6719
Sök

Den stora extraljus tråden

783 Inlägg
5 november 2012
AD_ skrev:
Rocknob skrev:
Mack skrev:

Ska jag vara ärlig så skulle jag tycka det blev för mycket..men det är jag det.
Är alldeles lagomt nu.

Jajamän. Men lite sugen är man, mycke vill ha mer tongue

Håller med Mack där. Det är precis lagomt nu, dessutom lär det vara tillräckligt mycket självbländning som det är tongue

Alltså jag är inte helt nöjd med lyset varken på läng eller bredd så vad kan jag göra? Har jag blivit helt obotlig av detta beroende eller finns de nåt man kan köpa till för att få de bättre? tongue

Biltokig ingenjör
1 159 Inlägg
5 november 2012
Rocknob skrev:
AD_ skrev:
Rocknob skrev:
Jajamän. Men lite sugen är man, mycke vill ha mer tongue

Håller med Mack där. Det är precis lagomt nu, dessutom lär det vara tillräckligt mycket självbländning som det är tongue

Vadå självbländning? tongue

Alla vägskyltar vi har härikring är relativt nya, så att man blir rätt så bländad av dom med 3x 55w xenon wink
Sedan tänkte jag även när snön väl kommer, det lär ju bli kritvit överallt tongue

Erfarenheten är vad man brukar kalla sina misstag ;)
Projekttråd för E34:an: Länk
Projekttråd för 540:in: Länk

783 Inlägg
5 november 2012
AD_ skrev:
Rocknob skrev:
AD_ skrev:

Alla vägskyltar vi har härikring är relativt nya, så att man blir rätt så bländad av dom med 3x 55w xenon wink
Sedan tänkte jag även när snön väl kommer, det lär ju bli kritvit överallt tongue

Aldrig fått testa vid snö än, kommer snö sen regnar de bort så jäkla tråkigt. nya skyltar finns inte där ja bor tongue Men tro du de räcker när snön kommer? tongue

Biltokig ingenjör
1 159 Inlägg
5 november 2012
Rocknob skrev:
AD_ skrev:
Rocknob skrev:

Aldrig fått testa vid snö än, kommer snö sen regnar de bort så jäkla tråkigt. nya skyltar finns inte där ja bor tongue Men tro du de räcker när snön kommer? tongue

Okej, det är riktigt tråkigt. Haha, lyckost wink Jag tror att det räcker gott och väl med det du har när snön kommer smile Det jävliga är ju nu under den blöta hösten. Men ni borde ju få ordentligt med snö vilken sekund som helst tycker jag?

Erfarenheten är vad man brukar kalla sina misstag ;)
Projekttråd för E34:an: Länk
Projekttråd för 540:in: Länk

783 Inlägg
5 november 2012
AD_ skrev:
Rocknob skrev:
AD_ skrev:

Okej, det är riktigt tråkigt. Haha, lyckost wink Jag tror att det räcker gott och väl med det du har när snön kommer smile Det jävliga är ju nu under den blöta hösten. Men ni borde ju få ordentligt med snö vilken sekund som helst tycker jag?

Hoppas ju att snön kommer snart. Men är ju klart mörkaste årstiden nu, och för denna årstid tycker jag inte lyset räcker till. Vill att de ska funka till 100% än om de är snö eller inte hmm

282 Inlägg
5 november 2012
Rocknob skrev:
http://www1.garaget.org/archive/16/15105/259635/259635-2945727.jpg

Hur tro ni det skulle bli med 2st till blåa nbb 225 här? tongue

Du har ju haft 6 extraljus tidigare, tycker det såg riktigt ballt ut! Ger ljusrampen bra ljus tycker du? Är så sjukt sugen att skaffa en på taket på A6:an, men takräcket kostar runt 1500 + att berners måste fixa kabeldragningen p.g.a att jag endast har bi-xenon och ingen separat lykta att ta ström ifrån, så det blir ganska dyrt i slutändan..

783 Inlägg
5 november 2012
bombare skrev:
Rocknob skrev:

Du har ju haft 6 extraljus tidigare, tycker det såg riktigt ballt ut! Ger ljusrampen bra ljus tycker du? Är så sjukt sugen att skaffa en på taket på A6:an, men takräcket kostar runt 1500 + att berners måste fixa kabeldragningen p.g.a att jag endast har bi-xenon och ingen separat lykta att ta ström ifrån, så det blir ganska dyrt i slutändan..

Nog skulle ja rekommendera en ledramp. ger helt annat sken än xenon. Sån jäkla jämn och fin spridning har jag aldrig sett. längden är ju inget super men har man konverterade xenon extraljus skulle jag klart rekommendera en ledramp till de smile

783 Inlägg
5 november 2012
Hade tänkt mig där de röda ringarna är, dåligt gjort men ni fattar nog smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/16/15105/15105-522fa5dba138c28fc6bacf6d67f0fc88.jpg

282 Inlägg
5 november 2012
Rocknob skrev:
bombare skrev:
Rocknob skrev:

Nog skulle ja rekommendera en ledramp. ger helt annat sken än xenon. Sån jäkla jämn och fin spridning har jag aldrig sett. längden är ju inget super men har man konverterade xenon extraljus skulle jag klart rekommendera en ledramp till de smile

Okaj smile Ja många säger att det blir ett mycket jämt och fint ljus av ledramperna. Monterade nyss en arbetslampa i led på snöslungan och även den lyste väldigt jämt och fint. Nä nu blir det att söka takräcke på blocket så får vi se om det blir nån uppgradering av lyset på Audin. Just nu ser jag inte mycket i höstmörkret hmm

783 Inlägg
6 november 2012
bombare skrev:
Rocknob skrev:
bombare skrev:

Okaj smile Ja många säger att det blir ett mycket jämt och fint ljus av ledramperna. Monterade nyss en arbetslampa i led på snöslungan och även den lyste väldigt jämt och fint. Nä nu blir det att söka takräcke på blocket så får vi se om det blir nån uppgradering av lyset på Audin. Just nu ser jag inte mycket i höstmörkret hmm

Om du inte ska ha alltför stor ramp skulle ja rekommendera merljus.se där ja köpte min smile

264 Inlägg
6 november 2012
Rocknob skrev:

Skulle vara riktigt intressant att se det "live"!
Synd bara att det finns en risk att den blir stulen på 2 sek, det är ju nytt, ovanligt och inne bland tjyyvarna med LED.

Svår dieselmissbrukare och gravt xenonberoende

783 Inlägg
6 november 2012
JE71 skrev:
Rocknob skrev:

Skulle vara riktigt intressant att se det "live"!
Synd bara att det finns en risk att den blir stulen på 2 sek, det är ju nytt, ovanligt och inne bland tjyyvarna med LED.

Där ja bor är de minimal risk för stöld, annars skulle ja rekommendera att montera den med 2 vingmuttrar eller liknande och bara lägga den i bagaget smile

783 Inlägg
6 november 2012
Ja må ju säga att ändringar har skett sen förra vintern när ja körde med 2x35w xenon och 4x100w halogen tongue Snyggt? Nej, annorlunda? väldigt smile
https://www1.garaget.org/archive/16/15105/259635/259635-2802471.jpg

282 Inlägg
6 november 2012
Rocknob skrev:
bombare skrev:
Rocknob skrev:

Om du inte ska ha alltför stor ramp skulle ja rekommendera merljus.se där ja köpte min smile

Har faktiskt varit inne på den sidan och kollat lite men dom verkar inte ha 1meters ljusramp (40"). Skulle iofs kunna köpa 2st 60cm och ställa dom bredvid varandra. Thules takräcke är 120cm, så det skulle ju bli kanon. Har varit inne på denna innan och den har dessutom 5w Led http://www.prestandabelysning.se/40-cre … ramp/132-0

Vet du hur många lumen din ramp är på?

783 Inlägg
6 november 2012
bombare skrev:
Rocknob skrev:
bombare skrev:

Har faktiskt varit inne på den sidan och kollat lite men dom verkar inte ha 1meters ljusramp (40"). Skulle iofs kunna köpa 2st 60cm och ställa dom bredvid varandra. Thules takräcke är 120cm, så det skulle ju bli kanon. Har varit inne på denna innan och den har dessutom 5w Led http://www.prestandabelysning.se/40-cre … ramp/132-0

Vet du hur många lumen din ramp är på?

Du kan alltid maila de, skulle tro att de snart beställer igen när dessa ramper som de har hemma går åt smile Mailia du de nu innan  beställning kan du säkert få ett bra pirs smile

149 Inlägg
6 november 2012
Har monterat 3st 4use på svärfars pendlarbil. Blir de bra ljusbild om man monterar i Xenon i de eller är de som sim med Xenon? Eller är de rena skit x-ljus ?

Mvh Rickard

149 Inlägg
6 november 2012
Här e även en titt hur de blev med Xenon på min bil. Inte den bästa filmningen iaf wink

http://m.youtube.com/watch?v=UEUB4159McY

414 Inlägg
6 november 2012
Fick mina ledbackljus nu, måste säga att jag blev aningen överraskad. Över att dom va i pulverlackat stål men smetar in dom med nått fett ändå, testade dom lite snabbt vid batteriet och dom piskar ju skiten ur original helljuset
Blev osäker på om jag ska montera dom fram ist eller om jag köper fler:-) får se om jag kan få upp bilder sen

* Voff voff *
11 113 Inlägg
6 november 2012
Ankmeister skrev:
Fick mina ledbackljus nu, måste säga att jag blev aningen överraskad. Över att dom va i pulverlackat stål men smetar in dom med nått fett ändå, testade dom lite snabbt vid batteriet och dom piskar ju skiten ur original helljuset
Blev osäker på om jag ska montera dom fram ist eller om jag köper fler:-) får se om jag kan få upp bilder sen

Vilka ljus är det? Länk? Pris?

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

414 Inlägg
6 november 2012
Brådhis skrev:
Ankmeister skrev:

Vilka ljus är det? Länk? Pris?

//Brådhis

köpte via ebay men är ganska exakt likadan som denna, vad gäller utseende och ljusstyrka. Innehållet är väll kanske inte samma men men .

http://www.crazyride.se/led-arbetsbelys … e-15w.html

Dom jag köpte skulle lysa 1150 lumens vilket dom säkert gör smile Jag betalade 563kr inklusive frakt fär 2 st smile
Senast redigerat av Ankmeister (6 november 2012)

Sök