2137
Sök

Volvo S60 2,4T hackar vid fullt gaspådrag

9 Inlägg
17 mars 2012
#21
Tändstiften är nästan nya och det är volvo orginal. Jag läste att man kan varmköra bilen och sedan känna på tändspolarna om det är någon temperaturskillnad på dom, om det är en som är varmare än dom andra är den trasig. Jag har gjort det men deg går ej att känna nån skillnad. Hur kan man då göra för att ta reda på om det är fel på någon av dom? På felkontrollen hos volvo fans inga felkoder.

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
17 mars 2012
#22
mobil_olga skrev:
Tändstiften är nästan nya och det är volvo orginal. Jag läste att man kan varmköra bilen och sedan känna på tändspolarna om det är någon temperaturskillnad på dom, om det är en som är varmare än dom andra är den trasig. Jag har gjort det men deg går ej att känna nån skillnad. Hur kan man då göra för att ta reda på om det är fel på någon av dom? På felkontrollen hos volvo fans inga felkoder.

Kan ev. vara läckage. T.ex dumpen

Testa att trycktesta bilen hos samma gubbar som sa att den var felfri wink
Senast redigerat av F4S4N (17 mars 2012)

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!


Sök