1875
Sök

Angående: Samåkningstråd för Dalarna till BIMMERS OF SWEDEN #1 2012 at Eskilstuna Motorstadion - Lördagen 26 maj

663 Inlägg
26 maj 2012
Darkus skrev:
Jag bomma den.
Låg först men fick en liten utskällning när jag kom till V-sterås att jag kört så fort.

Det jag tror hände var att en del tappa kontakten med karavanen utanför Sala och kom en bit efter.

Jag å kanske 5-10 bilar låg i kanske 70-80 och så dök en lastbil upp med en båt på som åkte i 40 km/h å det var mitt stängsel så vi kom inte förbi.
Vi hann ju se den så vi hann bromsa in sakta. Men sen kom resten av karavanan i full kareta och försökte komma ikapp.
Blev nog som en överaskning för dom som kom ikapp att vi åkte så sakta. Dom kom nog i full fart så var lastbilen som höll 40 km/h längst fram. För att inte köra i framförvarande så tvärnita dom.
Jag hadde nog hunnit förbi lastbilen precis för jag såg då ingen smäll bakom mej.

Surt men klandra inte dig själv för detta bara!

Darkus
26 maj 2012
Trådstartare
Var mycket fina bilar men jag mådd mest dåligt efteråt Västerås för att det var ja som ledde karavanen. Fundrade å fundrade på om jag gjort nått fel.

663 Inlägg
26 maj 2012
Darkus skrev:
Var mycket fina bilar men jag mådd mest dåligt efteråt Västerås för att det var ja som ledde karavanen. Fundrade å fundrade på om jag gjort nått fel.

visst du körde först men du kan aldrig påverka hur andra kör och hur nära dom ligger varandra...du kommer älta det runt i huvudet men du kan inte göra ett skit åt hur andra kör, några har ju tydligen inte varit observanta och legat alldeles för nära varandra!

I en karavan får man vara beredd på att mista några bilar för karavanen måste ibland splittras upp för att det kommer in annan trafik etc. nu vet jag ju inte riktigt hur olyckan hade gått till men det är ju inte ditt fel att du hamnar bakom en lastbil.

Hoppas verkligen att du mår bra och inte ältar detta för mycket! mvh Fredde

94 Inlägg
26 maj 2012
Jag tyckte farten var helt okej i karavanen, dock lite väl svajigt tempo för folk som ska köra om hela tiden , och sen dom som tankat bromsvätska kvällen innan för att kunna pendla mellan 100-70km/h typ hela tiden.

I övrigt en kanonträff och kanonväder med mycket läckra och fina bilar!!

Bredda bilen annars byt!!

Darkus
26 maj 2012
Trådstartare
Jag höll hastigheten hela tiden Corsa.

Nog har jag kunnat dragit på mer men då har ju dom som kommit sist fått ha pelle i botten hela tiden för att hinna ikapp.
Villa ju int ha mer på mitt samvete att 30+ bmw bilar skulle få fortkörnings böter.

Vi var nog lite för stor karavan om man tänker efter. Jag såg fan inte sista bilen i karavanen.
Räcker med 10 max som det var förra året.
Nu räckte det med ett rödljus så försvann ju mer än hälften direkt.
Även fast många åkte mot rött ändå hörd ja.roll
Det gör ju att vi inte kan hålla ihop så då gasar en del på ändå för att hinna ikapp till varje pris. Det var ju så olyckan hände.

Såg ja även när vi åkte från Västerås. Då la ja mej sist. Å så kom en del bilar imellan men vissa villa ikapp karavanen ändå å tokgasa å trängde sej in i kön med en kronas avstånd till nästa bil.

MAn måste tänka på att hålla hastigheten å hålla avståndet till framförvarande. Ännu viktigare när man åker i stor karavan.

Corsa_rst skrev:
Jag tyckte farten var helt okej i karavanen, dock lite väl svajigt tempo för folk som ska köra om hela tiden , och sen dom som tankat bromsvätska kvällen innan för att kunna pendla mellan 100-70km/h typ hela tiden.

I övrigt en kanonträff och kanonväder med mycket läckra och fina bilar!!

Darkus
26 maj 2012
Trådstartare
Nä. Det ä ju så.
Ja kanske borde påpekat att tänka på avståndet  extra innan vi åkte.
Men nu gjord ja int dä.
Ska försöka släppa men det är int lätt..
Visst ju int heller om nån gjort illa sej heller eller inte förrän nu.

Avstår nog från och vara ansvarig för samåkning nästa gång iaff.

Freddeponken skrev:
Darkus skrev:

visst du körde först men du kan aldrig påverka hur andra kör och hur nära dom ligger varandra...du kommer älta det runt i huvudet men du kan inte göra ett skit åt hur andra kör, några har ju tydligen inte varit observanta och legat alldeles för nära varandra!

I en karavan får man vara beredd på att mista några bilar för karavanen måste ibland splittras upp för att det kommer in annan trafik etc. nu vet jag ju inte riktigt hur olyckan hade gått till men det är ju inte ditt fel att du hamnar bakom en lastbil.

Hoppas verkligen att du mår bra och inte ältar detta för mycket! mvh Fredde

544 Inlägg
26 maj 2012
VI låg ca 4 bilar bakom dom krockande bilarna...... Vi åkte inte i karavanen från början utan vart omkörda mellan sala/västerås. Och vi fick nita med vårt ekipage med bil och lastad trailer då det smällde!! Anldeningen var pga det tidigare nämnda chafförerna som drog järnet på rakan för att hinna ifatt klungan längre fram VILKET slutade i den tråkiga smällen....

En övrig kommentar till er alla som uppenbarligen inte vet hur en karavan fungerar: GE FAN i att gasa över huvud taget.
Just av denna anldeningen ville inte vi hänga på karavanen då det blir en massa hetsköra och dumma omkörningar.

Hoppas det gick bra med er som var med i krocken!
mvh// Nyman

Prestanda med stil

Darkus
26 maj 2012
Trådstartare
Bra att du vet Nyman.
För på hemvägen hamna jag faktist bakom massor med raggarbilar som körde i karavan. Är tydligen nått raggarrally här i stan.
Och dom gjorde som du sa...dom gav fan i gasen.
Körde i 80 km/t på en 100 väg.
Problemet vart då att då vart det en del "Svenssons" som vart ilskna och stressade sej själva till dumma omkörningar och hetskörning och vek in i karavanen med 0 utrymme till framförvarande bil för ömkörnings fältet tog ju slut. Så det hadde lika väl kunna slutat med en krock i den karavanen. Trots att dom gjorde som du sa.

nyman88 skrev:
VI låg ca 4 bilar bakom dom krockande bilarna...... Vi åkte inte i karavanen från början utan vart omkörda mellan sala/västerås. Och vi fick nita med vårt ekipage med bil och lastad trailer då det smällde!! Anldeningen var pga det tidigare nämnda chafförerna som drog järnet på rakan för att hinna ifatt klungan längre fram VILKET slutade i den tråkiga smällen....

En övrig kommentar till er alla som uppenbarligen inte vet hur en karavan fungerar: GE FAN i att gasa över huvud taget.
Just av denna anldeningen ville inte vi hänga på karavanen då det blir en massa hetsköra och dumma omkörningar.

mvh// Nyman

544 Inlägg
26 maj 2012
Darkus skrev:
Bra att du vet Nyman.
För på hemvägen hamna jag faktist bakom massor med raggarbilar som körde i karavan. Är tydligen nått raggarrally här i stan.
Och dom gjorde som du sa...dom gav fan i gasen.
Körde i 80 km/t på en 100 väg.
Problemet vart då att då vart det en del "Svenssons" som vart ilskna och stressade sej själva till dumma omkörningar och hetskörning och vek in i karavanen med 0 utrymme till framförvarande bil för ömkörnings fältet tog ju slut. Så det hadde lika väl kunna slutat med en krock i den karavanen. Trots att dom gjorde som du sa.

nyman88 skrev:

mvh// Nyman

Ja allt är ju relativt!
Tråkigt i vilket fall det som hände. Punkt för min del.

Prestanda med stil

94 Inlägg
27 maj 2012
Darkus: Du skötte dig som du skulle, var ju dom övriga i ledet som höll på och körde om och bromsade stup i ett.

Åker man en stor karavan är de bara att hålla sig i ledet på behagligt avstånd och acceptera hastigheten den förste håller. Vem vet, nästa gång de blir igen kanske man ska kliva fram och hålla nån from av möte vid fler ekipage att ge fan i onödiga omkörningar och busåka. Fast man tycker ju att de borde vara självklart...

Hur som helst en riktig kanondag!!

222 Inlägg
27 maj 2012
Någon som noterade lilla lastbilen som höll på att skicka mig av vägen ganska tidigt efter Borlänge? Jävls dårar det finns...

Darkus
27 maj 2012
Trådstartare
Spela ju in allt med gopron som var riktad bakåt med vet int om det kom med.  Va ju så lång karavan så ja såg int sista bilen ens. Ska kolla filmen under dagen

speeDs_ skrev:
Någon som noterade lilla lastbilen som höll på att skicka mig av vägen ganska tidigt efter Borlänge? Jävls dårar det finns...

94 Inlägg
27 maj 2012
Jag höll också på att få en liten lastbil i framskärmen som skulle förbi innan enfiligt, dock efter Hedemora. Blev en ganska rejäl nit för att klara skärmen och fronten.

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
27 maj 2012
speeDs_ skrev:

https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124810/124810-9671800d593d14b738200a9c48e21fe1.jpg
SpeeDs_ bil

https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124810/124810-ffb209aaa5026a6ea8d776403df7129b.jpg

Kolla min busbil BILEN HÄR Lämna en kommentar eller nått

222 Inlägg
27 maj 2012
Corsa_rst skrev:
Jag höll också på att få en liten lastbil i framskärmen som skulle förbi innan enfiligt, dock efter Hedemora. Blev en ganska rejäl nit för att klara skärmen och fronten.

Det var förmodligen samma idiot som körde om mig.. Han började köra om när det blev enkelfiligt, jävla idiot. Fick också tvärnita för att inte hamna i diket..

NoFantasy skrev:
speeDs_ skrev:

http://www1.garaget.org/gallery/images/125/124810/124810-9671800d593d14b738200a9c48e21fe1.jpg
SpeeDs_ bil

http://www1.garaget.org/gallery/images/125/124810/124810-ffb209aaa5026a6ea8d776403df7129b.jpg

Skoj att du fotade den smile

Darkus
27 maj 2012
Trådstartare
Den gula lastbilen eller var den Skoda pickupen?

222 Inlägg
27 maj 2012
Gula lastbilen med en ful gråhårig gubbe i.

Darkus
27 maj 2012
Trådstartare
Fick med den på film

Darkus
27 maj 2012
Trådstartare
Såg bara 929 på regkylten. 
Men ja kom även ihåg skylten på lastbilen med den stora jäddra båte på som gnessa i 40 blås på 90 vägen. Dom första 3 iaff. WTF...What the fuck

33 Inlägg
27 maj 2012
Utöver tråkigheterna så tycker jag både samåkningen och träffen var riktigt bra smile helnöjd med dagen! Ni som har bilder och filmer! Länka gärna här eller skriv en kommentar om ni har dom på garaget smile

Sök