Draget körkort.

Hermanssons_Garage
11 mars 2012 · 2 415 Inlägg

Tråden kan raderas! Jag har fått svar på mina frågor!

Senast redigerat av Tryck_o_pys (12 mars 2012)

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!
PITSTOP Bygger BMW ///M Touring
11 mars 2012 · 1 152 Inlägg

Minst 3månader har jag för mig... Eller de ggr jag har blivit av med det (bl.a. 97 på 50, 89 på 50 samt 109 på 70)

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....
BMW M3 F81 "M3 Touring" (2014)
Smithy Vägpilot
11 mars 2012 · 93 Inlägg
9-3 Driver
Mack Forum- och sitemoderator
11 mars 2012 · 26 164 Inlägg

Får man inte veta det när de eventuellt tar körkortet ifrån en?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
PITSTOP Bygger BMW ///M Touring
11 mars 2012 · 1 152 Inlägg

Mack skrev:
Får man inte veta det när de eventuellt tar körkortet ifrån en?

Nja polisen brukar tyvärr inte veta så mkt, sista gången så höll de på att skriva bot till mig endast när de kom på att de måste omhänderta mitt kort hmm

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....
BMW M3 F81 "M3 Touring" (2014)
Mack Forum- och sitemoderator
11 mars 2012 · 26 164 Inlägg

Tryck_o_pys skrev:

Mack skrev:
Får man inte veta det när de eventuellt tar körkortet ifrån en?

nej det är transsportstyrelsen som bestämmer det! då jag jobbar med bilar så kan det korta ner tiden någon/några månader.. sa polisen

Aha..har aldrig behövet fundera över det hela så är lite okunnig, haha.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Smithy Vägpilot
11 mars 2012 · 93 Inlägg

Tryck_o_pys skrev:

PITSTOP skrev:

Mack skrev:
Får man inte veta det när de eventuellt tar körkortet ifrån en?

Nja polisen brukar tyvärr inte veta så mkt, sista gången så höll de på att skriva bot till mig endast när de kom på att de måste omhänderta mitt kort hmm

så jävla surt.. dock har jag haft tur med kortet under mina nästan 5 år. men nu fick dom väl spader när jag blåste om dom mellan 170-180 på 70 väg tongue jag skall väl vara glad lite ändå, då jag hade 110 på 50 väg innan jag såg dom kom i ikapp mig. då bromsa jag ner till 60

Hehe, fint med torr asfalt va? Kan inte tänka mig att du for fram på en starkt trafikerad slingrig väg. wink

9-3 Driver
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
11 mars 2012 · 17 512 Inlägg

Vart stod de?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Snik3r
11 mars 2012 · 53 Inlägg

Varför köra som en idiot på allmän väg när det finns bandagar man kan leka av sig på? Detta uppförande gör att allmänheten tycker illa om unga som har bilintresset som hobby. Följ hastighetsbegränsningarna som finns, och lek på bana/stripp istället. Indraget körkort & ny uppkörning är inte mer än rätt!

Saab 96 "v4" (1971)
Volvo s40 t4 "Red Devil" (1998)
Andyy90 Boosted engines are an addictive sickness
11 mars 2012 · 1 163 Inlägg

Snik3r skrev:
Varför köra som en idiot på allmän väg när det finns bandagar man kan leka av sig på? Detta uppförande gör att allmänheten tycker illa om unga som har bilintresset som hobby. Följ hastighetsbegränsningarna som finns, och lek på bana/stripp istället. Indraget körkort & ny uppkörning är inte mer än rätt!

För att det finns grymt roliga vägar och det är upp till var och en hur man kör sålänge man är såpass förståndig och vet när man kan dra på och inte.. smile

Tror att du legat över hastighetsgränsen eller kört på gult någon gång så moraltanten kan du ju skicka hem igen.

~Andy~
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
11 mars 2012 · 17 512 Inlägg

Tryck_o_pys skrev:

Dieselsmurfen skrev:
Vart stod de?

va menar du?

Var blev du tagen.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Pim_Pim
11 mars 2012 ·

110 på 50 väg???

Tchn226
11 mars 2012 · 207 Inlägg

Andyy90 skrev:

Snik3r skrev:
Varför köra som en idiot på allmän väg när det finns bandagar man kan leka av sig på? Detta uppförande gör att allmänheten tycker illa om unga som har bilintresset som hobby. Följ hastighetsbegränsningarna som finns, och lek på bana/stripp istället. Indraget körkort & ny uppkörning är inte mer än rätt!

För att det finns grymt roliga vägar och det är upp till var och en hur man kör sålänge man är såpass förståndig och vet när man kan dra på och inte.. smile

Tror att du legat över hastighetsgränsen eller kört på gult någon gång så moraltanten kan du ju skicka hem igen.

Detta är så roligt att läsa! ALLA har legat över hastighetsgränserna nån gång, alla har säkert kört när det precis slagit om från grönt till gult, osv men vad hade det med att köra 110 på 70väg?
jag kan erkänna att det finns en väg som jag kan leka av mig på (avslöjar inte vilken) men man får tänka sig för om man kör fort, välj tillfällena noga!
Och det är klart det finns bandagar att köra på men alla bor inte nära en bana för att köra ett par timmar o sen åka hem. vi motorintresserade har inte många ställen att leka på idag =/

Moraltanter o fartsyndare spelar ingen roll här, vi har ett gemensamt intresse: motorer! så sluta klaga på varrandra va? det tjänar juh inget till wink

BMW 320 Ci (2003)
gamlingen
11 mars 2012 · 5 198 Inlägg

Andyy90 skrev:

Snik3r skrev:
Varför köra som en idiot på allmän väg när det finns bandagar man kan leka av sig på? Detta uppförande gör att allmänheten tycker illa om unga som har bilintresset som hobby. Följ hastighetsbegränsningarna som finns, och lek på bana/stripp istället. Indraget körkort & ny uppkörning är inte mer än rätt!

För att det finns grymt roliga vägar och det är upp till var och en hur man kör sålänge man är såpass förståndig och vet när man kan dra på och inte.. smileTror att du legat över hastighetsgränsen eller kört på gult någon gång så moraltanten kan du ju skicka hem igen.

Det vet man inte om man kör 120 på 70 väg...

Smithy Vägpilot
11 mars 2012 · 93 Inlägg

Tchn226 skrev:

Andyy90 skrev:

Snik3r skrev:
Varför köra som en idiot på allmän väg när det finns bandagar man kan leka av sig på? Detta uppförande gör att allmänheten tycker illa om unga som har bilintresset som hobby. Följ hastighetsbegränsningarna som finns, och lek på bana/stripp istället. Indraget körkort & ny uppkörning är inte mer än rätt!

För att det finns grymt roliga vägar och det är upp till var och en hur man kör sålänge man är såpass förståndig och vet när man kan dra på och inte.. smile

Tror att du legat över hastighetsgränsen eller kört på gult någon gång så moraltanten kan du ju skicka hem igen.

Detta är så roligt att läsa! ALLA har legat över hastighetsgränserna nån gång, alla har säkert kört när det precis slagit om från grönt till gult, osv men vad hade det med att köra 110 på 70väg?
jag kan erkänna att det finns en väg som jag kan leka av mig på (avslöjar inte vilken) men man får tänka sig för om man kör fort, välj tillfällena noga!
Och det är klart det finns bandagar att köra på men alla bor inte nära en bana för att köra ett par timmar o sen åka hem. vi motorintresserade har inte många ställen att leka på idag =/

Moraltanter o fartsyndare spelar ingen roll här, vi har ett gemensamt intresse: motorer! så sluta klaga på varrandra va? det tjänar juh inget till wink

Det är sådant som gör att man mer än gärna vill ha ett svenskt "Nürburgring" där man kan göra av med lite "spring i motorn"... Hade jag vart politiker hade jag jobbat för att få en sådan byggd, kan ju faktiskt minska trafikförseelser på annat håll. roll

9-3 Driver
Andyy90 Boosted engines are an addictive sickness
11 mars 2012 · 1 163 Inlägg

gamlingen skrev:

Andyy90 skrev:

Snik3r skrev:
Varför köra som en idiot på allmän väg när det finns bandagar man kan leka av sig på? Detta uppförande gör att allmänheten tycker illa om unga som har bilintresset som hobby. Följ hastighetsbegränsningarna som finns, och lek på bana/stripp istället. Indraget körkort & ny uppkörning är inte mer än rätt!

För att det finns grymt roliga vägar och det är upp till var och en hur man kör sålänge man är såpass förståndig och vet när man kan dra på och inte.. smileTror att du legat över hastighetsgränsen eller kört på gult någon gång så moraltanten kan du ju skicka hem igen.

Det vet man inte om man kör 120 på 70 väg...

Ingen av oss vet VILKEN 70 väg detta var så det där är bara bullshit...
vi har vägar här som håller 70 gräns men är 2 mil raksträcka och 200m ut till skogen på varje sida då anser inte jag någon större risk med att köra ihjäl någon annan än mig själv dvs jag gasar.

~Andy~
gamlingen
12 mars 2012 · 5 198 Inlägg

Andyy90 skrev:

gamlingen skrev:

Andyy90 skrev:

För att det finns grymt roliga vägar och det är upp till var och en hur man kör sålänge man är såpass förståndig och vet när man kan dra på och inte.. smileTror att du legat över hastighetsgränsen eller kört på gult någon gång så moraltanten kan du ju skicka hem igen.

Det vet man inte om man kör 120 på 70 väg...

Ingen av oss vet VILKEN 70 väg detta var så det där är bara bullshit...
vi har vägar här som håller 70 gräns men är 2 mil raksträcka och 200m ut till skogen på varje sida då anser inte jag någon större risk med att köra ihjäl någon annan än mig själv dvs jag gasar.

Du tror inte det är 70 av nån speciell anledning... Näe antagligen så har dom satt hastigheten för att jävlas med alla..Precis som dom gör med alla andra trafikregler...

Nobrando
12 mars 2012 · 214 Inlägg

gamlingen skrev:

Andyy90 skrev:

gamlingen skrev:
Det vet man inte om man kör 120 på 70 väg...

Ingen av oss vet VILKEN 70 väg detta var så det där är bara bullshit...
vi har vägar här som håller 70 gräns men är 2 mil raksträcka och 200m ut till skogen på varje sida då anser inte jag någon större risk med att köra ihjäl någon annan än mig själv dvs jag gasar.

Du tror inte det är 70 av nån speciell anledning... Näe antagligen så har dom satt hastigheten för att jävlas med alla..Precis som dom gör med alla andra trafikregler...

Vägverket/Transportstyrelsens anledningar till sänkta hastigheter är ibland väldigt konstig. Visst vissa sträckor ska det vara låg hastighet p.g.a barn och annat. Men det finns gott om sträckor där det inte är rimligt med dem begränsningarna som finns.

BMW 728iA (1999)
Audi S6 Avant 4.2 "Nobrando" (1997)
trippelturbo Trucker
12 mars 2012 · 2 710 Inlägg

Smithy skrev:
Ser ut att vara tre månader.
http://trafikjuristen.se/korkortingripa … lelse1.htm

Det va ngt nytt, trodde de va nolltollerans vid 30km/h

Fart missbrukare
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
12 mars 2012 · 17 512 Inlägg

Tryck_o_pys skrev:

Dieselsmurfen skrev:

Tryck_o_pys skrev:

va menar du?

Var blev du tagen.

sörängs

Då förstår jag. Inte många som håller under 95 på den vägen...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang