Den stora extraljus tråden

TouchOfRed Meldem
20 februari 2012 · 4 137 Inlägg

prokid skrev:

Brago skrev:
Får väl dela med mig av mitt bygge!

3st Nbb 225 Med 70W (Monterade i lycktkåpan)
2st Nbb 225 Med 55W från vvme, självklart xenon!
Samt Glimmers i alla fem wink cool

Mvh/Brago

Jag har hört att det är olagligt med extraljus på BMW wink

HAha, fett snyggt är det iaf med extraljus !

Volkswagen Polo FSI "Mammas räcer" (2012)
Brago
20 februari 2012 · 1 574 Inlägg

prokid skrev:

Brago skrev:
Får väl dela med mig av mitt bygge!

3st Nbb 225 Med 70W (Monterade i lycktkåpan)
2st Nbb 225 Med 55W från vvme, självklart xenon!
Samt Glimmers i alla fem wink cool

Mvh/Brago

Jag har hört att det är olagligt med extraljus på BMW wink

Jaså? ja tkr att org. lyset är som två gravljus så ja monterar hellre riktigt lyse då ja anser att de är en billig livsförsäkring! För ja har undvikt mååånga djur uppe i dom mörka norrlands skogarna!

Volvo 242 Turbo "Pansarvagnen" (1975)
Volvo 242 Dl "Slayer" (1975)
BMW 530D (2006)
164anders
21 februari 2012 · 220 Inlägg

Specialraggarn skrev:
Någon här som har koll på hur många cm mellan x-traljusen som man behöver på NBB Alpha 225. Håller på å bygga fäste m.m nu till dom nya som int ha kommit än. Ha för mig att he va typ 23,5? Alltså från mitten av hålet till nästa tongue
Även om nån kommer ihåg storleken på bulten? M8 ? Kommer å slänga upp bilden sedan då jag fått klart allt big_smile
Blir NBB Alpha 225 2 st Fjärr å 2 Pencil, Vit glas såklart ;D. 75W Xenon, 6000K tills jag ha råd å köpa nya 4300K Lampor smile

Dina ljus är 225mm så med 23.5 får du 1cm emellan ljusen, det är M10 bult, tänk på att NBB inte går att vinkla fästena 90 grader bakåt ska du göra det får du köpa specialfästen.

Specialraggarn
21 februari 2012 · 512 Inlägg

164anders skrev:

Specialraggarn skrev:
Någon här som har koll på hur många cm mellan x-traljusen som man behöver på NBB Alpha 225. Håller på å bygga fäste m.m nu till dom nya som int ha kommit än. Ha för mig att he va typ 23,5? Alltså från mitten av hålet till nästa tongue
Även om nån kommer ihåg storleken på bulten? M8 ? Kommer å slänga upp bilden sedan då jag fått klart allt big_smile
Blir NBB Alpha 225 2 st Fjärr å 2 Pencil, Vit glas såklart ;D. 75W Xenon, 6000K tills jag ha råd å köpa nya 4300K Lampor smile

Dina ljus är 225mm så med 23.5 får du 1cm emellan ljusen, det är M10 bult, tänk på att NBB inte går att vinkla fästena 90 grader bakåt ska du göra det får du köpa specialfästen.

Okej Tack:)

Hade NBB innan(blev stulna) så je ska ha dom typ likadant så 90graders e ej nödvändigt smile

Volkswagen Passat 1.8T "Fruräcer" (2004)
prokid
21 februari 2012 · 87 Inlägg

Brago skrev:

prokid skrev:

Brago skrev:
Får väl dela med mig av mitt bygge!

3st Nbb 225 Med 70W (Monterade i lycktkåpan)
2st Nbb 225 Med 55W från vvme, självklart xenon!
Samt Glimmers i alla fem wink cool

Mvh/Brago

Jag har hört att det är olagligt med extraljus på BMW wink

Jaså? ja tkr att org. lyset är som två gravljus så ja monterar hellre riktigt lyse då ja anser att de är en billig livsförsäkring! För ja har undvikt mååånga djur uppe i dom mörka norrlands skogarna!

Självklart. Det är ju bara något man säger, då det finns fulare bilar som man vill gömma bakom en massa gigantiska extraljus smile

granadadr
21 februari 2012 · 7 287 Inlägg

prokid skrev:

Brago skrev:

prokid skrev:

Jag har hört att det är olagligt med extraljus på BMW wink

Jaså? ja tkr att org. lyset är som två gravljus så ja monterar hellre riktigt lyse då ja anser att de är en billig livsförsäkring! För ja har undvikt mååånga djur uppe i dom mörka norrlands skogarna!

Självklart. Det är ju bara något man säger, då det finns fulare bilar som man vill gömma bakom en massa gigantiska extraljus smile

då måste jag ha minst 30 extraljus på min då wink

Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
prokid
21 februari 2012 · 87 Inlägg

granadadr skrev:

prokid skrev:

Brago skrev:

Jaså? ja tkr att org. lyset är som två gravljus så ja monterar hellre riktigt lyse då ja anser att de är en billig livsförsäkring! För ja har undvikt mååånga djur uppe i dom mörka norrlands skogarna!

Självklart. Det är ju bara något man säger, då det finns fulare bilar som man vill gömma bakom en massa gigantiska extraljus smile

då måste jag ha minst 30 extraljus på min då wink

Inte för att gömma bilen tycker jag inte. Dom är väldigt charmiga dina granador. Men vissa bilar gör ju sig väldigt bra utseéndemässigt med extraljus smile

granadadr
21 februari 2012 · 7 287 Inlägg

prokid skrev:

granadadr skrev:

prokid skrev:

Självklart. Det är ju bara något man säger, då det finns fulare bilar som man vill gömma bakom en massa gigantiska extraljus smile

då måste jag ha minst 30 extraljus på min då wink

Inte för att gömma bilen tycker jag inte. Dom är väldigt charmiga dina granador. Men vissa bilar gör ju sig väldigt bra utseéndemässigt med extraljus smile

kör med en scorpio groda som bruksbil wink å dem är inte dem snyggaste i världen wink bjust nu kör jag med 3 extraljus,, men funderar skarpt på 4, men får bli när ryggen är frächare

PatrikAyoub
21 februari 2012 · 152 Inlägg

hejsan tänkte fråga, ni som kör glimmare, positionsljus eller vad ni nu vill kalla det i extraljusen. Har ni kopplat så dom släcks när ni drar på hellyset? alltså när ni drar igång extraljusen så släcks positionsljusen eller klarar dioderna av värmen från extraljusen när dom är igång? krånglig text men ni förstår nog vad jag menar smile

LeonST Soppgubbe
21 februari 2012 · 900 Inlägg

PatrikAyoub skrev:
hejsan tänkte fråga, ni som kör glimmare, positionsljus eller vad ni nu vill kalla det i extraljusen. Har ni kopplat så dom släcks när ni drar på hellyset? alltså när ni drar igång extraljusen så släcks positionsljusen eller klarar dioderna av värmen från extraljusen när dom är igång? krånglig text men ni förstår nog vad jag menar smile

Mina dioder fungerar felfritt efter en månads användning, då jag använt helljus ca 60-65% av tiden, så de ska nog kunna hålla med dina med smile

När du tittar på två trassor vet du,
att när du har bestämt dig för vilken som är höger,
så kan du vara säker på att den andra är vänster
Volvo S60 "Pappas" (2016)
Volvo V50 D2 "Summum" (2011)
PatrikAyoub
21 februari 2012 · 152 Inlägg

V70Drive skrev:

PatrikAyoub skrev:
hejsan tänkte fråga, ni som kör glimmare, positionsljus eller vad ni nu vill kalla det i extraljusen. Har ni kopplat så dom släcks när ni drar på hellyset? alltså när ni drar igång extraljusen så släcks positionsljusen eller klarar dioderna av värmen från extraljusen när dom är igång? krånglig text men ni förstår nog vad jag menar smile

Mina dioder fungerar felfritt efter en månads användning, då jag använt helljus ca 60-65% av tiden, så de ska nog kunna hålla med dina med smile

okej schysst! smile jaa de tycker ja de borde göra, har 100w halogen i 2 av extraljusen och 55 i dom 2 andra men det blir förhoppningsvis xenonkonvertering sen till 55w och då får man ju även ner värmen lite smile

LeonST Soppgubbe
21 februari 2012 · 900 Inlägg

PatrikAyoub skrev:

V70Drive skrev:

PatrikAyoub skrev:
hejsan tänkte fråga, ni som kör glimmare, positionsljus eller vad ni nu vill kalla det i extraljusen. Har ni kopplat så dom släcks när ni drar på hellyset? alltså när ni drar igång extraljusen så släcks positionsljusen eller klarar dioderna av värmen från extraljusen när dom är igång? krånglig text men ni förstår nog vad jag menar smile

Mina dioder fungerar felfritt efter en månads användning, då jag använt helljus ca 60-65% av tiden, så de ska nog kunna hålla med dina med smile

okej schysst! smile jaa de tycker ja de borde göra, har 100w halogen i 2 av extraljusen och 55 i dom 2 andra men det blir förhoppningsvis xenonkonvertering sen till 55w och då får man ju även ner värmen lite smile

Okej, ska dra i xenon i mina med, har du några bilder på ditt ljus? smile
Här är bilder på mina:

https://www1.garaget.org/archive/129/128898/243124/243124-2623042.jpg

https://www1.garaget.org/archive/129/128898/243124/243124-2648056.jpg

https://www1.garaget.org/archive/129/128898/243124/243124-2648059.jpg
(har kopplat p-ljuden i ex till dimljusen)

När du tittar på två trassor vet du,
att när du har bestämt dig för vilken som är höger,
så kan du vara säker på att den andra är vänster
Volvo S60 "Pappas" (2016)
Volvo V50 D2 "Summum" (2011)
LeonST Soppgubbe
21 februari 2012 · 900 Inlägg

okej, jag ska nog köpa sånt speedstart kid från dom på humanhabit för 999:- smile
fast de blir när plånboken tillåter de smile

När du tittar på två trassor vet du,
att när du har bestämt dig för vilken som är höger,
så kan du vara säker på att den andra är vänster
Volvo V50 D2 "Summum" (2011)
Volvo S60 "Pappas" (2016)
PatrikAyoub
21 februari 2012 · 152 Inlägg

V70Drive skrev:
okej, jag ska nog köpa sånt speedstart kid från dom på humanhabit för 999:- smile
fast de blir när plånboken tillåter de smile

Okej, blir nog kanske så för mig också smile precis, det får bli då. halogen får väl funka sålänge men man är allt bra sugen på att beställa xenon! big_smile

TouchOfRed Meldem
21 februari 2012 · 4 137 Inlägg

PatrikAyoub skrev:

V70Drive skrev:
okej, jag ska nog köpa sånt speedstart kid från dom på humanhabit för 999:- smile
fast de blir när plånboken tillåter de smile

Okej, blir nog kanske så för mig också smile precis, det får bli då. halogen får väl funka sålänge men man är allt bra sugen på att beställa xenon! big_smile

Xenon är en underbar investering ! ångrar inte en sekund att jag monterade xenon smile
Sket i halogen, och gick direkt på den bra skiten !

Volkswagen Polo FSI "Mammas räcer" (2012)
PatrikAyoub
21 februari 2012 · 152 Inlägg

TouchOfRed skrev:

PatrikAyoub skrev:

V70Drive skrev:
okej, jag ska nog köpa sånt speedstart kid från dom på humanhabit för 999:- smile
fast de blir när plånboken tillåter de smile

Okej, blir nog kanske så för mig också smile precis, det får bli då. halogen får väl funka sålänge men man är allt bra sugen på att beställa xenon! big_smile

Xenon är en underbar investering ! ångrar inte en sekund att jag monterade xenon smile
Sket i halogen, och gick direkt på den bra skiten !

nu vart man ju ännu mer sugen haha big_smile var det krångligt att montera xenon i sim ljusen?

granadadr
21 februari 2012 · 7 287 Inlägg

halogen?????? va?? finns det???? som kasettband wink

granadadr
21 februari 2012 · 7 287 Inlägg

nej jag borrade bara 22mm hål rakt bakom reflektorn,, men man kan göra det jobbigt för sig och ta isär kontakterna å dra kablarna på orginalstället wink

PatrikAyoub
21 februari 2012 · 152 Inlägg

granadadr skrev:
nej jag borrade bara 22mm hål rakt bakom reflektorn,, men man kan göra det jobbigt för sig och ta isär kontakterna å dra kablarna på orginalstället wink

hmmm okej, få se hur det går när de väl blir dags! förhoppningsvis big_smile

H-Hansson
21 februari 2012 · 235 Inlägg

Brago skrev:
Får väl dela med mig av mitt bygge!

3st Nbb 225 Med 70W (Monterade i lycktkåpan)
2st Nbb 225 Med 55W från vvme, självklart xenon!
Samt Glimmers i alla fem wink cool

http://www1.garaget.org/gallery/images/93/92772/92772-a4c7bc4a3bcea30a97ab7be3daa1700a.jpg

http://www1.garaget.org/gallery/images/93/92772/92772-39e27841350729959847629f1ecc6845.jpg

Mvh/Brago

Måste han jäkla bredd på ljuset när du har bara fjärrljus.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang