bombare skrev:
Hjälpte en kompis att konvertera sina gamla Bosch big knicks med 50w 6000k xenon. 2 flood och 1 pencil monterat på ett vanligt extraljusfäste vid regplåten. Lyste väldigt bra, kan inte påstå att NBB 225 lyser så fruktansvärt mycket bättre om man jämför ljusspridning och närljus. NBB är däremot överlägsen längdmässigt om man jämför floodmodellerna. Tycker även att NBB funkar bättre i dimma tack vare det släta glaset. Bosch har ju refflat glas så det blir mer ströljus eller vad det kallas.
Går även i tankarna att montera en 40" led-ramp på taket (mellan railsen) på min Audi A6 - 07. Hade helst velat haft mina NBB, men det känns som att det blir för mycket jobb att fixa extraljusfäste, stagning, reläkablage samt ha nåt ställe att placera 75w ballasterna på. Är rätt lite plats över i motorrumet om man säger som så.
Jag vet att led-ramper inte lyser så jättelångt, men bi-xenonet på Audin är totalt katastrof. Jag skulle mycket väl nöja mig med en Led-ramp som förstärker ljuset i sidled och ev. lite längre fram än original helljus. Har sett några bilder och dom verkar ju lysa ganska ordentligt :-)
I övrigt så blir det ganska diskret, kommer väl se ut som ett vanligt takräcke på långt håll.
Ska in på Berners senare idag och se vad dom tar för att fixa fram styrström, matning och jord. Sen är det bara att lista ut något sätt att få kablarna upp till taket utan att det ser allt förjävligt ut.