4158
Sök

Helt avgasrör med flexibel avgasslang?

Trucker
52 Inlägg
20 februari 2012
Trådstartare
#1
Hejsan! big_smile


Undrar om man kan bugga ett helt avgasrör i flexibelt rör/slang? Eller blir det konstigt? Om man bygger det från grenrör sedan med katalysator och allt sådant? smile

Förlorar man effekt? Eller blir det fel på något annat vis? Vad säger de på bes?

Hade tänkt ha det på en Volvo 740 vanlig 8v. roll

Länk till sådant på biltema:

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilre … ang-79100/


Tacksam för svar smile

Somliga kallar det lyx, Mercedes kallar det standard.

16 197 Inlägg
20 februari 2012
#2
får man fråga VARFÖR du vill göra de?

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Trucker
52 Inlägg
20 februari 2012
Trådstartare
#3
evilaudio skrev:
får man fråga VARFÖR du vill göra de?

Kul smile Och enklare samt lite mer annorlunda än alla andra smile

Somliga kallar det lyx, Mercedes kallar det standard.

Fri fart för ett fritt folk!
14 870 Inlägg
20 februari 2012
#4
ingen höjdare någon som gjort det på min 855:A och skiten ligger i mot som fan över allt pga en halv meters sån där skit slang

ljudämparna och allt sitter inte så bra i bara gummi upphängingarna så dom behöver lite stöd med rören oxå för att det inte ska skramla satan

Kör fort så hinner inget hända...

Trucker
52 Inlägg
20 februari 2012
Trådstartare
#5
Growe skrev:
ingen höjdare någon som gjort det på min 855:A och skiten ligger i mot som fan över allt pga en halv meters sån där skit slang

ljudämparna och allt sitter inte så bra i bara gummi upphängingarna så dom behöver lite stöd med rören oxå för att det inte ska skramla satan

Okej! Tackar så mycket för det smile Får bli gammalt hederligt 2.5" rör då smile

Somliga kallar det lyx, Mercedes kallar det standard.

88 Inlägg
12 oktober 2012
#6
Hur är det med besiktningen, kan man ersätta flexröret med en sånn här slang?

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
12 oktober 2012
#7
h3nrys skrev:
Hur är det med besiktningen, kan man ersätta flexröret med en sånn här slang?

Ja den är fullt godkänd, men usel. Flexrör av rätt typ är jävligt mycket bättre, därav prisskillnaden.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

88 Inlägg
12 oktober 2012
#8
Okej men vadå går den lätt sönder lr vrf är den usel?

88 Inlägg
12 oktober 2012
#9
Okej men vadå går den lätt sönder lr vrf är den usel?

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
12 oktober 2012
#10
h3nrys skrev:
Okej men vadå går den lätt sönder lr vrf är den usel?

Ja den går lätt sönder & den flexar rejält mycket sämre, ren nödlösning & inget annat.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Fri fart för ett fritt folk!
14 870 Inlägg
13 oktober 2012
#11
flexrör ska bara användas för att avlasta röret tex mellan motorn och katen på en fwd bil

annars duger det inte till något!

går det inte sönder så får man bulta samtliga ljudämpare i karossen för att man ska kunna få skiten att inte hamna i lägen där dom slår i mot karossen

lösningen är bara kostsam och gör inget lättare
man brukar kunna lösa det mesta med lite böjar och en svets

men i regel är det billigare att bara köpa ett färdig system och slippa krånglet som tillkommer

Kör fort så hinner inget hända...


Sök