3767
Sök

Den stora extraljus tråden

1 537 Inlägg
29 oktober 2012
ajokko skrev:
jetta16v skrev:
ajokko skrev:
NBB Alpha lyser rent utsagt... väldigt bra. Konverterade med 55W xenon får du perfekt ljusbild med både fjärr och pencil. De är dessutom lätta (mindre risk för vibrationer) och lättplacerade.

Jag hade tagit NBB Alpha igen om jag fick välja.

Såpass?

Är det någon mer här som har/haft NBB Alpha 175 och INTE 225, som kan ge en sin syn på saken??

Vad är det för bil du ska ha extraljus på? Finns det plats kan jag rekommendera 2 pencil och 2 fjärr... På så vis har du pencil som lyser upp hela vägbanan och de två fjärrljusen kan ställas in att belysa allt vid sidan av asfalten. Fjärrljusen lyser ungefär 400 meter med bra kraft, de lyser längre men inte så att det är speciellt användbart. Pencilljusen ungefär dubbla sträckan.

Ja du, just nu är det tänkt på Audin jag har, en Audi 100 c4.
Men få se hur länge jag har den kvar..

1 893 Inlägg
29 oktober 2012
jetta16v skrev:
Ok, ställer en fråga till som jag skrev i en annan äldre tråd, men skriver här också då sannolikheten är större att jag får svar här..

Valet ligger mellan SIM och NBB Alpha 175, om jag skall köpa NYTT.

SIM är ju större i diameter och Hella 3000-kopior..
Efter vad jag läst så skall NBB vara en av de bättre, men å andra sidan är det inte en 225, utan en 175..
Har tänkt xenonkonvertera oavsett vad det blir för märke/modell..

Mekonomen säljer NBB Alpha 175 för 239kr/st, så det är ingen större prisskillnad mot SIM.
3 st hade jag tänkt mig, 2st fjärr o 1 pencil..

Så, 3st NBB Alpha 175 ELLER 3st SIM, vilken lyser bättre?

Vet inte om det är till hjälp för dig, men jag var på Swedol idag. Såg ett jätte lass med SIM 3227. De rear ut dem för 199 ink moms.

Meldem
4 137 Inlägg
29 oktober 2012
Kristian_V skrev:
jetta16v skrev:
Ok, ställer en fråga till som jag skrev i en annan äldre tråd, men skriver här också då sannolikheten är större att jag får svar här..

Efter vad jag läst så skall NBB vara en av de bättre, men å andra sidan är det inte en 225, utan en 175..

Mekonomen säljer NBB Alpha 175 för 239kr/st, så det är ingen större prisskillnad mot SIM.

Vet inte om det är till hjälp för dig, men jag var på Swedol idag. Såg ett jätte lass med SIM 3227. De rear ut dem för 199 ink moms.

Vet inte om man säga att det är "Rea" på dom. När jag köpte mina för ett år sen kostade dom lika mycket som idag.

* Voff voff *
11 108 Inlägg
29 oktober 2012
TouchOfRed skrev:
Kristian_V skrev:
jetta16v skrev:

Vet inte om man säga att det är "Rea" på dom. När jag köpte mina för ett år sen kostade dom lika mycket som idag.

Dom har dock hunnit gå upp i pris däremellan så det är nog faktiskt ändå rea nu... smile

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

Meldem
4 137 Inlägg
29 oktober 2012
Brådhis skrev:
TouchOfRed skrev:
Kristian_V skrev:

Dom har dock hunnit gå upp i pris däremellan så det är nog faktiskt ändå rea nu... smile

//Brådhis

Hmm ok..
Jag kommer iaf inte köpa SIM om jag ska köpa nya.
Man får vad man betalar för som man brukar säga.. tongue

1 071 Inlägg
29 oktober 2012
Funderade på och xenon konvertera 8st bosch bigknick till vinterbilen men råkade visst köpa 6st nbb 225 alpha istället orginal xenon.
Är det värt och kasta ur orginal d1s 35w och montera 55w d2s kitt istället?

Onödigt inlägg^^

Biltokig ingenjör
1 159 Inlägg
29 oktober 2012
partyvan skrev:
Funderade på och xenon konvertera 8st bosch bigknick till vinterbilen men råkade visst köpa 6st nbb 225 alpha istället orginal xenon.

Skulle jag nog inte säga. Originalxenonet är det äckligt bra uppstartstid på om man jämför 55w. Har du dessutom 6st så lär 35w duga gott och väl smile

Erfarenheten är vad man brukar kalla sina misstag ;)
Projekttråd för E34:an: Länk
Projekttråd för 540:in: Länk

Meldem
4 137 Inlägg
29 oktober 2012
AD_ skrev:
partyvan skrev:

Skulle jag nog inte säga. Originalxenonet är det äckligt bra uppstartstid på om man jämför 55w. Har du dessutom 6st så lär 35w duga gott och väl smile

Finns ju speedstarter 55w.

Biltokig ingenjör
1 159 Inlägg
29 oktober 2012
TouchOfRed skrev:
AD_ skrev:
partyvan skrev:

Jo, men vi snackar osram original ballast smile Ta inte mången sekund tills fullstyrka smile

Erfarenheten är vad man brukar kalla sina misstag ;)
Projekttråd för E34:an: Länk
Projekttråd för 540:in: Länk

512 Inlägg
29 oktober 2012
AD_ skrev:
TouchOfRed skrev:
AD_ skrev:

Jo, men vi snackar osram original ballast smile Ta inte mången sekund tills fullstyrka smile

Och de e nog onödigt att byta i dom. Varför inte köpa NBB 225 Halogen ist om man ändå ska konvertera.
Org xenon eju int de billigaste direkt tongue Så onödigt åh byta i dom isf wink

Meldem
4 137 Inlägg
29 oktober 2012
Specialraggarn skrev:
AD_ skrev:
TouchOfRed skrev:

Och de e nog onödigt att byta i dom. Varför inte köpa NBB 225 Halogen ist om man ändå ska konvertera.
Org xenon eju int de billigaste direkt tongue Så onödigt åh byta i dom isf wink

Håller med

1 071 Inlägg
29 oktober 2012
Andra anledningen till varför jag funderat på att byta till 55w va att man kan stoppa i orginal om man vill sälja så kan man säga att ballast och lampor är nya smile

Onödigt inlägg^^

113 Inlägg
29 oktober 2012
partyvan skrev:
Andra anledningen till varför jag funderat på att byta till 55w va att man kan stoppa i orginal om man vill sälja så kan man säga att ballast och lampor är nya smile

Fick du något extremt bra pris eller varför köpte du originalxenon om du endå vill byta till starkare lampor smile?

1 071 Inlägg
29 oktober 2012
Kan säga att jag/vi fick dom som delbetalning för en lokal renovering som vi gjorde

Onödigt inlägg^^

1 071 Inlägg
29 oktober 2012
sen är väl inte xenon och halogen samma strålkastare

Onödigt inlägg^^

Fotograf
1 319 Inlägg
29 oktober 2012
partyvan skrev:
sen är väl inte xenon och halogen samma strålkastare

jo de är ju det de är. bara annan plast kåpa över xenon(den gula alltså)

Fotograf.
vårdad bil är bra bil

1 071 Inlägg
29 oktober 2012
Fan hade ju fått nästan 20 extraljus då istället.
Ska se om jag kan byta dom mot halogen istället och konvertera dom men är det h1 satser man ska köpa då?

Onödigt inlägg^^

730 Inlägg
29 oktober 2012
partyvan skrev:
Ska se om jag kan byta dom mot halogen istället och konvertera dom men är det h1 satser man ska köpa då?

Då är det D2s du ska ha om du vill ha bästa ljusbild.

Fotograf
1 319 Inlägg
29 oktober 2012
partyvan skrev:

ja vore ju synd att köpa dom dyra å sen konvertera. skulle vara brutalt med 20st monterade på 1bil tongue tror de skulle räcka med halogen då cool

Fotograf.
vårdad bil är bra bil

1 071 Inlägg
29 oktober 2012
Hade 5 runda bosch i fronten och 4 fyrkantiga på taket halogen förra vintern och det funkade kanon men mycket vill ha mer smile

Onödigt inlägg^^

Sök