Angående: Försöker anordna en motormarknad i Malmö

Tjoffek
25 februari 2012 · 10 Inlägg

Tjena
Vi är några som försöker anordna en motormarknad i malmö va tycker ni om idéen är det något som är värt ett försök? Det verkar inte finnas så mycket intresse. Jag vet däremot att sånt fungerar rätt bra i t.ex. Tyskland, Holland m.m. men det finns inte i Sverige. Vet inte vad det skulle kunna bero på?
Någon som har nån tanke? idée kanskee?

Senast redigerat av chrizz (26 februari 2012)

VolvoRidell
26 februari 2012 · 34 Inlägg

Låter grymt du har en spikad besökare wink!

Tjoffek
26 februari 2012 · 10 Inlägg

Du är faktiskt den första som säger det.
Annars har vi inte fått nån respons har du något förslag om var man skulle kunna hitta intresserade människor?

VolvoRidell
26 februari 2012 · 34 Inlägg

På lite mindre lokala bilträffar kan man nog hitta en del. Eller varför inte pröva er idé på en liten lokal bilträff.
Jag tycker att man ska bygga grunden innan man bygger huset om du förstår vad jag menar smile !

Tjoffek
26 februari 2012 · 10 Inlägg

Vi ska pröva nå ut till folk på motormässan i malmö, men hittills verkar det inte finnas något intresse det kanske inte är någon bra idé med tanke på att det finns blocket och så?

VolvoRidell
26 februari 2012 · 34 Inlägg

Tanken med en motormarknad låter väldigt trevligt och så. Men jag tror att en hel del är väldigt lata och orkar inte engagera sig en gnutta !

F103
26 februari 2012 · 61 Inlägg

Bra initiativ. Finns ju lite Vetaranmarknader med både bil och mc i Skåne under sommarhalvåret.

Allt är av intresse för min del, kommer gärna alltså var det än kommer hållas big_smile

Tjoffek
26 februari 2012 · 10 Inlägg

Det ska hållas i Malmö på Malmös Raceway. Gå gärna in o titta på sidan det heter automarknad...vi har lite svårt o hitta personer som vill ställa ut bilar o allt annat...att få en försäljningsplats är gratis första gången men ni måste boka först eller maila så att vi vet ungefär hur många som är intresserade...blir det för lite folk så är det juh inte lönt o anordna något sådant...
Gå gärna in på sidan o skriv nån kommentar...ni kanske har ideer eller nåt...som sagt automarknad heter det.

VolvoRidell
26 februari 2012 · 34 Inlägg

Jag kommer får se om mitt lilla projekt blir klart smile!

F103
26 februari 2012 · 61 Inlägg

VolvoRidell skrev:
Jag kommer får se om mitt lilla projekt blir klart smile!

Sälj den i delar på marknaden vet ja!
Haha, det är ju för marknaden det är, inte utställning (om jag fattat det rätt)

-------

OnTopic: Det är nog inte så många med genuint motorintresse som sitter och tittar igenom garaget.org efter marknader. Men ge inte upp!

Ut med flyers på ica och in med förslag till klubbar, föreningar mm!

Mvh

Tjoffek
26 februari 2012 · 10 Inlägg

Det behöver nödvändigtvis inte bli en marknad...man behöver juh inte sälja sin bil man kan bara komma förbi för att ställa ut den och låta andra titta eller så kan man bara komma för att umgås...man kanske vill se vad människor är beredda att betala för ens bil om man nu någon gång skulle vilja sälja.
Vi ville göra det här mer till en SAMLINGSPLATS/marknad för motorintresserade, vi har juh en stor plats till förfogande som inte utnyttjas i annat fall...har ni förslag så kan ni gärna skriva det här eller på hemsidan...vi är som sagt öppna för förslag...
Är där intresse så kan människor bara komma och vissa upp bilar, det är inga krav på  försäljning...Marknaden var bara en spontan idé om vad man kan utnyttja platsen till...men är där annat intresse så kan man såklart omvärdera idéerna..skriv gärna tillbaka..(platsen finns till förfogande nästan året runt)

Digital_Kicker
16 juni 2012 · 3 721 Inlägg

Hur har det gått med allt?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang