Har själv monterat ett par extraljus idag, första gången man gör det så tog sin tid, var mycket "gör om, gör rätt". dessutom konstaterades att bilen var plus styrd (som normala bilar SKA vara) och inte minusstyrd som vi TRODDE att den skulle vara (Carisma ska ju vara det), tydligen så är facelift modellen (från 00) plusstyrd, precis som S/V40 Fas 2 som ju kom samtidigt. (konstigt vore väl annats iofs eftersom de byggs i samma fabrik) Bra blev det iaf tror jag, bara skaffa stag nu så de inte vibrerar...
Har själv monterat ett par extraljus idag, första gången man gör det så tog sin tid, var mycket "gör om, gör rätt". dessutom konstaterades att bilen var plus styrd (som normala bilar SKA vara) och inte minusstyrd som vi TRODDE att den skulle vara (Carisma ska ju vara det), tydligen så är facelift modellen (från 00) plusstyrd, precis som S/V40 Fas 2 som ju kom samtidigt. (konstigt vore väl annats iofs eftersom de byggs i samma fabrik) Bra blev det iaf tror jag, bara skaffa stag nu så de inte vibrerar...
Min hög är minusstyrd.. Fick inte i ordning på skiten.. Eller alltså det funkade, men fick en 2a på besiktningen pga att extraljusen tändes när man slog på parkeringsljuset. Min farbror fick fixa det. Tror man var tvungen att koppla på Jordkabeln på Signalkabeln eller nåt konstigt :S
fick se en bil i dag med ledramp då jag var och jobba. å kan säga att de ljuset som han gav ifrån sig då man mötte han var de sjukaste jag sett iaf. var väll en 50-60cm ramp.
Hmm, bättre än Xenon? Det tvivlar jag på
tror de är bättre än xenon inom ett vist avstånd. inte varit med om en xenon lampa som lyst lika starkt iaf.,
Klart inte en Xenonlampa lyser lika starkt som en LED-Ramp ..
Har själv monterat ett par extraljus idag, första gången man gör det så tog sin tid, var mycket "gör om, gör rätt". dessutom konstaterades att bilen var plus styrd (som normala bilar SKA vara) och inte minusstyrd som vi TRODDE att den skulle vara (Carisma ska ju vara det), tydligen så är facelift modellen (från 00) plusstyrd, precis som S/V40 Fas 2 som ju kom samtidigt. (konstigt vore väl annats iofs eftersom de byggs i samma fabrik) Bra blev det iaf tror jag, bara skaffa stag nu så de inte vibrerar...
Min hög är minusstyrd.. Fick inte i ordning på skiten.. Eller alltså det funkade, men fick en 2a på besiktningen pga att extraljusen tändes när man slog på parkeringsljuset. Min farbror fick fixa det. Tror man var tvungen att koppla på Jordkabeln på Signalkabeln eller nåt konstigt :S
man får koppla jordkabeln från relät på pluspolen på batteriet och signalkabeln på helljusets "jordkabel" eftersom den är signalkabeln. minusstyrt innebär ju att man bryter jorden till helljuset och inte pluskabeln.
fast S/V40 fas 2 och carisma från 00 är uppenbarligen plusstyrda medans tidigare modeller är minusstyrda.
Eller kanske de blir en stor skillnad i att bara fixa in 35W i båda org backljus? Tonade bakrutor plus att tjejen snart tar körkortet så vill man ju iaf att hon ska kunna se bak ;D
Senast redigerat av Specialraggarn (26 oktober 2012)
Jag tror jag måste ha lite hjälp här... Köpte ett par Xenon lampor 75W för att konvertera mina två NBB Alpha 225. Men det visar sig att jag får inte lampan igenom plåtbrickan. Hur har ni som Xenonkonverterat NBB Alpha 225 från halogen till Xenon 75W+? Måste man fila upp hålet eller?
Om du har H1 lampan så ska man fila upp hålet lite i plåtbrickan eftersom glas röret är för grovt, annars så köper du D2s lamporna som passar perfekt och ger en bättre ljus bild.
Jag tror jag måste ha lite hjälp här... Köpte ett par Xenon lampor 75W för att konvertera mina två NBB Alpha 225. Men det visar sig att jag får inte lampan igenom plåtbrickan. Hur har ni som Xenonkonverterat NBB Alpha 225 från halogen till Xenon 75W+? Måste man fila upp hålet eller?
Om du har H1 lampan så ska man fila upp hålet lite i plåtbrickan eftersom glas röret är för grovt, annars så köper du D2s lamporna som passar perfekt och ger en bättre ljus bild.