern i överkanten av framstolens ryggstöd … fy vad svårt det var att få bra

Hoppas verkligen detta kommer att hålla
Fortsättning följer . . .