Angående: Gatebil satsar hårt på "nya" Mantorp Park 15-17 Juni!!!

Banny69
3 mars 2012 · 506 Inlägg

Detta kommer bli en tråd om GATEBIL på "nya" Mantorp park!
Här kommer info att presenteras samt att besvara frågor i bästa möjliga mån!

I år satsar vi på att få Gatebil på Mantorp till att bli mer för alla, mer bilklubbar,
bredare motor intresserat folk, mc mm.

Nu till er folket, vad hade ni viljat se för uppvisningar?
Tipsa oss om eventuellt band etc!

Mvh Gatebil Crew Sverige.

Born to be wild and crazy
Nissan Skyline R33 GT-R "Banny drft edition" (1997)
Volvo V70II (2010)
Masterworks
3 mars 2012 ·

Heave kanske kan spela? cool
http://www.heave.se

http://heave.se/include-stuff/images/bandpic.jpg

Banny69
3 mars 2012 · 506 Inlägg

Masterworks skrev:
Heave kanske kan spela? cool
http://www.heave.se

http://heave.se/include-stuff/images/bandpic.jpg

Vi får provlyssna å diskutera!

Born to be wild and crazy
Nissan Skyline R33 GT-R "Banny drft edition" (1997)
Volvo V70II (2010)
syabo
5 mars 2012 · 1 278 Inlägg

Vad menas med "nya" Mantorp Park? bara att de är nya ägare eller ska de bygga om banan?
mvh

Street Knight
mrRillo CNC-operatör & Mitsubishi-entusiast
5 mars 2012 · 13 Inlägg

syabo skrev:
Vad menas med "nya" Mantorp Park? bara att de är nya ägare eller ska de bygga om banan?
mvh

Har funderat på exakt samma sak...?

Go Fast or Go Home, Bromsen är fartens värsta fiende, My way or the Highway..
Besserwisser
5 mars 2012 ·

Banny69 skrev:
I år satsar vi på att få Gatebil på Mantorp till att bli mer för alla, mer bilklubbar,
bredare motor intresserat folk, mc mm.

Låter endast som negativa förändringar, vilket är mycket beklagligt. Det som gjort Gatebil unikt i Norden är att det varit en mötesplats för de "djupt motorintresserade", en möjlighet att testa sin bil och träffa likasinnade. Er ambition tycks vara att förvandla evenemanget till en mer barnsligt inriktat tjo-och-tjim-tillställning och motorcyklar där fokus inte längre ligger på egenbyggda banbilar och bankörning. Ifall ni kommer genomföra de förändringar du varnar för ser jag en stor risk i att de mest inbitna entusiasterna kommer starta något eget istället (jämför gärna med STCC som splittrats i två läger) och det är inte den utvecklingen svensk bilhobby behöver. För övrigt finns det redan så det räcker och blir över av de familjeevenemang som du talar varmt om. Jag hade hoppats på att ni på svenska Gatebil skulle vara hänsynsfulla nog att antingen inte över huvud taget ändra på detta vinnande koncept, eller ändra Gatebil Mantorp i riktning Gatebil Rudskogen istället. Redan idag slår Rudskogen-evenemanget Mantorp med hästlängder, anser jag.

Och nån larvig uppvisning låter verkligen inte som något jag skulle lockas av. Så hoppas att ni inser ert misstag och tänker om.

Banny69
5 mars 2012 · 506 Inlägg

Mannenmyten skrev:

Banny69 skrev:
I år satsar vi på att få Gatebil på Mantorp till att bli mer för alla, mer bilklubbar,
bredare motor intresserat folk, mc mm.

Låter endast som negativa förändringar, vilket är mycket beklagligt. Det som gjort Gatebil unikt i Norden är att det varit en mötesplats för de "djupt motorintresserade", en möjlighet att testa sin bil och träffa likasinnade. Er ambition tycks vara att förvandla evenemanget till en mer barnsligt inriktat tjo-och-tjim-tillställning och motorcyklar där fokus inte längre ligger på egenbyggda banbilar och bankörning. Ifall ni kommer genomföra de förändringar du varnar för ser jag en stor risk i att de mest inbitna entusiasterna kommer starta något eget istället (jämför gärna med STCC som splittrats i två läger) och det är inte den utvecklingen svensk bilhobby behöver. För övrigt finns det redan så det räcker och blir över av de familjeevenemang som du talar varmt om. Jag hade hoppats på att ni på svenska Gatebil skulle vara hänsynsfulla nog att antingen inte över huvud taget ändra på detta vinnande koncept, eller ändra Gatebil Mantorp i riktning Gatebil Rudskogen istället. Redan idag slår Rudskogen-evenemanget Mantorp med hästlängder, anser jag.

Och nån larvig uppvisning låter verkligen inte som något jag skulle lockas av. Så hoppas att ni inser ert misstag och tänker om.

det är trist du verkar vara väldigt negativ till detta!
men det vi vill är att Gatebil ska ha samma evenemang som tidigare år, drifting, time attack, vanlig bankörning,
men vi vill att fler ska få upp ögonen för detta event!
Dvs vill se mer team, klubbar, få det till en större tävling,

Uppvisning = kvällsunderhållning! men tycker du inte att det har vart bra med öltält där alla bilintresserade kan prata å ha d trevligt synd för dig!
För jag vet många som åker dit för att umgås med vänner man lär känna där å man träffas år efter år!

Born to be wild and crazy
Volvo V70II (2010)
Nissan Skyline R33 GT-R "Banny drft edition" (1997)
Grand_voyager The Ultimate Climax Route
5 mars 2012 · 419 Inlägg

http://www.teknikensvarld.se/2011/12/19 … i-konkurs/
Men oftast brukar ju en konkursförvaltare komma in och se till att det blir sålt igen och det ska ju inte va några problem,för det är väl inte första gången.

syabo skrev:
Vad menas med "nya" Mantorp Park? bara att de är nya ägare eller ska de bygga om banan?
mvh

Lexus SC 430 "RealV8 Power HighSpeed in hours" (2002)
SkylinePeter
5 mars 2012 · 388 Inlägg

kul att det satsas lite men är inte heller helt säker på att mc är rätt sett att öka intresset. tror också att det minskar antalet besökare och bilar

SPONSORER
BRL - SONAX - 59 north wheels -
Spacer.se
Banny69
5 mars 2012 · 506 Inlägg

SkylinePeter skrev:
kul att det satsas lite men är inte heller helt säker på att mc är rätt sett att öka intresset. tror också att det minskar antalet besökare och bilar

jag har ej full koll på vad för Mc som det snackas om, tyvärr, ska kolla upp detta snarast å komma med mer info!

Born to be wild and crazy
Nissan Skyline R33 GT-R "Banny drft edition" (1997)
Volvo V70II (2010)
Dirtymike
5 mars 2012 · 1 532 Inlägg

Jag kommer definitivt hoppas på ett ännu bättre Gatebil än förra året. Kommer pimpa Pajeron så man kan sitta på taket o titta :-)

Jeep J20 (1978)
Besserwisser
5 mars 2012 ·

Banny69 skrev:

Mannenmyten skrev:

Banny69 skrev:
I år satsar vi på att få Gatebil på Mantorp till att bli mer för alla, mer bilklubbar,
bredare motor intresserat folk, mc mm.

Låter endast som negativa förändringar, vilket är mycket beklagligt. Det som gjort Gatebil unikt i Norden är att det varit en mötesplats för de "djupt motorintresserade", en möjlighet att testa sin bil och träffa likasinnade. Er ambition tycks vara att förvandla evenemanget till en mer barnsligt inriktat tjo-och-tjim-tillställning och motorcyklar där fokus inte längre ligger på egenbyggda banbilar och bankörning. Ifall ni kommer genomföra de förändringar du varnar för ser jag en stor risk i att de mest inbitna entusiasterna kommer starta något eget istället (jämför gärna med STCC som splittrats i två läger) och det är inte den utvecklingen svensk bilhobby behöver. För övrigt finns det redan så det räcker och blir över av de familjeevenemang som du talar varmt om. Jag hade hoppats på att ni på svenska Gatebil skulle vara hänsynsfulla nog att antingen inte över huvud taget ändra på detta vinnande koncept, eller ändra Gatebil Mantorp i riktning Gatebil Rudskogen istället. Redan idag slår Rudskogen-evenemanget Mantorp med hästlängder, anser jag.

Och nån larvig uppvisning låter verkligen inte som något jag skulle lockas av. Så hoppas att ni inser ert misstag och tänker om.

det är trist du verkar vara väldigt negativ till detta!
men det vi vill är att Gatebil ska ha samma evenemang som tidigare år, drifting, time attack, vanlig bankörning,
men vi vill att fler ska få upp ögonen för detta event!
Dvs vill se mer team, klubbar, få det till en större tävling,

Uppvisning = kvällsunderhållning! men tycker du inte att det har vart bra med öltält där alla bilintresserade kan prata å ha d trevligt synd för dig!
För jag vet många som åker dit för att umgås med vänner man lär känna där å man träffas år efter år!

Jag hoppas innerligt att er nya satsning inte kommer ske på bekostnad av vad Gatebil tidigare erbjudit åt de mest insatta i motorhobbyn. Enda sedan jag för första gången besökte Gatebil har jag älskat arrangemanget och tyckt det varit fantastiskt att "åka fort på bana"-entusiaster haft en mötesplats i första hand ägnad åt dem. Denna möjligheten hoppas jag ni kommer fortsätta värna om. Och din förklaring lugnar mig något, trots att jag helst skulle se att ni istället fokuserade på att göra förutsättningar mer optimala för privata förare (såsom effektivare skötsel av besiktningen till exempel). Det efterfrågas. Ifjol satsades det (inför Rudskogen juli) lite mer på utställningsverksamheten, vilket var mycket lyckat och ett spår som jag verkligen hoppas ni kommer fortsätta på.

Banny69
5 mars 2012 · 506 Inlägg

Mannenmyten skrev:

Banny69 skrev:

Mannenmyten skrev:

Låter endast som negativa förändringar, vilket är mycket beklagligt. Det som gjort Gatebil unikt i Norden är att det varit en mötesplats för de "djupt motorintresserade", en möjlighet att testa sin bil och träffa likasinnade. Er ambition tycks vara att förvandla evenemanget till en mer barnsligt inriktat tjo-och-tjim-tillställning och motorcyklar där fokus inte längre ligger på egenbyggda banbilar och bankörning. Ifall ni kommer genomföra de förändringar du varnar för ser jag en stor risk i att de mest inbitna entusiasterna kommer starta något eget istället (jämför gärna med STCC som splittrats i två läger) och det är inte den utvecklingen svensk bilhobby behöver. För övrigt finns det redan så det räcker och blir över av de familjeevenemang som du talar varmt om. Jag hade hoppats på att ni på svenska Gatebil skulle vara hänsynsfulla nog att antingen inte över huvud taget ändra på detta vinnande koncept, eller ändra Gatebil Mantorp i riktning Gatebil Rudskogen istället. Redan idag slår Rudskogen-evenemanget Mantorp med hästlängder, anser jag.

Och nån larvig uppvisning låter verkligen inte som något jag skulle lockas av. Så hoppas att ni inser ert misstag och tänker om.

det är trist du verkar vara väldigt negativ till detta!
men det vi vill är att Gatebil ska ha samma evenemang som tidigare år, drifting, time attack, vanlig bankörning,
men vi vill att fler ska få upp ögonen för detta event!
Dvs vill se mer team, klubbar, få det till en större tävling,

Uppvisning = kvällsunderhållning! men tycker du inte att det har vart bra med öltält där alla bilintresserade kan prata å ha d trevligt synd för dig!
För jag vet många som åker dit för att umgås med vänner man lär känna där å man träffas år efter år!

Jag hoppas innerligt att er nya satsning inte kommer ske på bekostnad av vad Gatebil tidigare erbjudit åt de mest insatta i motorhobbyn. Enda sedan jag för första gången besökte Gatebil har jag älskat arrangemanget och tyckt det varit fantastiskt att "åka fort på bana"-entusiaster haft en mötesplats i första hand ägnad åt dem. Denna möjligheten hoppas jag ni kommer fortsätta värna om. Och din förklaring lugnar mig något, trots att jag helst skulle se att ni istället fokuserade på att göra förutsättningar mer optimala för privata förare (såsom effektivare skötsel av besiktningen till exempel). Det efterfrågas. Ifjol satsades det (inför Rudskogen juli) lite mer på utställningsverksamheten, vilket var mycket lyckat och ett spår som jag verkligen hoppas ni kommer fortsätta på.

absolut kommer d gamla gatebil va kvar med körningar å grejer!
jag som privat förare kan ålla med dig på punkten av besiktning!
ska undersöka hur mkt vi kan ordna med personal etc för d ska bli effektivare!
Då jag sj inte ställt ut på gatebil sedan 2008 så får jag skicka denna fråga vidare

Born to be wild and crazy
Volvo V70II (2010)
Nissan Skyline R33 GT-R "Banny drft edition" (1997)
Goran_R
5 mars 2012 · 169 Inlägg

För att få lite mera attention från dom som satsar seriöst på sitt bilåkande så hoppas jag att det blir både Drifting och TimeAttack med ordentliga arrangemang.
En 32 bilars stege i Drifting och minst två TimeAttack race under helgen borde dra till sig intressanta bilar.

Gatebil_Rille
5 mars 2012 · 35 Inlägg

Då ska vi bena ut lite om vad "Nya Mantorp Park" är.
Som många vet så gick Motor Events i konkurs i December 2011, och många trodde att Mantorp Park skulle gå i graven. Men nu har Fabas"Bilsport" blivit ägare till hela anläggningen och allt ska flyta på som vanligt. Det vi då menar med detta är att vi vill nu satsa på att få Gatebil på Mantorp Park att bli intressantare. Givetvis så ska inte konceptet "Gatebil" försvinna utan det ska fortfarande vara en mötesplats för de djupt motor intresserade och att få möjligheten till att köra bil på bana oavsett om du har en original Fiat Panda eller den värsta trimmade bilen i Europa....
Jag vill med denna tråden få lite mer inspel från publiken och de som kör bil mm, och alla ideèr är välkommna och vi vill göra så många som möjligt till lags för att alla ska trivas på Gatebil!

Nu blev det lite stora frågetecken om MC, och med det menas INTE att det ska köras roadracing eller dyligt på bana, utan möjligheten är att har du en grym hoj du vill ställa ut så ska det vara fullt möjligt, likaså med alla motorfordon om så intresse finns.

Uppvisning, ja är inte det intressant?? Vi har ju haft i Norge FMX uppvisning mm och det har ju varit ett kul inslag efter en lång dag på banan med massor av bilåka. Likaså är det väl intressant med ett bra band på kvällen att kunna festa till på "Aftertracken" ? Har inte kommit i mål med vad vi ska ha för band, men förslag på det uppskattas och så ser vi möjligheten till att få nåt bra.

Drifting tävling på Gatebil, det är ett arrangemang som tar väldigt lång tid. Vi har tittat lite på det, men en 32 stege blir tyvärr allt för långdragit och det tar alldeles för mkt tid, för alla andra som vill köra på banan, och som ni vet så är det en heldag minst, att få detta avklarat. Vi har tittat lite på en mindre stege, men inget är spikat hur vi ska göra det ännu.

Hoppas detta får de flesta fråge tecknen att räta ut sig och alla frågor och ideér är välkomna. smile

//Rikard För Gatebil Mantorp Park.

JaggaChafen Tesla Senior Technician
6 mars 2012 · 2 307 Inlägg

Om ni vill att "fler" folk får upp ögonoen för Gatebilså får ni nog börja med å skaffa bättre plats. Personal med någon som helst koll runt insläpp osv.

Flera dass å duschar. Sen bör ni bara fortsätta i gammal god vana.

För det jag nämner e dom ända bristerna som finns.

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
Gatebil_Rille
6 mars 2012 · 35 Inlägg

Jo då Chäfen, dass är ju alltid ett dilemma på sådana tillställningar, men det ska fixas mer av det, och personalen ska vi se över så det blir folk som kan sin sak.
Det är alltid lite svårt med rätt personal. Oavsett vem som står där typ, så är det alltid nåt fel. Viktigaste är från båda håll, de som kommer dit ska veta vad de ska göra, har dom en boka plats så måste man berätta det för de som står i buren vet inte vem som ska vart. Men allt löser sig om man från båda håll berättar hur det fungerar och vad ens ärende är. wink

TurboAnton Team VeboTrim
6 mars 2012 · 322 Inlägg

Tror detta kommer kommer bli kanon hur ni än gör, Härligt att det satsas mer på Mantorp. smile

Bara hoppas vädret blir bättre än förra året.

Senast redigerat av TurboAnton (6 mars 2012)

Team VeboTrim @ Facebook
Banny69
6 april 2012 · 506 Inlägg

Missa inte våran Gatebil monter på Elmia!

Born to be wild and crazy
Volvo V70II (2010)
Nissan Skyline R33 GT-R "Banny drft edition" (1997)
Jimmylainen
9 april 2012 · 420 Inlägg

Mer MC till träffarna!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang