C_A_T skrev:
Låter lite invecklat, men om jag förstår rätt så menar du att han skall sätta
minus från helljuset på signalstiftet på reläet.
Plus från helljuset skall sitta på stiftet som jordar reläet?
Egentligen är det inte invecklat. Vid en "vanlig" inkoppling av relän rent allmänt brukar man koppla ena reläspolestiftet till jord och andra stiftet till styrkällan (i detta fall helljuset), orsaken är helt enkelt för att saker och ting oftast är jordade och styrs av en plusspänning.
I det här fallet är det alltså inte en pluskabeln från helljuset som är styrkälla, det är minuskabeln. Då får man koppla styrfunktionen tvärtom på reläspolens stift, dvs ena reläspolestiftet dras nu till en konstant plus (tex batteri) och det andra stiftet dras till helljuskabeln som i detta fall är en minuskabel. Helljuset i bilen har ju konstant plus och aktiveras av minus.

mrtomas101 skrev:
Har ni några nummer ni kan ge mig som förenklar för mig. (Nummren som relät har)
Från Helljuset har man ju tagit 2 kablar dessa har dom satt ihop på förra monteringen ska jag splitta dom nu när jag har ett dubbelrelä??
85 och 86 är reläspolens anslutningar. Normalt sett är spolen polaritetsoberoende, dvs det spelar ingen roll vilken som får plus eller minus, men vissa relän har en skyddsdiod inbyggd och då är det viktigt att stift 85 får minus och stift 86 får plus.
Är man osäker på om relät har skyddsdiod eller inte så är det säkrast att följa den inkopplingskonfigurationen, inget blir fel då.

Om kablarna satt ihop på samma ställe vid förra inkopplingen så borde det iof innebära det att de kommer från samma styrkälla, men för säkerhets skull tycker jag att du drar båda dessa kablar till ena relät och sedan byglar till andra relät.