6687
Sök

Bil problem

1 Inlägg
25 februari 2012
Trådstartare
Har en renault laguna combi 1,6 -00-
Är verkligen inte bra på bilar så hoppas på hjälp härifrån.
Det började med att tjejen rullade in å pakera å nästa dag skulle jag till jobbet och bilen var hel skum,
Den tuggade på bra och startade men gasade man inte så dog den bara,,
Det känns som att den går på 2 cylindrar och det går knappt att komma upp i 80 km/h
omkörningar är inte å tänka på då den bör räknas som en traktor nu.
Lämnade bilen till en kompis som sa att det måste vara databoxen,,
han ringde mig från en bil skrot å sa att 400 kr vill snubben ha och det fanns inga garantier på att den skulle funka,och fick inte lämna tillbaka den,,
ok sa jag,, kör på det,, och hoppades att detta skulle funka,,
men ikke,,
antingen var det fel på den databoxen oxå antar jag eller så är felet något annat,, några förslag?

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
25 februari 2012
Börja alltid med att felsöka bilen. Ta bilen till någon eller en verkstad som kan läsa av om den finns lagrade felkoder.

2 182 Inlägg
25 februari 2012
Du kast just 400:- i sjön på din kompis förslag, som Rspeter skrev, ta till verkstad de pluggar in datorn å får fram alla felkoder.

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

1 915 Inlägg
25 februari 2012
Databoxen är bland de sista sakerna jag skulle kollat på.

Om den inte går på alla cylindrar, så börja med att kolla så du har gnista på alla tändstift.

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

7 606 Inlägg
25 februari 2012
Louksor skrev:
Databoxen är bland de sista sakerna jag skulle kollat på.

Om den inte går på alla cylindrar, så börja med att kolla så du har gnista på alla tändstift.

precis,, börja med stift,, får den ingen gnista,, så byter ma stift,, om inte bättre då går man som in mer å mer i systemet,, men om den bara går på 2 cyl så skulle jag GISSA på en av tändspolarna har gett upp,, men som sagt felsök ordentligt,, gissa inte wink

Sök