Nån som är hajj på mitsubishi....

Okim Dra mig i draken!!!
17 februari 2012 · 616 Inlägg

Tjohej...


Har en  Sigma ståendes en kombi...
då alla vet att den inte  var byggt för europamarknaden utan asien mm.. då den byggdes i Austrailen så finns det således inga delar att fåtag till den....

sitter ju 12 v 6a på 170 hk i stället för 24 och 205 hk....

men nu vill jag göra annat med den..

nån som vet om det är samma kabelstam till 24 som till 12v ??+ tänkte hänga i 24 v motorn i stället.
passar detta???

nån som vet vart jag finner  bakvagnsdelar till denne?????? vill hekllst ha tag på poweflex mnen det verkar enna vara dött på den biten...


tacksam för svar

Mvh// Okim // Jocke
KHRacing
17 februari 2012 ·

Delarna beställer du hos din lokala Mitsubishiagentur, är du medlem i EVO eller Mistubishi Club Sweden så har du även 15% rabatt

Okim Dra mig i draken!!!
18 februari 2012 · 616 Inlägg

KHRacing skrev:
Delarna beställer du hos din lokala Mitsubishiagentur, är du medlem i EVO eller Mistubishi Club Sweden så har du även 15% rabatt

Tja du  om det vore så lätt.

var inne på mitsu själva och snacka med en snubbe där... han sa att dessa bilar finns inte i vårat sortiment då bilarna inte togs in i europa   endast sedanen togs in... så allt som har med kombis att göra finns inte... hmmm

gav dom mitt reg nummer och så tänkte jag att jag ger dom en lätt uppgift....   ville ha en plastdetalj till kofångaren fram.. men men    70  stycken olika detaljer fick han fram och han kunde INTE  se den som passa min !?!?!???  .......

han sa att enda sättet för mig att få reda på det är att köpa en del o se om det passar... pasar den inte så  får jag inget återköp utan då får ja köpa nästa del o nästa del tills jag  får rätt delll då dom inte tar återköp på dessa detaljer till just denna modell....

lät jävligt skumt, men efter som det var mitsu själva så ville man inte käfta imot...

Mvh// Okim // Jocke
Stephan735i
18 februari 2012 · 139 Inlägg

Mitsubishinissen har ingen koll, Sigma HGV såldes i Europa dock inte i Sverige där endast 24V såldes medan det i Tyskland såldes både 12V Sedan och HGV. Kan inte MMC Sverige fixa får du väl gå via Tyskland.

Mvh Stephan

KHRacing
18 februari 2012 ·

Svenska Mitsubishi tar hem delarna utan extra kostnad, till ALLA Mitsubishimodeller som finns i världen.

Okim Dra mig i draken!!!
18 februari 2012 · 616 Inlägg

Hmmmm   undra varför  denna Mitsu snubbe  inte har nån koll då?.. sur jävel verka det vara som inte var så hjälpsam...

får vända mig till en annan mitsu firma då ... kanske dom kan hjälpa mig  hitta bakvagnsdelar.....

men   vet ni om   24v motorn passar i 12 v bil?? om dom har samma kabelhärva och liknande??
tänkte pilla ner en 24v

Mvh// Okim // Jocke
Stephan735i
18 februari 2012 · 139 Inlägg

Det är inte direkt ovanligt med personer inom bilföretag som har dålig eller liten koll har man en ovanligare modell måste man kunna mer en "medelsvenne på bilföretaget" eller åtminstone komma med delnumret och enbart beställa delen, jag har pratat med en kundmottage i Tyskland som sa; 540i E34 har aldrig byggts med 6vxl låda, han får chassinumret -- det har byggts... Liknande person i Sverige sa till Mr M5 E34 Touring himself, M5 har aldrig byggts som Touring och då står hans bil utanför. Sånt förvånar mig inte längre. Man får vara tacksam att det går beställa delar och för dem personer som har koll i stället.

Kontakta en Tysk MMC handlare eller sök på ebay.de kan inte mekonomen eller autoexperten hjälpa till om du nu absolut skulle vilja köpa från Sverige?

Jag hade inte monterat en annan motor innan du är mer hemma på modellen och har dem rätta kontakterna. Läs på om Sigma/Diamante/Magna i allmänhet och HGV i synnerlighet, det bör inte vara så svårt måste finnas flera forum i antingen Tyskland, USA eller AUS.

Mvh Stephan

Okim Dra mig i draken!!!
30 april 2012 · 616 Inlägg

tjena... kan säga att jag gav upp den modellen och körde den till skrot...  sånna motgångar som jag har fått från mitsu folk.... jisses har inte skådat nått liknande.... och att hitta delar till den är nästintill omöjligt.. Australien finns det lite delar och i tyskland... men jag gav upp.....

får väl se i framtiden om man kanske får upp sugen för den modellen men jag tror inte det.

snöa in på merca nu så vi får se hur det kommer gå med den.. men kan säga att det är juh en miljon gånger lättare att hitta delar till den....



Ang  folket som du  pratar om ang att det inte finns tex M5 touring.....  sånna stöter jag på varje dag nästan....

pratade med en för inte allt för länge sedan att 530 I inte hade v8 utan enbart  R6 .....  kan juh säga att dom stackars 3  530  v8 jag har haft har då varit orginal..... wink

Mvh// Okim // Jocke
Stephan735i
30 april 2012 · 139 Inlägg

Var det den som står på en skrot på Hisingen? Såg en rödmetallic där i förra veckan?

Trist att den skrotades Sigma är fina bilar även om jag föredrar 24V Sedan manuell.

Okim Dra mig i draken!!!
1 maj 2012 · 616 Inlägg

Stephan735i skrev:
Var det den som står på en skrot på Hisingen? Såg en rödmetallic där i förra veckan?

Trist att den skrotades Sigma är fina bilar även om jag föredrar 24V Sedan manuell.

nej den står på ucklumsskorten i stenungsund om dom inte har flyttat på den...

ja lite synd hade bara gått 19000 mil och var superfräch i motor...
men  man orkar inte lägga ner hur mycket tid som hellst på att leta efter 4 fjädrar...
blir  för tidskrävande då man tappar sugen halvvägs....

Mvh// Okim // Jocke
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang