Hej!
Vill ha lite hjälp med hur det fungerar i olika lägen.
Det är så att jag ska sälja bilen nu, den e nybesiktad men ska skattas denna månad. Eftersom jag är ägaren nu under betalningsmånaden så kommer den ju till mig.
Kan jag sälja bilen på nåt vis med att dom betalar skatten utan att krångla med skicka räkning?
Kan jag lita på att han/hon betalar då? Vad händer om han skulle låta bli och betala?
Vem får största smällen, alltså jag kommer få betalningsanmärkning och nya ägaren kommer få körförbud på bilen om den inte blir betald i tid?
Om jag ställer av den idag och imorgon köper nån den och jag ställer på den, kommer han/hon få räkningen då eller jag?
Problemet jag har är att jag måste sälja bilen för jag inte ens har råd att betala skatten och det är ju bra timeing pga att den gick igenom besiktning direkt.
Har läst lite här och där men inte fått en klar bild hur man kan gå runt det mesta för att inte bli lurad. Vill tex inte sälja bilen och dom säger att dom ska betala skatten men så gör dom inte det o då har jag gått ca 2k kr minus eftersom räkningen kommer komma till mig.
Tack på förhand!