Angående: Gatebil satsar hårt på "nya" Mantorp Park 15-17 Juni!!!

Anton-DekorTeknik
24 maj 2012 · 964 Inlägg

Vi skulle vilja komma då våran bil borde ÄNTLIGEN bli klar tills dess!!

Men vi vill ha med oss ett 4.5 x 3m tält, vem ska man kontakta tro?
Kommer nog bara köra utställning.

Söker ni dekaler eller material till bilmässor?
Gå in på DEKORTEKNIK.COM
Eller följ oss på Facebook:
Gå in och gilla!
Gatebil_Rille
24 maj 2012 · 35 Inlägg

__AleXx_ skrev:
Hur funkar de med utställningen av bilar iår? Bara dyka upp som förra året? tongue

Det finns gott om plats för utställning av era bilar, bara att dyka upp, från kl 08,00 fredags morgon och så är det full rulle.

Gatebil_Rille
24 maj 2012 · 35 Inlägg

Antonicracing skrev:
Vi skulle vilja komma då våran bil borde ÄNTLIGEN bli klar tills dess!!

Men vi vill ha med oss ett 4.5 x 3m tält, vem ska man kontakta tro?
Kommer nog bara köra utställning.

om du bara kommer att ha bilen på utställning, så är det bara att sluta upp på fredagen från kl 080,00
allt löser du nere vid porten och så blir du hänvisad till en plats på utställningen.
//Rikard T.

Gatebil_Rille
24 maj 2012 · 35 Inlägg

hedley skrev:
Angående saker som behövs med personal osv skulle jag vilja påpeka att det behövs personal som kan uppföra sig. Som inte börjar skrika som idioter på folk och har taskig attityd. Något som förekom i höstas på rudskogen. Detta förekom mot både besökare och folk som skulle köra och det blev ett jävla liv så fort någon inte körde precis där denna person pekade osv. Tycker det är respektlös mot folk som besöker eventet, lite mer medmänsklighet hade inte vart helt fel. (Kommer man helt ny till ett event där det står och går folk överallt är det inte världens simplaste grej att veta exakt vart man ska och inte ska).

Personalen gör ju så gott det går, men har viss förståelse för dem då det finns en del som inte gör som de blir tillsagda mm,  men tyvärr så kan det gå ut över andra som inte gjort nåt galet oxå, och är man en ny besökare så är det inte lätt att veta exakt var man ska ta vägen, beklagar för det och ska ta itu med att vi får mer trevlig personal. Vi börjar att få ett fast gäng som personal här, så det blir lite bättre med rutiner mm.
Hoppas det finns lite överseende med detta från sist och givetvis ska vi göra det bättre. smile

Gatebil_Rille
24 maj 2012 · 35 Inlägg

Clintan66 skrev:
Är det någon som vet vad som gäller ang en dags biljett? Kommer man in på kvälls driftingen på den? Musik och det är jag inte intresserad av. Tacksam för svar. wink

Det ska inte vara några problem att kunna se driftingen med dagsbiljett. Detta ligger ju utanför aftertrack området.
Du måste däremot gå in före kl 15,00 för att komma in på dagsbiljetten.

//Rikard T.

__AleXx_ oijoij-society.com
24 maj 2012 · 774 Inlägg

Kommer nog tyvärr bara kunna komma på Lördagen, vill minnas att de är då prisutdelningen och de är eller var de på söndagen?

Hoppas verkligen att de är bättre personal än på BugRun för blev riktigt dåligt bemött då tyvärr. Men är inte den som är bitter men man får även tänka sig in i deras del med! smile

Ser framemot ett underbart Gatebil även detta år trots att man bara kan komma en dag tyvärr.

Audi A4 B8 (2010)
Volkswagen Golf Mk2 "OijOij Stance and Fitment" (1988)
Gatebil_Rille
24 maj 2012 · 35 Inlägg

Mollan_86 skrev:
Jag har varit och besökt gatebil Mantorp sedan 2008 och har bott på området har funkat fint tills 2011 tycker att det har kommit alldeles för mycket folk som bara kommer dit för att supa och bara bete sig dumt visst att jag förstår att vissa tycker att det ska vara fylla m.m men jag var hela tiden orolig för min bil som stod i depån och hittade flaskor under bilen flera gånger sad blev så stökigt att vi slängde ihop tältet redan på lördag natt och åkte hem sad

Det är helt förståeligt, och förra året blev det av en händelse som jag inte vet hur då jag inte var på plats, att det blev mkt festande i depån. Det är såklart inte accepterat för det finns mkt dyrgripar där, men vi har områden där det är lite lugnare att parkera eller bo om man är lite rädd om bilen etc. Fråga och vi hjälper dig till nästa gång smile

//Rikard T.

Gatebil_Rille
24 maj 2012 · 35 Inlägg

Audi_powah skrev:
Hur ser det ut om man vill ställa ut bilen för endast 1dag, och sedan kika på Drifting på kvällen - Och efter det åka hem. Möjligt? Ingen lust att gå på 3dagars tongue

Du köper en dagsbiljett och utställning, stannar kvar och ser på driftingen, sedan får du åka hem om du kan slita dig såklart smile

Aftertrack området är avskilt och där krävs festivalpass./ helgpass

Gatebil_Rille
24 maj 2012 · 35 Inlägg

__AleXx_ skrev:
Kommer nog tyvärr bara kunna komma på Lördagen, vill minnas att de är då prisutdelningen och de är eller var de på söndagen?

Hoppas verkligen att de är bättre personal än på BugRun för blev riktigt dåligt bemött då tyvärr. Men är inte den som är bitter men man får även tänka sig in i deras del med! smile

Ser framemot ett underbart Gatebil även detta år trots att man bara kan komma en dag tyvärr.

Bug Run är nåt helt annat med eget folk.... och jag ska själv gå igenom med personalen att de ska sköta sig, men som jag skrev tidigare så är det mkt folk, många som gnäller och tjatar och inte lyssnar på de regler mm vi har, och då brister det tyvärr för en del.
Välkommen!

Gatebil_Rille
24 maj 2012 · 35 Inlägg

razeblue skrev:
Har ni fortfarande kvar platser för klubbar att ställa ut?

Plats till bilklubbar finns det. skicka mig ett mail på hur många och vem ni är så fixar jag det åt er.

rikard@gatebil.no

Gatebil_Rille
24 maj 2012 · 35 Inlägg

Driver_85 skrev:
är de 250kr för bilen och personen i bilen när de gäller utställningen hela helgen. eller få man köpa helg biljett för 700kr och 250 om man ska ställa ut? ska man anmäla sig för att ställa ut?

Priserna för helgen är.
Dagsbiljett 250.-
Festivalbiljett/helgbiljett 800,-
Utställning bil 250,- gäller hela helgen.
Camping 400,- per tält/husbil  ( är ni 4 pers t ex. delar ni ju på det.)

//Rikard T.

Journath Jägare
25 maj 2012 · 172 Inlägg

Förra året byggde vi upp depån på torsdagen genom kontakter med förra ägaren.  Går detta lösa även iår så det bara är ut och ge på fredagen.

Är huvet dumt får kroppen lida!! :P
Volvo V70R "Team Tm-racing" (1998)
MrQuickzilver
25 maj 2012 · 86 Inlägg

Gatebil_Rille skrev:

Driver_85 skrev:
är de 250kr för bilen och personen i bilen när de gäller utställningen hela helgen. eller få man köpa helg biljett för 700kr och 250 om man ska ställa ut? ska man anmäla sig för att ställa ut?

Priserna för helgen är.
Dagsbiljett 250.-
Festivalbiljett/helgbiljett 800,-
Utställning bil 250,- gäller hela helgen.
Camping 400,- per tält/husbil  ( är ni 4 pers t ex. delar ni ju på det.)

//Rikard T.

Vad kostar bankörningen och ev "prova på"-licens?

BMW - När du älskar att köra!!
Triple_X
27 maj 2012 · 287 Inlägg

Hur funkar det om man vill köra bana typ pris osv?, antar att det garanterat inte finns försäkring tongue

Volvo V70 R "Refined" (1998)
R_Hjertqvist Nissan-freak
27 maj 2012 · 631 Inlägg

Ja hur fungerar det med om man vill ut o gasa lite? Klasser?

Ge oss gärna lite mer info om just körningen, är ju riktigt sugen nämligen smile

FLindgren
27 maj 2012 · 5 089 Inlägg

R_Hjertqvist skrev:
Ja hur fungerar det med om man vill ut o gasa lite? Klasser?

Ge oss gärna lite mer info om just körningen, är ju riktigt sugen nämligen smile

Gatebilar, drifters och time attack.... bara att köra där du känner att du är hemma..

\Lindgren
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Thias Gatebil Crew Sweden
28 maj 2012 · 125 Inlägg

som någon skrev så har vi tre klasser Drifting, gatbilar, och Extrem racing
du gör ju så att du går och anmäler dig om att du vill köra. Där löser du även en licens. sedan blir de en besiktining av din bil. och sedan får du gå på ett förarmöte. sedan kan du bara ut och köra i den klass du delas in i som jag tror kommer bli gatbilar frikörning

Triple_X
28 maj 2012 · 287 Inlägg

Thias skrev:
som någon skrev så har vi tre klasser Drifting, gatbilar, och Extrem racing
du gör ju så att du går och anmäler dig om att du vill köra. Där löser du även en licens. sedan blir de en besiktining av din bil. och sedan får du gå på ett förarmöte. sedan kan du bara ut och köra i den klass du delas in i som jag tror kommer bli gatbilar frikörning

det enda sura är ju att försäkring ej gäller..

Volvo V70 R "Refined" (1998)
Gatebil_Rille
29 maj 2012 · 35 Inlägg

Journath skrev:
Förra året byggde vi upp depån på torsdagen genom kontakter med förra ägaren.  Går detta lösa även iår så det bara är ut och ge på fredagen.

Det är möjligt att rigga upp redan på Torsdagen. Det kan påbörjas från kl 16,00 torsdag eftermiddag.
//Rikard T

SkylinePeter
29 maj 2012 · 388 Inlägg

Vad kostar det att få in buss i depån

SPONSORER
BRL - SONAX - 59 north wheels -
Spacer.se
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang