Nissan 200sx s13, OEM++

Solida tryckare, argare kammar, mer varv och högre laddtryck står på schemat! Dessutom kommer utsidan uppdateras en hel del!
  • 156 Följare
  • 308 794 Visningar
  • Uppdaterades senast 27 februari 2017
luuundh CLASSIFIED
22 juli 2012 · 646 Inlägg

Michkijn skrev:
Vad är det för märke på kopplingen?

Det är en Competition stage 1. 6-puckad.

Michkijn Tangentbordsriddare
22 juli 2012 · 1 825 Inlägg

luuundh skrev:

Michkijn skrev:
Vad är det för märke på kopplingen?

Det är en Competition stage 1. 6-puckad.

Okej, blev lite fisnödig över att jag skulle ha likadana grejer.

Datsun 120y estate "Almost Oldschool - CA18DET" (1975)
luuundh CLASSIFIED
22 juli 2012 · 646 Inlägg

haha okej! smile Vad kör du med för grejer då? smile

Elot
22 juli 2012 · 493 Inlägg

Kan ju dock inte ha varit helt oväntat om de nu är steg 1 koppling om där nu e monterat större turbo och så... Modellen verkar ju ha en ganska taskig koppling från början och har man ändå skitet nere kan man ju lika bra feta på en ordentlig lamell och tryckplatta

Googlemaster
Michkijn Tangentbordsriddare
22 juli 2012 · 1 825 Inlägg

luuundh skrev:
haha okej! smile Vad kör du med för grejer då? smile

https://www1.garaget.org/archive/122/121379/253643/253643-2822542.jpg

Denna.

Xtreme Clutch Heavy Duty koppling. steg 3.

Datsun 120y estate "Almost Oldschool - CA18DET" (1975)
luuundh CLASSIFIED
22 juli 2012 · 646 Inlägg

Elot skrev:
Kan ju dock inte ha varit helt oväntat om de nu är steg 1 koppling om där nu e monterat större turbo och så... Modellen verkar ju ha en ganska taskig koppling från början och har man ändå skitet nere kan man ju lika bra feta på en ordentlig lamell och tryckplatta

Nja, körde förra året med org. tryckplatta och 6-puckat. Betta bra trots 250-260hk. Så med en 40-50% hårdare tryckplatta så tycker jag att det bör klara sig. smile Men visst hade det varit trevligt med ordentliga grejer! Plånboken som bestämmer...

luuundh CLASSIFIED
22 juli 2012 · 646 Inlägg

Michkijn skrev:

luuundh skrev:
haha okej! smile Vad kör du med för grejer då? smile

http://www1.garaget.org/archive/122/121379/253643/253643-2822542.jpg

Denna.

Xtreme Clutch Heavy Duty koppling. steg 3.

Aha, där ser man! smile Köra med organiska lamellen också? smile

Michkijn Tangentbordsriddare
22 juli 2012 · 1 825 Inlägg

luuundh skrev:

Michkijn skrev:

luuundh skrev:
haha okej! smile Vad kör du med för grejer då? smile

http://www1.garaget.org/archive/122/121379/253643/253643-2822542.jpg

Denna.

Xtreme Clutch Heavy Duty koppling. steg 3.

Aha, där ser man! smile Köra med organiska lamellen också? smile

verkar så iaf smile

Datsun 120y estate "Almost Oldschool - CA18DET" (1975)
Greenmeenie Arn Racing
23 juli 2012 · 194 Inlägg
Oh man, this is gonna hurt!
Nissan 200sx s13 "KrånglarAlltidSomFan" (1993)
luuundh CLASSIFIED
23 juli 2012 · 646 Inlägg

Ser riktigt trevlig ut! smile Kör du med en sånn? Hur är kopplingen att köra med i så fall? Den jag har nu känns som en original att trycka ner, lätt som fan. Trevligare med lite motstånd, bättre känsla med. smile

Elot
23 juli 2012 · 493 Inlägg

Här finns ju också några alternativ... E inte så hemma på just riskokare men något av märkena borde vara okej iaf..   

http://www.ebay.com/sch/i.html?_sacat=0 … amp;_rdc=1

Googlemaster
luuundh CLASSIFIED
23 juli 2012 · 646 Inlägg

Mja, XTD och F1 har jag inte hört bra om. Lutar åt antingen Exedy eller ACT, har lärt mig att man inte alltid ska ta det billigaste vid det här laget...

luuundh CLASSIFIED
23 juli 2012 · 646 Inlägg

Har varit i kontakt med både Japspeed och Competition Clutch som tillverkat kopplingen idag. Japspeed menar på att den ska klara det och att dom sålt väldigt många utan problem. När jag hör med Competition, så klarar den inte alls det den effekt som jag har utan kommer slira menar dom på.

Vidarebefodrade mejlet som jag fick av Competition till Japspeed, så där har dom ju faktan. Hoppas bara dom inte "smiter undan" nu när dom gjort fel. Dom har ju faktiskt skrivet fel i infon och fått mig till att köpa något som inte håller för vad dom lovar.

Återkommer med deras svar när det kommer.

WolleJR Klassad som Bilgalen Idiot
23 juli 2012 · 273 Inlägg

Kopplingen ska inte vara för hård heller, ska vara någonstans mitt emellan smile

Volkswagen Golf GL Mk1 "Goffen" (1982)
MeRoll88
24 juli 2012 · 329 Inlägg

Bara stå på dig!! smile

luuundh CLASSIFIED
24 juli 2012 · 646 Inlägg

WolleJR skrev:
Kopplingen ska inte vara för hård heller, ska vara någonstans mitt emellan smile

Äsch, kör gärna med en med lite motstånd! smile

luuundh CLASSIFIED
24 juli 2012 · 646 Inlägg

MeRoll88 skrev:
Bara stå på dig!! smile

Yes! smile

WolleJR Klassad som Bilgalen Idiot
24 juli 2012 · 273 Inlägg

luuundh skrev:

WolleJR skrev:
Kopplingen ska inte vara för hård heller, ska vara någonstans mitt emellan smile

Äsch, kör gärna med en med lite motstånd! smile

Okej, då får du träna upp benet så det inte blir jobbigt om du ska racea och växla mycket wink

Volkswagen Golf GL Mk1 "Goffen" (1982)
Greenmeenie Arn Racing
24 juli 2012 · 194 Inlägg

den e lite hårdare än original men mkt skönare tycker jag när man vant sig smile

Oh man, this is gonna hurt!
Nissan 200sx s13 "KrånglarAlltidSomFan" (1993)
luuundh CLASSIFIED
24 juli 2012 · 646 Inlägg

WolleJR skrev:

luuundh skrev:

WolleJR skrev:
Kopplingen ska inte vara för hård heller, ska vara någonstans mitt emellan smile

Äsch, kör gärna med en med lite motstånd! smile

Okej, då får du träna upp benet så det inte blir jobbigt om du ska racea och växla mycket wink

Är van vid Simons bil som är bra mycket hårdare än min. Trivs så mycket bättre med den. smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang