6851
Sök

Den stora extraljus tråden

GL77
9 november 2012
Trådstartare
-Stockman- skrev:
pallleee skrev:
Har bra no name Kitt hemma, PMa från 300kr

En del REGLER som måste följas:

- Inget skitsnack (om varandra/andra företag)
- Allt om EXTRALJUS, inget annat! (Undantaget är xenon konverterat Helljus/backljus).
- Inga veta bäst fasoner
- Vårdat språk!!!
- Inget köp & sälj i tråden
- Tänk först, skriv sedan

Bra att fler har koll vad som gäller här wink

GL77
9 november 2012
Trådstartare
H-Hansson skrev:
G-TECH skrev:
H-Hansson skrev:
Ja körde 75w i mina Lightforce 240 BLITZ å var helnöjd:)

Har själv ringt till Lightforce i Lycksel idag å hört lite om 210 genesis, blev riktigt imponerad om de han förklarade om denna lampa å de nya kombifiltret som bara finns till genesis än så länge:)
Bredden skulle va mycke bredare så skulle själva breddningen va mycke tjockare, men inte lika långt som 240, men längden räcker å blir över än då:lol:
Blir att ta en sväng ner till oljebaren under veckan å kika på lampan:)

Ballt, vad kostar dessa styck då?

Halogen ligger på 1 525 st 50w xenonen ligger på 4 045 st
Ska försöka hitta nån bild å se hur dom ser ut på insidan å sen där kabeln går in å se hur man ska kunna lösa me att bygga in xenon.
För man är ju inte sugen på att betala 4000 st:(

Oljebaren tar ju 4576kr för 3 st Lightforce GENESIS Extraljus, inte farligt. Men sen ska man ju konvertera dem oxå roll
Senast redigerat av G-TECH (9 november 2012)

235 Inlägg
9 november 2012
G-TECH skrev:
H-Hansson skrev:
G-TECH skrev:

Ballt, vad kostar dessa styck då?

Ska försöka hitta nån bild å se hur dom ser ut på insidan å sen där kabeln går in å se hur man ska kunna lösa me att bygga in xenon.

Oljebaren tar ju 4576kr för 3 st Lightforce GENESIS Extraljus, inte farligt. Men sen ska man ju konvertera dem oxå roll

Ballastrar har man ju redan,är bara nya lampor å 2 kombifilter, sen är de klart:)

GL77
9 november 2012
Trådstartare
H-Hansson skrev:
G-TECH skrev:
H-Hansson skrev:

Ballastrar har man ju redan,är bara nya lampor å 2 kombifilter, sen är de klart:)

Jo det e ju sant, men vad sitter det för lampor i dem?

Det får bli det nya bygget då jag byter bil inom kort smile

235 Inlägg
9 november 2012
G-TECH skrev:
H-Hansson skrev:
G-TECH skrev:

De sitter 9005 (HB3)
Skulle vilja hitta nån bid hur dom ser ut inne i själva lamphuset om de finns möjlighet att bygga om till xenon:/
Låter skoj:)

Administratör
11 968 Inlägg
9 november 2012
En allmän upplysning om reglerna kring annonsering och marknadsföring då det inte verkar gått fram till alla som skriver i den här tråden just nu. Detta gäller i forumet:

9§ Annonsering
* Annonsering (oavsett typ) får inte förekomma i forumet (inte heller i forumsignaturen). Använd istället Köp & Sälj.

10§ Marknadsföring
* Utöver avtalad annonsering är det förbjudet att skapa eller sprida marknadsföring för egen eller andras näringsverksamhet, vilket också innebär att det inte är tillåtet att länka till ett företags hemsida i t.ex. forum-signatur eller presentation i marknadsföringssyfte.
* Representanter för företag får besvara direkta frågor rörande den egna verksamheten utan "säljsnack".
* Representanter för företag och sponsrade bilbyggare får i marknadsföringssyfte inte rekommendera det aktuella företaget eller produkter företaget säljer vid generellt ställda frågor.
* Sponsrade bilbyggare tillåts ha viss hänvisning till sponsorerna i forum-signaturen.
* Vi reserverar oss rätten att avgöra vad som är marknadsföring.

Punkterna är kopierade härifrån: http://www.garaget.org/forum/misc.php?action=forumRules

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

GL77
9 november 2012
Trådstartare
H-Hansson skrev:
G-TECH skrev:
H-Hansson skrev:

De sitter 9005 (HB3)
Skulle vilja hitta nån bid hur dom ser ut inne i själva lamphuset om de finns möjlighet att bygga om till xenon:/
Låter skoj:)

Ok på så vis, ja då är det väl inga problem smile

chrizz skrev:
En allmän upplysning om reglerna kring annonsering och marknadsföring då det inte verkar gått fram till alla som skriver i den här tråden just nu. Detta gäller i forumet:

9§ Annonsering
* Annonsering (oavsett typ) får inte förekomma i forumet (inte heller i forumsignaturen). Använd istället Köp & Sälj.

10§ Marknadsföring
* Utöver avtalad annonsering är det förbjudet att skapa eller sprida marknadsföring för egen eller andras näringsverksamhet, vilket också innebär att det inte är tillåtet att länka till ett företags hemsida i t.ex. forum-signatur eller presentation i marknadsföringssyfte.
* Representanter för företag får besvara direkta frågor rörande den egna verksamheten utan "säljsnack".
* Representanter för företag och sponsrade bilbyggare får i marknadsföringssyfte inte rekommendera det aktuella företaget eller produkter företaget säljer vid generellt ställda frågor.
* Sponsrade bilbyggare tillåts ha viss hänvisning till sponsorerna i forum-signaturen.
* Vi reserverar oss rätten att avgöra vad som är marknadsföring.

Punkterna är kopierade härifrån: http://www.garaget.org/forum/misc.php?action=forumRules

Tack ADMIN, hoppas alla sköter sig nu efter detta. smile

66 Inlägg
9 november 2012
Vad är ett forum till för om man inte kan sprida nyheter?wink VN Vinyls är till för att stanna och slå sig ut på marknaden:)

#paintisdead - Vi hjälper dig med vinylen!

66 Inlägg
9 november 2012
Tänk vad med poliser det finns i det här samhället xD

Administratör
11 968 Inlägg
9 november 2012
pallleee skrev:
Vad är ett forum till för om man inte kan sprida nyheter?wink VN Vinyls är till för att stanna och slå sig ut på marknaden:)

Vill du marknadsföra din verksamhet på Garaget är du välkommen att maila annonsera@garaget.org.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

66 Inlägg
9 november 2012
Jo vore kanske något:) vad är det för priser?smile

GL77
9 november 2012
Trådstartare
pallleee skrev:
Jo vore kanske något:) vad är det för priser?smile

Men seriöst sluta att förstöra tråden nu, SKICKA ETT PM!!!

505 Inlägg
9 november 2012
Fan vad jag verkar vara seg på att blända av ibland. Hinner knappt se att jag möter en bil, förens den mötande bilen börjar tokblinka och sen precis vid mötesögonblicket slår på helljuset innan man har hunnit mötas... :-P Är det bara jag som märker av detta?

HÅRDROCK

3 151 Inlägg
9 november 2012
PuppPutte skrev:
Fan vad jag verkar vara seg på att blända av ibland. Hinner knappt se att jag möter en bil, förens den mötande bilen börjar tokblinka och sen precis vid mötesögonblicket slår på helljuset innan man har hunnit mötas... :-P Är det bara jag som märker av detta?

Brukar möta folk rätt ofta som slår igång fyrverkeriet precis innan själva mötet... Det är grymt irriterande. Men jag brukar däremot vara duktig på att slå av helljuset i tid, för ingen verkar blinka på mig iaf. smile

505 Inlägg
9 november 2012
Mervolic skrev:
PuppPutte skrev:

Brukar möta folk rätt ofta som slår igång fyrverkeriet precis innan själva mötet... Det är grymt irriterande. Men jag brukar däremot vara duktig på att slå av helljuset i tid, för ingen verkar blinka på mig iaf. smile

Jag tycker att jag slår av i tid... MEN Jag fick höra av en kompis till min bror att han hade mött en bil med sjukt starka GULA extraljus, som han tyckte bländade nästan innan han såg lysena helt... Det var mig han mötte.... Kul med xenon...

HÅRDROCK

Hardstyle och Extraljus freak
802 Inlägg
10 november 2012
Mervolic skrev:
PuppPutte skrev:

Fyrverkeri vare ja lol

Ljusfascisterna - Dela dina projekt, din kunskap, eller få råd och tips!
Extraljus, arbetsbelysning, xenonkit, lysdioder m.m.
https://www.facebook.com/groups/587851207917146/

Hardstyle och Extraljus freak
802 Inlägg
10 november 2012
PuppPutte skrev:
Mervolic skrev:
PuppPutte skrev:

Jag tycker att jag slår av i tid... MEN Jag fick höra av en kompis till min bror att han hade mött en bil med sjukt starka GULA extraljus, som han tyckte bländade nästan innan han såg lysena helt... Det var mig han mötte.... Kul med xenon...

Jag kan säga att med 715w xenon så slår jag nästan ut lb chaufförerna big_smile Åkte på motorvägen här om dan och bländade av lite sent. 500-800 meter i mötande körfält befinner sig en lastbil som blinkade på mig. Tyder ju på att man har bra ljus.

Ljusfascisterna - Dela dina projekt, din kunskap, eller få råd och tips!
Extraljus, arbetsbelysning, xenonkit, lysdioder m.m.
https://www.facebook.com/groups/587851207917146/

GL77
10 november 2012
Trådstartare
C_A_T skrev:
PuppPutte skrev:
Mervolic skrev:

Jag kan säga att med 715w xenon så slår jag nästan ut lb chaufförerna big_smile Åkte på motorvägen här om dan och bländade av lite sent. 500-800 meter i mötande körfält befinner sig en lastbil som blinkade på mig. Tyder ju på att man har bra ljus.

Jag vet vad du menar och jag kan bara hålla med wink

220 Inlägg
10 november 2012
Jaha då har man köpt lite nya extraljusprylar 1st extraljushållare för 4st 175mm ljus och och ett nbb alpha flodljus,bestämde mig för att köra flod i alla fyra då jag vill ha bra bredd samt gillar att ha en matta av ljus framför mig när jag kör,punktljus är inte roliga på kurviga vägar.

Fotograf
1 319 Inlägg
10 november 2012
då har mina grejer kommit idag då. så får se om man får på dom ikväll eller nå big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/42/41122/41122-12ec4e4b7f783c03758d5b83b0cc7ad6.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/42/41122/41122-c8120cab32540233d58d95f08d04907c.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/42/41122/41122-3b22753a1f53506dd72aa4ace95fabd0.jpghttps://www1.garaget.org/gallery/images/42/41122/41122-99207833a71ce8568eeee0a1814dbca5.jpg

vart lite förvånad då man fick med reläsatser till allt också lol
Senast redigerat av fredda_king (10 november 2012)

Fotograf.
vårdad bil är bra bil

Sök