Någon som vet någon app (android) för att stänga av "bakgrundsprogram"

Daniieel
29 februari 2012 · 160 Inlägg

ja precis som topic lyder, borde snabba upp telefonen rätt rejält eller har jag fel? finns det någon app? på iphone kunde man ju göra det manuellt smile

Varför hatar alla svenssons mig? :)
Volvo 945 "sponsad av tidans hemelktriska" (1994)
Hoffmeister2
29 februari 2012 · 467 Inlägg

Jag använder Advanced task killer (gratisversionen) Den stänger alla program som inte används när du säger till den att göra det.

Sen kan du tanka ner Current widget. En widget som visar hur mycket ström telefonen drar. drar telefonen mer än typ 4mA i standby så ligger nåt program o suger ström i bakgrunden!

En volvo går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.
Daniieel
29 februari 2012 · 160 Inlägg

Hoffmeister2 skrev:
Jag använder Advanced task killer (gratisversionen) Den stänger alla program som inte används när du säger till den att göra det.

Sen kan du tanka ner Current widget. En widget som visar hur mycket ström telefonen drar. drar telefonen mer än typ 4mA i standby så ligger nåt program o suger ström i bakgrunden!

tackar big_smile

Varför hatar alla svenssons mig? :)
Volvo 945 "sponsad av tidans hemelktriska" (1994)
Daniieel
29 februari 2012 · 160 Inlägg

den ligger på 1ma det är la okej? big_smile

Varför hatar alla svenssons mig? :)
Volvo 945 "sponsad av tidans hemelktriska" (1994)
Hoffmeister2
29 februari 2012 · 467 Inlägg

För o se vad telefonen drar standby kan du ju släcka ner skärmen.. Vänta typ 1 minut, sen sätter du på skärmen o kollar currentwidget direkt. Väntar du för länge så uppdaterar den ju och då kommer det stå att den drar typ 150mA... Men det är ju eftersom skärmen drar massa ström..

Fan va rörigt det blev. Hoppas du fattar=)smile

En volvo går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.
Daniieel
29 februari 2012 · 160 Inlägg

nej den blir på 1 MA om man är snabb , luren är helt ny så när jag använder den får jag upp det till 200 ma max smile bra batteritid är det, smile

Varför hatar alla svenssons mig? :)
Volvo 945 "sponsad av tidans hemelktriska" (1994)
Daniieel
29 februari 2012 · 160 Inlägg

fick TOM ner den till 0 ma med skärmen tänd en stund smile efter jag använt den sen kl 06:00 kört WIFI wordfeud lyssnat på musik laddat ner appar surfat kolla facebook har jag 74 % batteri kvar smile luren vi pratar om är en xperia ray som är en vecka gammal smile

Varför hatar alla svenssons mig? :)
Volvo 945 "sponsad av tidans hemelktriska" (1994)
Hoffmeister2
29 februari 2012 · 467 Inlägg

Ja d e super! Riktigt bra om du använt den sådär mycket. Men programmen funkar iaf?

En volvo går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.
Daniieel
1 mars 2012 · 160 Inlägg

Hoffmeister2 skrev:
Ja d e super! Riktigt bra om du använt den sådär mycket. Men programmen funkar iaf?

ja, dom funkar bra big_smile

Varför hatar alla svenssons mig? :)
Volvo 945 "sponsad av tidans hemelktriska" (1994)
J-
21 mars 2012 · 54 Inlägg

Man ska inte använda såna program tll Android.
Androidlär sig och  stänger själv av program som inte används när andra program behöver kraften, och använder man Advanced Task killer eller liknande så kommer inte telefonen lära sig och kommer i slutändan fungera sämre.

Hoffmeister2
22 mars 2012 · 467 Inlägg

Det där e ju inte sant..
haft min tele ett år utan taskkiller. Och det har varit ofta som den helt plötsligt legat och dragit ur batteriet i standby. Och hur ska man då veta vad som ligger och suger batteri? Taskkiller släcker ju allt. På vilket sätt försämrar det telefonen?

En volvo går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.
J-
22 mars 2012 · 54 Inlägg

Hoffmeister2 skrev:
... På vilket sätt försämrar det telefonen?

http://lifehacker.com/5650894/android-t … t-use-them

Bara att läsa.

Hoffmeister2
22 mars 2012 · 467 Inlägg

Ok jag fattar!

Men innan jag skaffade taskkiller så kunde telefonen ligga och dra ur 20% av batteriet under natten. Och sällan vet man ju varför... Med taskkiller stänger man ju alla program så inget ligger o suger batteri. Och jag har bara kända appar. Inga konstiga okända sådana som inte testats ordentligt.

Vad gör man om telefonen ligger och suger massa batteri utan att man vet vad som gör det då?

En volvo går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.
J-
22 mars 2012 · 54 Inlägg

Telefonen drar inte merström för att appar ligger i bakgrunden och tar minne, det är när programmet är aktivt och använder CPU som det drar stöm.

Anledningen till att en telefon kan dra 20% batteri på natten är tex. att bluetooth och wifi är igång Skärmen drar mycket ström när den används. Eller så har du ett dåligt batteri.

Hoffmeister2
23 mars 2012 · 467 Inlägg

Men jag har inte wifi eller bluetooth igång på natten.. och ändå kan den ligga o dra ur massa ström.. e ju omöjligt att hitta anledningen till det ju... Aktivitetshanteraren, Vad gör den?

En volvo går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang