4173
Sök

Centrallås hjälp tack!

2 712 Inlägg
8 mars 2012
Trådstartare
Hej!

Har en Mitsubishi Galant -93a

Där mitt centrallås spökar lite...

När alla dörrar är låsta så går det att låsa upp på förardörren.. alla dörrar öppnas precis som det ska! smile

MEN när jag då vill låsa igen så låses alla dörrar utom höger bakdörr...

Men den går att låsa med den knappen som sitter på dörren så låser därifrån först.. sen de andra dörrarna på förardörren..

Så kortfattat höger bakdörr låser inte men låser upp?

Någon som har en aning om vad det kan vara för fel?

Tackar för snabba svar!

Plötsliga stoppet är det som dödar..

Forummoderator
26 481 Inlägg
8 mars 2012
Jag har exakt samma problem på min V70.
Undrar också vad felet är.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

2 712 Inlägg
8 mars 2012
Trådstartare
Pratade med min mentor om det på fordon i skolan.. han sa direkt att jag skall skruva bort panelen på förar sidan!

Kolla så att alla kontakter är hela. för det problemet hade han på en bil, så skall ut och kolla på det under morgon dagen om det är något sånt ! smile

Så återkommer om jag hittar felet smile

Men vore ändå tacksam ifall någon kunde något om dessa centrallås..

Forummoderator
26 481 Inlägg
8 mars 2012
amoreex skrev:
Pratade med min mentor om det på fordon i skolan.. han sa direkt att jag skall skruva bort panelen på förar sidan!

Kolla så att alla kontakter är hela. för det problemet hade han på en bil, så skall ut och kolla på det under morgon dagen om det är något sånt ! smile

Så återkommer om jag hittar felet smile

Men vore ändå tacksam ifall någon kunde något om dessa centrallås..

På förarsidan?
Varför inte där problemet tycks vara, dvs på bakdörren?

2 712 Inlägg
8 mars 2012
Trådstartare
Pga som han sa så är det ju så att den går ju att låsa med knappen på dörren, och den låser upp med hjälp av centrallåset, så själva lås motorn är i fungerande skick smile

Han berättade att det går olika kablar, en kabel för att låsa och en för att låsa upp, den kabelen som då går för att låsa kan vara skadad eller något liknande, hittar jag det ej där går man vidare till dörren där problemet är, kollar där, annars blir det att kolla vid dörrens gångjärn smile

Forummoderator
26 481 Inlägg
8 mars 2012
amoreex skrev:
Pga som han sa så är det ju så att den går ju att låsa med knappen på dörren, och den låser upp med hjälp av centrallåset, så själva lås motorn är i fungerande skick smile

Han berättade att det går olika kablar, en kabel för att låsa och en för att låsa upp, den kabelen som då går för att låsa kan vara skadad eller något liknande, hittar jag det ej där går man vidare till dörren där problemet är, kollar där, annars blir det att kolla vid dörrens gångjärn smile

Ahapp..
Har ju haft lös dörrsidan på förardörren på min, och där såg jag inga problem i alla fall. Då får jag gå vidare till bakdörren.

2 712 Inlägg
8 mars 2012
Trådstartare
Jag tänkte jag skall ta och mäta upp kablarna.. mäta med multimeter och se om kablarna leder ström till att börja med.. får bara hoppas att sladdarna räcker så pass långt.... smile

Sök